Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Baldur's Gate: Siege of Dragonspear - poradnik do gry

Baldur's Gate: Siege of Dragonspear - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Zadania poboczne w Coast Way Crossing | Coast Way Crossing poradnik Baldur's Gate: Siege of Dragonspear

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

Zadania poboczne w Coast Way Crossing

W lokacji Coast Way Crossing możesz odblokować kilka nowych opcjonalnych zadań. Ich opisy przejścia (wraz z dostępnymi zakończeniami) znajdują się poniżej. W zestawieniu nie został uwzględniony największy poboczny quest tej lokacji - Dwarves of Dumathoin. Jego omówienie jest na odrębnej, poprzedniej stronie poradnika.

Ancient Menhirs

Zadanie to powiązane jest z tytułowymi menhirami, czyli ogromnymi magicznymi głazami, które znajdują się w różnych częściach lokacji Coast Way Crossing (M7,2) - Zadania poboczne w Coast Way Crossing - Coast Way Crossing - Baldurs Gate: Siege of Dragonspear - poradnik do gry
Porozmawiaj z Prin stojącą przy jednym z głazów

Zadanie to powiązane jest z tytułowymi menhirami, czyli ogromnymi magicznymi głazami, które znajdują się w różnych częściach lokacji Coast Way Crossing (M7,2). Zainteresuj się na początek menhirem znajdującym się najbliżej obozowiska Płonącej Pięści (M7,1) (dokładnie na wschód od niego), albowiem spotkasz przy nim Prin, która będzie zaintrygowana brzęczeniem dochodzącym od głazu. W wykonaniu spotkania się z Prin doprowadzisz do dodania opisywanego questu do dziennika bohatera.

Możesz teraz zacząć badać menhiry, rozpoczynając najlepiej od tego, który znajduje się tuż obok - Zadania poboczne w Coast Way Crossing - Coast Way Crossing - Baldurs Gate: Siege of Dragonspear - poradnik do gry

Możesz teraz zacząć badać menhiry, rozpoczynając najlepiej od tego, który znajduje się tuż obok. Wybór opcji zachowania nie odgrywa żadnej roli, bo niezależnie jak się zachowasz głaz "zareaguje" w jakiś sposób na Twoją akcję. Wspomnianą reakcją może być pojawienie się pojedynczego potwora czy podjęcie próby zadania nietypowych obrażeń (dany członek drużyny ma szansę się przed nimi wybronić). Odwiedź i zbadaj wszystkich sześć menhirów - ich lokalizacje zaznaczone zostały na powyższym obrazku.

Po tym jak dotrzesz do szóstego głazu i podejmiesz próbę zbadania go menhir zareaguje w inny sposób - Zadania poboczne w Coast Way Crossing - Coast Way Crossing - Baldurs Gate: Siege of Dragonspear - poradnik do gry

Po tym jak dotrzesz do szóstego głazu i podejmiesz próbę zbadania go menhir zareaguje w inny sposób. Zostaniesz mianowicie zmuszony do rozwiązania zagadki słownej i w związku z tym wybierz zaznaczoną na obrazku czwartą opcję dialogową - The wind blowing in a tree next to a river. Po chwili załączy się rozmowa z uwolnionym duchem Crommusem, od którego możesz dowiedzieć się w jakich okolicznościach został uwięziony. Na koniec rozmowy dowiesz się od Crommusa gdzie został pochowany i że możesz zabrać znajdującego się w jego grobie cenne skarby.

Uwaga - Jeśli wybierzesz inną opcję dialogową to nie zaprzepaścisz swoich szans na uwolnienie Crommusa. W najgorszym wypadku otrzymasz po prostu niewielkie obrażenia.

Grób Crommusa znajduje się w Krasnoludzkich wykopaliskach (Dwarven Dig Site) i wejście do nich jest na wschodnim krańcu mapy (M7,4) - Zadania poboczne w Coast Way Crossing - Coast Way Crossing - Baldurs Gate: Siege of Dragonspear - poradnik do gry
Lokalizacja grobu Crommusa

Grób Crommusa znajduje się w Krasnoludzkich wykopaliskach (Dwarven Dig Site) i wejście do nich jest na wschodnim krańcu mapy (M7,4). Po dotarciu do jaskini musisz zbadać północno-wschodni korytarz. Grób jest na samym końcu tej odnogi (M7,11) i zgodnie z ostrzeżeniem Crommusa musisz najpierw pozbyć się zgromadzonych w pobliżu zombiaków. W grobie odnajdziesz cztery magiczne przedmioty - nakrycie głowy (Hat), pelerynę (Cloak), buty (Boots) oraz cytrę (Cittern).

