Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Resident Evil Zero HD - poradnik do gry

Resident Evil Zero HD - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Inwentarz | Podstawy Resident Evil Zero HD poradnik Resident Evil Zero HD

Ostatnia aktualizacja: 7 sierpnia 2019

Inwentarz

Mniej potrzebne przedmioty możesz tymczasowo zostawiać na ziemi lub przekazywać drugiej grywalnej postaci - Inwentarz | Podstawy Resident Evil Zero HD - Resident Evil Zero HD - poradnik do gry
Mniej potrzebne przedmioty możesz tymczasowo zostawiać na ziemi lub przekazywać drugiej grywalnej postaci

Bardzo poważnym utrudnieniem gry Resident Evil 0 HD jest to, że każda z dwóch grywalnych postaci dysponuje jedynie sześcioma slotami w inwentarzu. Efektem tego jest możliwość bardzo szybkiego jego zapełnienia, przez co zabieranie kolejnych odnajdywanych przedmiotów nie będzie możliwe. Poniżej znajduje się szereg wskazówek odnośnie optymalnego zarządzania inwentarzem:

  1. W inwentarzu Rebecci oraz Billy'ego obowiązkowo powinien zawsze znajdować się standardowy pistolet, którym każda z tych postaci dysponuje od samego początku gry. Dobrze jest rozważyć zapełnienie drugiego slotu inwentarza amunicją do tej broni. Z pomysłu tego możesz zrezygnować jeśli grasz na najniższym poziomie trudności, bo zabicie standardowego zombiaka wymaga wtedy zużycia 1-2 naboi i możesz przez to uzupełniać magazynek pistoletu na bieżąco w miarę odnajdywania kolejnych zapasów.
  2. Na wyposażeniu jednego z bohaterów powinny znajdować się taśmy do zapisu stanu gry (Ink Ribbon). Nie musisz oczywiście pozostawiać ich w inwentarzu jednej wybranej postaci przez całą grę.
  3. Bohaterowie mogą wymieniać się przedmiotami w zależności od tego która z nich potrzebuje aktualnie więcej miejsca w inwenatrzu. Używaj tej funkcji żeby odciążać bohatera, który wkrótce podniesie nowe ważne przedmioty (np. klucz do drzwi).
  4. Chwilowo niepotrzebne przedmioty możesz śmiało odkładać na ziemię i są one wtedy oznaczane kropkami na mapie. Co więcej, nie musisz obawiać się tego, że stracisz do nich dostęp w dalszej części gry, bo nawet po tym jak zakończysz pierwszą część przygody i opuścisz pociąg to i tak będziesz mógł je w dowolnej chwili ponownie zabrać.
  5. Postaraj się zarezerwować co najmniej jeden slot u co najmniej jednego z bohaterów na spray leczniczy (First-Aid Spray) i/lub na roślinki lecznicze (Herbs). Wspomniane rośliny możesz dodatkowo ze sobą łączyć żeby uzyskiwać środki o silniejszym lub zmienionym działaniu (tylko Rebecca potrafi to robić). Możliwe kombinacje przedstawione zostały w osobnym rozdziale poradnika.
  6. Billy ma domyślnie na wyposażeniu nóż. Broń ta generalnie przydaje się jedynie podczas gry na najwyższym poziomie trudności, bo występują wtedy spore problemy z dostępnością amunicji. Jeśli grasz na niższych ustawieniach poziomu trudności to możesz się go pozbyć i zwolnić sobie jeden slot.
  7. Niektóre większe bronie (np. strzelba) zajmują aż dwa sloty w inwentarzu. Staraj się je dodawać do inwentarza tylko jeśli naprawdę tego potrzebujesz, czyli np. gdy czeka Cię wkrótce walka z bossem. W pozostałych przypadkach lepiej jest się ich pozbywać (zawsze możesz do nich powrócić i je ponownie podnieść).
  8. Dąż do tego żeby zawsze mieć w inwentarzu 1 lub (najlepiej) 2 wolne sloty. To bardzo ważne, bo wiele przedmiotów wymaganych np. do rozwiązania zagadek czy otwarcia zablokowanego przejścia, zajmuje miejsce w inwentarzu. Po użyciu mogą one automatycznie zniknąć z inwentarza lub zostaniesz zapytany czy chcesz się ich pozbyć (zawsze odpowiadaj twierdząco).