Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Just Cause 3 - poradnik do gry

Just Cause 3 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Odbijanie miejscowości, zdarzenia i kościoły | Podstawy w Just Cause 3 poradnik Just Cause 3

Odbijanie miejscowości, zdarzenia i kościoły

Odbijanie miejscowości (a w rezultacie i prowincji) to jeden z podstawowych mechanizmów rozgrywki. Prócz zmieniania barw granic na mapie z czerwonych na niebieskie, pozwala to na:

  1. Uzupełnianie amunicji - w każdej praktycznie miejscówce znajdziesz szafkę (bądź nawet i kilka z nich), w której da się odnowić zapas cennej amunicji.
  2. Skrzynie z flarami - część z miejscówek (szczegóły niżej) pozwala także uzupełnić zapas flar, które używane są do wezwania zrzutu zaopatrzenia, czy tych do szybkiej podróży.
  3. Możliwość znalezienia schronienia - odbite bazy pełne są rebeliantów uzbrojonych po zęby, którzy pomogą ci, gdy jesteś ścigany przez dziesiątki wrogich żołnierzy, na czele z tuzinem śmigłowców.
  4. Łatwe poruszanie się po mapie - gra oferuje możliwość szybkiej podróży, jednak normalnie kosztować cię to będzie jedną flarę (którą można uzupełnić w odbitych miejscówkach). Jeśli odbijesz całą prowincję, szybka podróż w obrębie tej prowincji będzie darmowa.

Do odbicia w grze jest łącznie 130 miejsc, które podzielone są na 3 różne grupy: Miasta, Placówki i Bazy Wojskowe.

Citate di Ravello, największe miasto w grze. - Odbijanie miejscowości, zdarzenia i kościoły | Podstawy w Just Cause 3 - Just Cause 3 - poradnik do gry
Citate di Ravello, największe miasto w grze.

Miasta

Miasta są najłatwiejsze w odbiciu, jednak dają najmniej ciekawą nagrodę - garaż, w którym "zapisywać" można pojazd (stojąc w kółku blisko garażu można dodać go do kolekcji, a następnie będzie można wezwać go przy pomocy zrzutu zaopatrzenia). Podczas odbijania miast, trzeba będzie:

  1. Zniszczyć kilka różnych celów - billboardy, wieże i samochody głoszące propagandę, pomniki dyktatora, czy projektory i transformatory
  2. Odbić posterunek policji. Tutaj otrzymujesz od 2 do 3 zadań, wśród których jest wyrządzenie odpowiedniej ilości szkód (niszczenie konstrukcji, eliminacja wrogów), które sygnalizowane jest odpowiednim paskiem na górze ekranu. Oprócz tego trzeba będzie otworzyć od 1 do 4 bram (aktywując panel), co pozwoli ci wpuścić rebeliantów na posterunek, czy uwolnić więźniów, hackując od 1 do 3 terminali. Po tym wszystkim posterunek policji zostanie odbity.
  3. Wyłączanie systemu komunikacji. Na dachach budynków w niektórych miastach znajdziesz anteny ze specjalnym panelem, który można aktywować (nie możesz być ścigany przez wroga). Gdy to zrobisz, otrzymasz kilkadziesiąt sekund na aktywowanie pozostałych paneli, rozsianych po mieście. Jeśli ci się uda, zadanie zostanie wykonane, jeśli jednak braknie ci czasu, wrogowie zaczną cię ścigać (otrzymasz z miejsca 3 gwiazdki).

Gdy wszystkie pomniejsze cele zostaną wykonane, trzeba będzie wciągnąć flagę (pojawi się odpowiedni znacznik), po czym miasto zostanie odbite.

Miasto to także jedyny typ miejscówki, który można odbić prawie po cichu (prawie, gdyż odbicie posterunku jednak wymaga wymiany ognia). Wystarczy wykorzystać do niszczenia obiektów ładunki wybuchowe, podkładając je, gdy nie jesteś w zasięgu widzenia wroga (gdy jesteś, na ekranie pojawi się żółta ikona). Wysadzając obiekt, gdy jesteś poza zasięgiem wzroku nie sprawi, że wrogowie zaczną cię szukać. Można dzięki temu wyczyścić praktycznie całe miasto.

Za odbicie miasta otrzymasz:

  1. Dostęp do garażu
  2. Kilka wyzwań, jeśli są w zasięgu danego miasta
  3. Skrzynie z amunicją (na posterunku policji)
Bazy wojskowe zaskakują olbrzymimi rozmiarami. - Odbijanie miejscowości, zdarzenia i kościoły | Podstawy w Just Cause 3 - Just Cause 3 - poradnik do gry
Bazy wojskowe zaskakują olbrzymimi rozmiarami.

Bazy wojskowe

Odbijanie baz wojskowych skupia się w głównej mierze na ostrej wymianie ognia (nieraz z setkami wrogów), jednak daje potencjalnie najlepszą nagrodę - każda odbita baza odblokowuje nowy pojazd, bądź broń, co w bezpośredni sposób wpływa na skuteczność bohatera na polu walki.

