Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Bloodborne - poradnik do gry

Bloodborne - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Multiplayer w Bloodborne poradnik, solucja Bloodborne

Ostatnia aktualizacja: 5 marca 2018

W grze Bloodborne występuje możliwość rozgrywki online, w której możesz otrzymywać pomoc od innych graczy, samemu takiej pomocy udzielać lub też zamiast pomocy, najeżdżać światy innych tropicieli. Tryb wieloosobowy różni się jednak od klasycznego multiplayera przynajmniej kilkoma elementami, o których musisz wiedzieć, aby móc sprawnie z niego korzystać.

Wgląd

Przede wszystkim z rozgrywką sieciową związana jest jedna statystyka, jaką jest Wgląd - Multiplayer w Bloodborne - Bloodborne - poradnik do gry

Przede wszystkim z rozgrywką sieciową związana jest jedna statystyka, jaką jest Wgląd. Odpowiada on za znajomość świata przez gracza.

Wgląd jest związany nie tylko z rozgrywką sieciową:

- ilość posiadanego Wglądu wpływa na skuteczność trybu "Bestii" (im więcej Wglądu, tym słabszy efekt),

- im więcej Wglądu, tym mniejsza odporność na szał,

- limit Wglądu wynosi 99 punktów.

Pobratymców Amygdali zobaczysz po zdobyciu odpowiedniej ilości Wglądu, albo po zabiciu Roma, Tępego pająka. - Multiplayer w Bloodborne - Bloodborne - poradnik do gry
Pobratymców Amygdali zobaczysz po zdobyciu odpowiedniej ilości Wglądu, albo po zabiciu Roma, Tępego pająka.

Dodatkowo, po osiągnięciu pewnej ilości można zauważyć następujące rzeczy:

1 punkt - w Śnie tropiciela ożywa lalka, można wtedy podnosić swój poziom, używając Tętnień krwi.

10 punktów - w Śnie tropiciela pojawia się sklep, w którym możesz kupować rzeczy za punkty Wglądu. Jeżeli ich ilość spadnie poniżej 10 sklepik zniknie i pojawi się ponownie po osiągnięciu tej wartości.

15 punktów - niektórzy napotykani przeciwnicy otrzymują dodatkowe ataki.

40 punktów - przeciwnicy przypominający wyglądem Amygdalę mogą zostać zauważeni na zewnątrz Kaplicy Oedona oraz w pomieszczeniu, z którego przechodzisz do Yahar'gul.

50 punktów - zmienia się melodia odgrywana w Śnie tropiciela.

60 punktów - czasami można usłyszeć w tle płacz dziecka.

Wgląd automatycznie zdobywasz wraz z postępami w rozgrywce. Odzwierciedla on Twoją wiedzę o świecie, otrzymasz go więc za znajdywanie bossów oraz pokonywanie ich. Wejście do nowej lokacji, spotkanie specjalnego rodzaju przeciwnika czy rozmowa z niektórymi NPC-ami także będzie gratyfikowane dodatkowymi punktami Wglądu. W ciałach możesz również znaleźć przedmioty takie jak Wiedza szaleńca oraz Wiedza wielkiego, których skonsumowanie dodaje odpowiednio jeden lub dwa punkty.

Przedmioty multiplayerowe

Oglądanie zjaw poległych graczy czasami pozwoli na uniknięcie ich błędów. - Multiplayer w Bloodborne - Bloodborne - poradnik do gry
Oglądanie zjaw poległych graczy czasami pozwoli na uniknięcie ich błędów.

Oprócz punktów Wglądu przyda się kilka przeznaczonych tylko do rozgrywki online przedmiotów, pozwalających na przywoływanie graczy lub też przenoszenie się do ich światów.

Dzwon przywołania - otrzymasz po zdobyciu 1 punktu Wglądu, od Posłańców w Śnie tropiciela. Używaj dzwonu wtedy, gdy potrzebujesz pomocy i chcesz, aby ktoś przeniósł się do Twojego świata. Zabicie w dzwon kosztuje 1 punkt Wglądu.

Mały donośny dzwon - możesz kupić od Posłańców po zdobyciu 10 punktów Wglądu w Śnie tropiciela. Dzwonu tego użyj, jeżeli chcesz komuś pomóc i przenieść się do jego świata. Zabicie w dzwon nie zużywa Wglądu.

Złowrogi donośny dzwon - możesz kupić od Posłańców po zdobyciu 10 punktów Wglądu w Śnie tropiciela. Ten dzwon przyda się, gdy zechcesz najechać czyjś świat, aby z nim walczyć. Zabicie w dzwon nie zużywa Wglądu.

Uciszający ślepak - otrzymasz po zdobyciu 1 punktu Wglądu, od Posłańców w Śnie tropiciela. Po użyciu tego przedmiotu kończysz formę multiplayerowej współpracy, odsyłając gracza do jego świata bądź wracając do własnego. Jeżeli nikogo jeszcze nie znalazłeś użycie ślepaka umożliwia zakończenie poszukiwań.

Notatnik - otrzymany od Posłańców na początku rozgrywki. Pozwala na zostawianie notatek w najróżniejszych miejscach. Mogą one następnie zostać znalezione, przeczytane oraz ocenione przez innych graczy.

Warunki nawiązania połączenia

Aby móc z kimś kooperować spełnione musi być kilka następujących warunków:

- odległość od gracza, który użył Dzwonu przywołania, a gracza, który użył Małego donośnego dzwonu (lub w niektórych przypadkach Złowrogiego donośnego dzwonu) musi wynosić około 100 metrów (w grze). Z tego powodu najczęściej połączysz się wyszukując graczy przy lampach, ewentualnie w pobliżu wejść do bossów.

