Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Master of Orion III - poradnik do gry

Master of Orion III - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Rasy cybernetyczne (Meklarzy, Cynoidzi) | Master of Orion III poradnik Master of Orion III

Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019

Meklar - Rasy cybernetyczne (Meklarzy, Cynoidzi) | Master of Orion III - Master of Orion III - poradnik do gry

Meklar

Gatunek Cybernoidów jest jedną z najbardziej znienawidzonych ras w grze, co może wielu z Was zamiast odstraszyć, skłonić do wyboru właśnie jednej z dwóch ras - Meklarów, bądź Cynoidów. Pierwsze co się rzuca w oczy po kilkunastu turach grania Cybernoidami to ograniczenia jakie stawia Matka Natura grającym, jeśli chodzi o ekspansję i rozwój cywilizacyjny. Wynika to z bardzo prostego powodu, Cybernoidzi nie są w stanie transportować minerałów do nowoskolonizowanych światów. Tę wadę jednak równoważyć będzie fakt "konsumowania" przez Waszych poddanych tylko 1/2 minerałów i jedzenia w przeciągu całej rozgrywki. Podkreślić warto, że podstawową zaletą i tym, co będzie odróżniało Waszą cywilizacje od innych, stanowić będą ogromne możliwości w dziedzinie przetwórstwa minerałów. Rasy cybernetyczne charakteryzują się znacznie dużą wytrzymałością represji państwowych i zmniejszania swobód obywatelskich.

Jeśli zdecydujecie się na zmiany w początkowej konfiguracji rasowej Cybernoidów, to tu chciałbym Wam doradzić, byście szli ku jak największemu wzmocnieniu zdolności przetwórczych, gdyż wyszedłem z założenia, że nie ma sensu uśredniać i pozbawiać naturalnych zdolności żadnej z ras, a trzeba właśnie wykorzystać i wycisnąć wszystko co się da z zalet każdej rasy. W przypadku Cybernoidów to właśnie przetwórstwo decydować ma o zwycięstwie lub porażce. Oczywiście tego typu "kustomizacja" rasowa wpłynie na całą przyszłą taktykę i strategię działania, ale właśnie w tym tkwi urok Master of Orion 3, że można różnymi sposobami, wykorzystując różne zdolności rasowe dojść do tego samego celu, którym jest oczywiście zwycięstwo. Na zakończenie tego akapitu pragnąłbym jeszcze dodać, że powinniście lekko powiększyć zdolności badawcze, które w przypadku Cybernoidów są ustawione na dość niskim, początkowym poziomie. Rozwój technologiczny jest w tej grze niezmiernie ważny i nie można sobie pozwolić na kompletną niedołężność w tym temacie żadnej z ras.

Jeśli chodzi o rasy cybernetyczne to tu bardzo ważne dla ich rozwoju jest prawidłowe ułożenie Planu Rozwoju na poziomie imperialnym. Wytyczne dla Waszych gubernatorów planetarnych wszystkich planet powinny zostać ułożone w ten sposób, iż na pierwszym miejscu powinni oni skupiać się na wydobywaniu minerałów, później na ich przetwarzaniu. Trzeciorzędną rolę powinniście wybrać już zgodnie z Waszym uznaniem. Ja przeważnie ustawiałem inwestowanie w wojskowość, kierując się poradami innych graczy. Jednak wybór jako trzeciego priorytetu badań naukowych też jest bardzo ciekawym rozwiązaniem w przypadku szczególnie Meklarów. Jeśli chodzi o Cynoidów to tu też można nakazać Waszym gubernatorom skupienie się na handlu. W zakresie poleceń dla określonego rodzaju planet, to tu już powinniście się zdać na intuicję i okoliczności jakie towarzyszą Wam podczas rozgrywki.

Cynoid - Rasy cybernetyczne (Meklarzy, Cynoidzi) | Master of Orion III - Master of Orion III - poradnik do gry

Cynoid

Jeśli chodzi o sam proces badawczy to doradzam Wam skupienie się na naukach fizycznych, tzn. przeznaczenie ilości 25-40% środków na tę dziedzinę. Po prostu musicie wykorzystać do bólu Wasze naturalne zdolności, jak i zwiększyć produkcję minerałów, których może Wam brakować na wielu planetach, poza tym bardzo pożyteczne będą technologie wojskowe, które uzyskacie inwestując w ten kierunek badawczy. W zależności od braku surowca, zwiększajcie, bądź zmniejszajcie ilość środków przeznaczanych na inne badania. Pamiętajcie jednak, by nie przesadzić z inwestowaniem w nauki fizyczne, gdyż technologie z innych dziedzin będą też Wam potrzebne do prawidłowego rozwoju.

Efektywność Waszego imperium zależy w dużej mierze od handlu, dlatego powinniście dążyć do nawiązania kontaktów z innymi cywilizacjami, bardzo dobrze jakbyście od początku stanowili państwo-członka Senatu Galaktycznego. Większość ras nie jest przychylnie nastawiona, a wręcz nienawidzi Meklarów, bądź Cynoidów, ale pamiętać należy o ważnych dwóch wyjątkach, czyli Ichthytosianach i Geodicach, ci będą Wam o wiele milsi. Bardzo ważne jest skwapliwe wykorzystanie zdolności Meklarów w dziedzinie tworzenia doskonałej siatki agentów specjalnych. Szpiedzy będą mogli popsuć szyki wielu Waszym wrogom, a dzięki nim zdobyć możecie wiele niezbędnych Wam technologii, co będzie na wagę złota, szczególnie zaś w sytuacji słabych zdolności badawczych cybernetycznych naukowców.