Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Bloodborne - poradnik do gry

Bloodborne - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Mamka Mergo | Bossowie w Bloodborne poradnik, solucja Bloodborne

Ostatnia aktualizacja: 17 lipca 2019

Mamka Mergo

Mamka Mergo to chodzący czołg. - Mamka Mergo | Bossowie w Bloodborne - Bloodborne - poradnik do gry
Mamka Mergo to chodzący czołg.

Ataki

- uderzenie ostrzami przed siebie - boss unosi dwie z swoich wielu rąk nad głowę, a następnie wykonuje silny zamach uderzając w ziemię, dając chwilę na atak; ciosu można także uniknąć zostając przed Mamką Mergo, idealnie pomiędzy dwoma ostrzami

- seria ciosów - boss idzie przed siebie, wykonując kilka kolejnych cięć; mimo dużego zasięgu ataku można w łatwy sposób uniknąć i zajść bossa od tyłu, co stanowi idealne miejsce na zadanie kilku ciosów

- rozwarcie ostrzy - atak następuje zwykle po serii cięć, może zadać obrażenia graczowi stojącemu za bossem

- duży zamach zza pleców - wykonywany zwykle z prawej strony gracza, bardzo silny i o dużym zasięgu, najprostszym sposobem na uniknięcie jest utrzymanie sporego dystansu

- wbicie noży - jeden z ataków zwykle kończących serię, wszystkie ostrza są wbijane w jeden punkt na wprost bossa

- mgła - najpotężniejszy z ataków, boss wytwarza na arenie fioletową mgłę, a następnie zaczyna chodzić do przodu, ciągle atakując. Mimo łatwości w zajściu Mamki Mergo od tyłu (minimalna szansa na trafienie, ew. niewielkie obrażenia) haczyk podczas mgły tkwi w ciągłym pojawianiu się drugiego przeciwnika, sobowtóra. Zwróć uwagę, że ten atakuje zwykle z Twojej lewej strony. Najprościej uniknąć tego ataku biegając przez około minutę wokół areny, jednakże efektywniej będzie połączyć pozostawanie w ruchu z uderzaniem w plecy Mamki Mergo

- zniknięcie - boss na chwilę znika, pojawiając się następnie na obrzeżach areny

Walka

Mamka Mergo to wytrzymały, atakujący głównie w ten sam powtarzający się sposób, przeciwnik - seria ciosów, wbicie noży/uderzenie przed siebie, a następnie duży zamach. Nauczenie się tego wzoru zachowań pozwoli na wykonywanie uników (zwykle z lewej strony gracza) i zachodzenie Mamki Mergo od tyłu.

Zachodzenie bossa od tyłu stwarza duże możliwości ataku. - Mamka Mergo | Bossowie w Bloodborne - Bloodborne - poradnik do gry
Zachodzenie bossa od tyłu stwarza duże możliwości ataku.

Szczególnie powinieneś zajmować taką pozycję, gdy ta wykonuje ciągłe cięcia ostrzami, idąc przed siebie i za bardzo nie zważając na gracza. Jej ominięcie nie powinno być wtedy trudne, oddal się nieco i wykonaj dwa-trzy uniki pod ostrzami. Dzięki temu znajdziesz się za plecami Mamki Mergo, gdzie większość ataków Cię nie dosięgnie, a sam możesz wyprowadzić ich przynajmniej kilka. Mimo wszystko uważaj na ostrze, a także obrót bossa po zakończeniu swojej serii.

Po każdym ataku następuje chwila, w której możesz szybko podbiec i zadać jeden, maksymalnie dwa ciosy. - Mamka Mergo | Bossowie w Bloodborne - Bloodborne - poradnik do gry
Po każdym ataku następuje chwila, w której możesz szybko podbiec i zadać jeden, maksymalnie dwa ciosy.

Inną taktyką pozwalającą na sprawne pokonanie bossa jest nieco dłuższy, ale po części bezpieczniejszy sposób. Mianowicie, jeżeli nie radzisz sobie z zachodzeniem Mamki Mergo od tyłu możesz walczyć cały czas mając ją przed sobą. Po każdym z jej ataków następuje chwila, podczas której możesz podbiec i bezkarnie uderzyć. Pamiętaj tylko o wydłużeniu swojej broni, a także zadaniu jednego, maksymalnie dwóch ciosów i wykonaniu szybkiego uniku zaraz potem. Najlepsze efekty osiągniesz łącząc oba sposoby: zachodź bossa od tyłu jeśli tylko jest to możliwe, atakuj z doskoku po każdym zakończonym ataku kiedy szansa na obejście przeciwnika się nie nadarza.

Walka we mgle to najtrudniejsza część, pozwala jednak na zadanie bossowi sporych obrażeń. - Mamka Mergo | Bossowie w Bloodborne - Bloodborne - poradnik do gry
Walka we mgle to najtrudniejsza część, pozwala jednak na zadanie bossowi sporych obrażeń.

Schody zaczynają się w przypadku, gdy boss przywoła na arenę mgłę. Dzieje się to zwykle po uszczupleniu paska zdrowia o ok. 1/3, mgła może nastąpić 2-3 razy (jeżeli szybo zadajesz obrażenia zredukujesz ilość tego typu ataków, szybciej zabijając Mamkę Mergo). Boss zaczyna wtedy zażarcie iść przed siebie, wykonując dobrze znany atak przez cały czas. Stwarza to świetną okazję do zajścia go od tyłu, co powinieneś bez zwłoki zrobić. Trudnością może być sobowtór, który co jakiś czas będzie Cię atakował - niestety, ataki te są tak samo zabójcze i zadają tak dużo obrażeń jak zwykłe, wykonane przez głównego bossa. Remedium na nie może być bieganie wokół areny, gdyż wtedy przeciwnik nie nadąży za Tobą (biegaj przeciwnie do wskazówek zegara, wróg pojawia się zawsze z lewej strony, mając obwód areny po prawej będziesz unikał wszystkich jego ciosów), stracisz wtedy jednak świetną szansę na zadanie dużych obrażeń. Dobrym rozwiązaniem jest połączyć tą taktykę, zarówno atakując Mamkę Mergo, jak i wykonując sporo uników, jednocześnie biegając wokół.

Zdecydowanie jest to najtrudniejszy element walki, jeżeli utkniesz w tym momencie lepiej będzie skupić się na unikaniu ataków poprzez bieganie. Mgła po niecałej minucie opadnie, a sobowtór zniknie. Walka ulegnie wydłużeniu, jednakże jeżeli jej "zwykła" część nie sprawia Ci kłopotów może to w gruncie rzeczy ułatwić jej wygranie.

Nagroda: Jedna trzecia pępowiny, 72 000 Tętnień krwi, lampa do zapalenia (punkt odrodzenia o nazwie Lunarium mamki).