To jeszcze nie wszystko. Powróć na sam koniec do Prin (M7,2) i wyjaśnij jej na czym polegał sekret menhirów. Od Prin otrzymasz dodatkową nagrodę - magiczny flet (Reed of Echoes).

Halfling Treasures

Zadanie to możesz odblokować dzięki porozmawianiu z Takosem - Zadania poboczne w Coast Way Crossing - Coast Way Crossing - Baldurs Gate: Siege of Dragonspear - poradnik do gry

Zadanie to możesz odblokować dzięki porozmawianiu z Takosem. Postać ta przebywa w obozu uchodźców znajdującym się tuż obok spalonego zajazdu (M7,3). Zostaniesz poproszony przez Takosa o odzyskanie trzech pamiątek rodzinnych.

Dwie spośród trzech pamiątek znajdują się w tej samej lokacji, czyli Coast Way Crossing. Lusterko (Gentrus's Hand Mirror) znajduje się w zaznaczonej na powyższym obrazku skrytce w spalonym zajeździe. Skorzystaj z usług złodzieja żeby zlokalizować ten sekretny pojemnik.

Pelerynę (Cloak of the Beluir Watch) równiez możesz odnaleźć przy spalonym zajeździe - Zadania poboczne w Coast Way Crossing - Coast Way Crossing - Baldurs Gate: Siege of Dragonspear - poradnik do gry

Pelerynę (Cloak of the Beluir Watch) równiez możesz odnaleźć przy spalonym zajeździe. Jest ona w zaznaczonej na obrazku zamkniętej skrzyni, która znajduje się przy południowej ścianie budynku. Użyj złodzieja żeby otworzyć skrzynię.

W celu zdobycia trzeciej pamiątki musisz wywołać mapę świata i udać się do zlokalizowanego na zachód stąd lasu Coast Way Forest (mapa M8) - Zadania poboczne w Coast Way Crossing - Coast Way Crossing - Baldurs Gate: Siege of Dragonspear - poradnik do gry
Tarczę możesz zdobyć dzięki zaliczeniu questu lub zabiciu Isabelii

W celu zdobycia trzeciej pamiątki musisz wywołać mapę świata i udać się do zlokalizowanego na zachód stąd lasu Coast Way Forest (mapa M8). Po dotarciu na miejsce udaj się do północnego obozowiska (M8,2), w którym spotkasz Isabellę oraz Ikrosa. W trakcie tego spotkania ustalisz, że Isabella dysponuje małą tarczą (The Suncatcher +2) będącą pożądanym przez Takosa przedmiotem. Obiekt ten możesz pozyskać na jeden z dwóch sposobów - atakując i zabijając Isabellę i Ikrosa lub rozwiązując poboczny quest Isabella and Ikros dotyczący pokonania okolicznego wampira (możesz też sprzymierzyć się z wampirem - szczegóły w opisie pobocznych questów lokacji M8).

Po zebraniu wszystkich trzech pamiątek rodzinnych możesz powrócić do Takosa (M7,3) i zainicjować z nim rozmowę - Zadania poboczne w Coast Way Crossing - Coast Way Crossing - Baldurs Gate: Siege of Dragonspear - poradnik do gry
Możesz pozostać przy standadowej nagrodzie, wybrać artefakt lub zachować dla siebie wszystkie trzy odnalezione obiekty

Po zebraniu wszystkich trzech pamiątek rodzinnych możesz powrócić do Takosa (M7,3) i zainicjować z nim rozmowę. Quest ten może zakończyć się na trzy zasadnicze sposoby:

  • Przekazaniem wszystkich trzech pamiątek Takosowi. W nagrodę otrzymasz magiczną strzałkę (Dart).
  • Zażądać dodatkowej nagrody. Takos pozwoli ci zachować dla siebie jeden z zebranych artefaktów i najlepiej wybrać tarczę.
  • Poinformować Takosa, że zachowasz wszystkie zdobyte przedmioty dla siebie. Nakłoni do zleceniodawcę zadania do zaatakowania drużyny, ale jest on słabym przeciwnikiem. Jeśli chcesz pozostawić dla siebie wszystkie artefakty to najlepiej nie powracać w ogóle do Takosa i pozwolić na to żeby quest pozostał aktywny.