- różnica poziomów nie może być większa niż 10, zarówno w dół jak i w górę. Nie ma więc możliwości połączenia osoby z 25 poziomem z osobą z poziomem 120.

- upewnij się, że skorzystałeś z odpowiedniego dzwonu. Jeżeli jest aktywny wokół Twojej postaci co pewien czas będą pojawiać się niewielkie kręgi, poinformowany zostaniesz także stosowną informacją wyświetlaną na ekranie.

- istnieje połączenie priorytetowe. W opcjach gry ("Sieć") można wpisać hasło. Jeżeli dwie osoby mają identyczne hasło oraz spełniają warunki nawiązania połączenia będą ze sobą sparowane priorytetowo.

Jak wezwać pomoc?

Walka z bossem we dwójkę to prawdziwa przyjemność. - Multiplayer w Bloodborne - Bloodborne - poradnik do gry
Walka z bossem we dwójkę to prawdziwa przyjemność.

Do wezwania pomocy potrzebujesz otrzymywanego po zdobyciu 1 punktu Wglądu Dzwonu przywołania. Zabicie w niego zużywa 1 punkt, zostajesz jednak oznaczony jako gracz poszukujący pomocy. Jeżeli zostaną spełnione warunki kooperacji możesz liczyć na to, że do Twojego świata przeniesiony zostanie inny gracz. Możecie razem eksplorować daną arenę, do momentu śmierci Twojej (hosta) lub przyzwanego gracza (guesta). Kooperacja kończy się także w momencie zabicia bossa w danej lokacji czy po skorzystaniu z Uciszającego ślepaka (przyzywany gracz zostaje odesłany do swojego świata).

Przyzywany gracz jest nieco osłabiony - zadaje mniejsze obrażenia, posiada także mniej kondycji oraz punktów życia. Nie zwiększa się natomiast trudność w walce z bossami (pamiętaj o wezwaniu pomocnika przed wejściem na arenę). Kooperacja kończy się w przypadku śmierci hosta, dlatego pozwól pomocnikowi wykonać większą część roboty, atakując z doskoku. Twoja śmierć zaraz po wezwaniu gracza będzie dla niego na pewno irytująca.

Aby możliwa była walka z bossem najpierw mgłę przekroczyć musi host, dopiero później może to zrobić osoba wzywana.

Jak zostać wezwanym?

Pomocnik atakuje bossa, host pozostaje lekko z tyłu. - Multiplayer w Bloodborne - Bloodborne - poradnik do gry
Pomocnik atakuje bossa, host pozostaje "lekko" z tyłu.

Aby możliwe było udzielenie pomocy musisz posiadać Mały donośny dzwon. Zabicie w niego nic nie kosztuje, rozpocznie się wtedy poszukiwanie osoby, która wzywała pomoc. Po spełnieniu warunków połączenia zostaniesz przeniesiony do świata tej osoby.

Główną zaletą pomagania innym graczom jest fakt zawieszenia utraty Tętnień życia po śmierci. Możesz więc śmiało walczyć w czyimś świecie, aby po zakończeniu kooperacji zatrzymać zdobyte Tętnienia. W świecie innego tropiciela nie możesz jednak podnosić przedmiotów. Pamiętaj także, że to w głównej mierze na Tobie powinien spocząć ciężar walki z bossem, aby host był w jak najmniejszym stopniu narażony na śmierć.

Jak najechać świat innego tropiciela?

Nie zapomnij o ukłonieniu się przed walką. - Multiplayer w Bloodborne - Bloodborne - poradnik do gry
Nie zapomnij o ukłonieniu się przed walką.

Oprócz pomocy możliwe jest także najeżdżanie innych światów. Służy do tego Złowrogi donośny dzwon. Po jego użyciu możesz zostać przeniesiony do gracza chcącego walczyć, ale także w niektórych miejscach do gracza oczekującego pomocy. Możesz go wtedy bez problemu zaatakować. Twój świat w tym samym czasie również zostaje oznaczony jako gotowy do inwazji, możliwe jest więc zostanie zaatakowanym przez innego gracza będąc "u siebie".

W niektórych lokacjach (np. Karner w Hemwick, Granica Koszmaru, Koszmar Mensisa) po zabiciu w dzwon, również w Dzwon przywołania, otrzymasz informację mówiącą o pojawieniu się kobiety bijącej w dzwon. Jest to przeciwnik (kapłan/mag, identyczny, jak podczas walki z Odrodzonym), który ściąga do Twojego świata wrogów. Oznacza to, że nawet jeżeli oczekujesz pomocy po otrzymaniu takiej informacji do Twojego świata może trafić gracz chcący walczyć. Możesz więc otrzymać albo pomocnika, albo wroga, a nawet obu naraz. Znalezienie i zabicie dzwoniącej kobiety (jest ona zwykle dobrze ukryta) spowoduje, że Twój świat nie będzie mógł zostać najechany.

Podczas walki 1 na 1 istnieje niepisana zasada o nieleczeniu się, gdyż powoduje to niepotrzebne przeciąganie się walki. Jeżeli Twój przeciwnik używa Fiolek z krwią możesz rzucać w niego Mgłą odrętwienia, aby mu to uniemożliwić.

Konwenty

W grze istnieją trzy konwenty. Dwa z nich (Egzekutorzy oraz Podłokrwiści) są przymierzami przeciwnymi sobie. Jeżeli do Twojej gry trafi osoba z jednego z nich, a Ty założysz runę aktywując drugi konwent nastąpi walka. Mimo, że wzywałeś osobę do kooperacji, a druga osoba chciała udzielić pomocy. Będąc w trzecim konwencie, Tropiciele tropicieli, priorytetowo będziesz dołączał do graczy najeżdżających innych, aby ich tropić i zabijać.