By odbić bazę wojskową, trzeba będzie zniszczyć od kilkunastu, do nawet kilkudziesięciu rozmaitych konstrukcji, rozsianych nie raz na bardzo dużym terenie. Prócz tego, trzeba będzie:

  1. Zabić dowódcę. Gdy narobisz wystarczająco dużego zamieszania, na terenie bazy pojawi się dowódca (o czym zostaniesz poinformowany stosowną ikoną). Często dowódcę znaleźć można za sterami mocnego pojazdu (śmigłowca, bądź czołgu), a na dalszym etapie pojazdy te będą mieć dodatkowo tarczę Bawarium.
  2. Zniszczyć koparkę. Konstrukcja pojawiająca się dopiero na wyspie Insula Striate. By ją zniszczyć, trzeba będzie wysadzić w powietrze od 6 do 8 generatorów znajdujących się po bokach koparki, a następnie zniszczyć sam mechanizm urządzenia służący do drążenia w ziemi, wysadzając wysięgnik, na którym zamocowane jest ostrze.

Zadanie ułatwić sobie można pozbywając się baterii przeciwlotniczych, przez co na pomoc przybędą śmigłowce rebeliantów - o takich możliwościach zostaniesz poinformowany stosownym komunikatem.

Za odbicie bazy wojskowej otrzymasz:

  1. Nowy pojazd bądź broń (szczegóły w rozdziale "Wyposażenie")
  2. Od 1 do nawet 6 szafek z amunicją
  3. Dostęp do niezliczonej ilości pojazdów wojskowych - wozów opancerzonych, czołgów, śmigłowców i odrzutowców.
Placówki, z uwagi na ich mały rozmiar, da się odbić w dosłownie kilkanaście sekund. - Odbijanie miejscowości, zdarzenia i kościoły | Podstawy w Just Cause 3 - Just Cause 3 - poradnik do gry
Placówki, z uwagi na ich mały rozmiar, da się odbić w dosłownie kilkanaście sekund.

Placówki

Placówek w grze jest najwięcej, a ich odbicie jest najprostsze - w głównej mierze ogranicza się do wysadzenia od kilku do kilkunastu obiektów, bez konieczności wykonywania żadnych dodatkowych zadań. Mimo nagrody takiej jak w przypadku baz wojskowych, warto jest je odbijać. Powody są dwa - jest to banalnie proste, a samo ich odbicie daje bardzo ważne profity, takie jak:

  1. Dostęp do szafki z amunicją
  2. Dostęp do pojazdów wojskowych (nie licząc odrzutowców)
  3. Dostęp do skrzyni z flarami, w której można uzupełnić zapas flar do zrzutów zaopatrzeniowych, bądź do szybkiej podróży. Jest to jedyne miejsce (nie licząc losowych zdarzeń i kryjówek rebeliantów), gdzie można uzupełnić ich zapas.

Zdarzenia

Zdarzenia (Event) nie są w żaden sposób zaznaczone w grze, czy to na mapie czy dzienniku. Pojawiają się w losowych miejscach, podczas przemierzania mapy - pojawi się wtedy stosowna ikona na ekranie. Są to krótkie, proste do wykonania mini-zadania, takie jak:

  1. Uratowanie rebelianta - trzeba ukraść samochód, którym jest on przewożony, a następnie uciec przed pościgiem, wypuszczając na końcu uratowanego na wolność.
  2. Likwidacja informatora. Najpierw trzeba zwinąć wskazany samochód, później wykorzystać go do zabrania informatora z określonej lokacji, a następnie wysadzić go (zabijając informatora) w taki sposób, by wyglądało to na wypadek (np. zrzucając auto z klifu).
  3. Odholować auto sojusznika na pobliską stację benzynową. Wystarczy podjechać swoim własnym pojazdem, podczepić linkę pomiędzy dwoma samochodami i odciągnąć go (jak w prawdziwym życiu) do wskazanego punktu.

Za wykonanie owych zdarzeń możesz otrzymać jedną z dwóch nagród - skrzynie do odnowienia zapasu flar, bądź możliwość odblokowania pobliskiego kościoła (stanie się to automatycznie, gdy wykonasz zdarzenie będąc w jego pobliżu). Nie zajmuje to więcej jak kilkadziesiąt sekund, więc wykonuj je gdy tylko pojawi się ono na ekranie.

Kościoły

W sporej części prowincji rozrzucone są kościoły (widoczne na mapie po odbiciu całej prowincji), które aktywują się po wykonaniu losowego Zdarzenia, będąc w ich pobliżu. Kościoły wykorzystać można w charakterze punktu do szybkiej podróży, lub by znaleźć schronienie. To drugie pozwala na przepchanie czasu o kilka godzin do przodu, podczas którego wrogowie przestaną cię ścigać (przydatne, gdy posiadasz 4 czy 5 gwiazdek, gdyż goni cię wtedy cała banda wrogów, których ciężko zgubić).