The Vanished

Zadanie to możesz odblokować dzięki porozmawianiu z handlarzem Herodem, który przebywa w obozie uchodźców tuż obok spalonego zajazdu (M7,3) - Zadania poboczne w Coast Way Crossing - Coast Way Crossing - Baldurs Gate: Siege of Dragonspear - poradnik do gry
W trakcie rozmowy z Telerią porusz temat zaginionych osób (ostatnia opcja dialogowa)

Zadanie to możesz odblokować dzięki porozmawianiu z handlarzem Herodem, który przebywa w obozie uchodźców tuż obok spalonego zajazdu (M7,3). Od Heroda dowiesz się o podejrzanym zaginięciu pięciu osób, a także o tym, że uchodźcy zaczęli znikać krótko po pojawieniu się elfki Telerii. Telerię również odnajdziesz w tym miejscu. Zagadaj do niej, a zostaniesz poproszony o spotkanie się z nią na pobliskiej polanie. Konkretnie jest to obszar z posągami znajdujący się w północno-zachodnim narożniku mapy (M7,6).

Po dotarciu na miejsce zauważysz pięć osób, które zostały przemienione w kamień, jak również kamiennego golema - Zadania poboczne w Coast Way Crossing - Coast Way Crossing - Baldurs Gate: Siege of Dragonspear - poradnik do gry
Możesz zaatakować i zabić Telerię

Po dotarciu na miejsce zauważysz pięć osób, które zostały przemienione w kamień, jak również kamiennego golema. Porozmawiaj ponownie z Telerią, które uzna aktualny stan rzeczy za swoje artystyczne dzieło. Możesz się teraz zachować na dwa zasadnicze sposoby. Bardziej oczywisty wariant zachowania to zaatakowanie Telerii, ale musisz liczyć się z tym, że do pojedynku dołączy także wspomniany golem. Dodatkowo przed walką koniecznie zwiększ odporność członków drużyny na ataki magiczne.

Po wygranej bitwie przeszukaj zwłoki Telerii i zabierz zwoje (Stone to Flesh Scroll) - Zadania poboczne w Coast Way Crossing - Coast Way Crossing - Baldurs Gate: Siege of Dragonspear - poradnik do gry
Usuwaj zaklęcie petryfikacji z kolejnych osób znajdujących się na polanie

Po wygranej bitwie przeszukaj zwłoki Telerii i zabierz zwoje (Stone to Flesh Scroll). Umieść je na aktywnym pasku dowolnego członka drużyny i zacznij ich używać na kolejnych osobach przemienionych w kamień. Musisz w ten sposób usunąć zaklęcie petryfikacji ze wszystkich pięciu uchodźców. Od kilku z nich otrzymasz nagrody (m.in. magiczne różdżki). Dodatkowo możesz powrócić do Heroda, który będzie chciał podarować drużynie 1000 sztuk złota. Możesz przyjąć nagrodę lub pozwolić Herodowi na zachowanie złota dla siebie, dzięki czemu zwiększysz reputację bohatera.

Mniej oczywiste rozwiązanie to zaoferowanie Telerii pomocy w kontynuowaniu prac nad jej dziełem - Zadania poboczne w Coast Way Crossing - Coast Way Crossing - Baldurs Gate: Siege of Dragonspear - poradnik do gry
Brielle odnajdziesz przy obozie Płonącej Pięści

Mniej oczywiste rozwiązanie to zaoferowanie Telerii pomocy w kontynuowaniu prac nad jej "dziełem". W takiej sytuacji poproszony zostaniesz o doprowadzenie w to miejsce żołnierza oraz szlachcica. Żołnierzem powiązanym z tym zleceniem jest Brielle i postać tę odnajdziesz tuż przy wschodnim wyjściu z obozowiska Płonącej Pięści (M7,1). Wydaj Brielle rozkaz udania się na polanę z posągami.

Uwaga - Jeśli z drużyną aktualnie podróżuje kapitan Corwin to stanowczo zaprotestuje i nie pozwoli Brielle udać się na polanę. Problem ten możesz rozwiązać odłączając na chwilę Corwin od aktywnej drużyny (wybierz innego towarzysza na jej miejsce).

Szlachcica możesz odnaleźć w obozowisku uchodźców przy spalonej gospodzie (M7,3) i jest to Vessanal - Zadania poboczne w Coast Way Crossing - Coast Way Crossing - Baldurs Gate: Siege of Dragonspear - poradnik do gry
Vessanal przebywa w obozie uchodźców obok spalonego zajazdu

Szlachcica możesz odnaleźć w obozowisku uchodźców przy spalonej gospodzie (M7,3) i jest to Vessanal. Możesz skłamać w trakcie rozmowy z Vessanalem, że na polanie odnalazłeś skrzynię z jego herbem rodowym.

Powróć po wszystkim na polanę i pozwól Telerii na to żeby przemieniła dwie kolejne postacie w kamień. W nagrodę otrzymasz od niej magiczną statuetkę (Stone Ally), która pozwala na przyzywanie kamiennego golema na pomoc.

Zbiornik nieumarłych (Raised Pool)

Zadanie to nie pojawia się oficjalnie w dzienniku, ale zasługuje ono naszym zdaniem na odrębny opis, gdyż oferuje unikalną nagrodę i ustalenie sposobu jej odblokowania nie jest łatwe do odgadnięcia - Zadania poboczne w Coast Way Crossing - Coast Way Crossing - Baldurs Gate: Siege of Dragonspear - poradnik do gry
Sala ze zbiornikiem

Zadanie to nie pojawia się oficjalnie w dzienniku, ale zasługuje ono naszym zdaniem na odrębny opis, gdyż oferuje unikalną nagrodę i ustalenie sposobu jej odblokowania nie jest łatwe do odgadnięcia. Musisz po dotarciu do lochu Repository of Undeath na początek udać się do sali z tytułowym zbiornikiem nieumarłych, która znajduje się niedaleko miejsca startu (M7,14). Zbadanie tej sali doprowadzi do odkrycia, że na stojakach wokół zbiornika znajduje się tylko jedno spośród czterech bereł. Będziesz mógł w rezultacie wyruszyć na poszukiwania trzech brakujących obiektów.

Po berła możesz oczywiście wybierać się w dowolnej kolejności - Zadania poboczne w Coast Way Crossing - Coast Way Crossing - Baldurs Gate: Siege of Dragonspear - poradnik do gry

Po berła możesz oczywiście wybierać się w dowolnej kolejności. Pierwsze z nich jest w sali z sarkofagami zlokalizowanej w centralnej części lochu (M7,15). Dotrzyj na początek do zachodniego pomieszczenia sąsiadującego z tą salą i użyj umiejętności złodzieja żeby odkryć sekretne drzwi. Skorzystanie z nich odblokuje ci dostęp do sali z sarkofagami, aczkolwiek bądź gotowy do stoczenia bardzo trudniej bitwy z nieumarłymi. Po jej wygraniu zbadaj sarkofagi. Berło (Silver Scepter) znajdziesz w lewym sarkofagu (powyższy obrazek).

W celu odnalezienia drugiego berła musisz dotrzeć do północnego pomieszczenia lochu, a konkretnie do laboratorium (M7,16) - Zadania poboczne w Coast Way Crossing - Coast Way Crossing - Baldurs Gate: Siege of Dragonspear - poradnik do gry

W celu odnalezienia drugiego berła musisz dotrzeć do północnego pomieszczenia lochu, a konkretnie do laboratorium (M7,16). Także i w tym miejscu na drużynę czeka bardzo liczna grupa potworów. Po uporaniu się z nimi zbadaj wschodnią część laboratorium - berło odnajdziesz na jednym ze stołów (dołączony obrazek).

Ostatnie trzecie berło znajduje się w dużej sali w południowej części lochu (M7,22) - Zadania poboczne w Coast Way Crossing - Coast Way Crossing - Baldurs Gate: Siege of Dragonspear - poradnik do gry

Ostatnie trzecie berło znajduje się w dużej sali w południowej części lochu (M7,22). Zdobycie go jest najmniej kłopotliwe, albowiem wystarczy odnaleźć jedyny interaktywny stół (powyższy obrazek).

Ze wszystkimi trzema berłami powróć do zbiornika i zacznij na nim klikać żeby automatycznie umieścić je na pobliskich stojakach. W nagrodę za dostarczenie bereł będziesz mógł obejrzeć jedną z trzech wizji - dotyczącą Imoen, Caelar Argent lub Zakapturzonego mężczyzny (Hooded Man).