Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Wersal 2: Testament Króla - poradnik do gry

Wersal 2: Testament Króla - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Część 3 | Opis przejścia | Wersal 2 Testament Króla poradnik Wersal 2: Testament Króla

Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019

Część 3

Fontanny w Kolumnadzie

Udaj się do Kolumnady i zagadnij Bandolsa. Ten powie Ci, że potrzebujecie narzędzi. Wróć się do budowniczego Tiquet, który niewzruszenie majstruje wciąż przy tej samej fontannie, a dostaniesz od niego Gwizdek inżyniera wodnego, Klucz lirowy oraz na dodatek Młotek do gry pall-mall. Ten ostatni znalazł się w rękach Tiqueta przez przypadek i prosi Cię o oddanie go właścicielowi. Podejdź znowu do Bandolsa, a on poleci Ci zwiększać i zmniejszać ciśnienie w rurach na jego sygnał dawany gwizdkiem. Wręcz mu gwizdek i skieruj się do wyjścia.

Cała zabawa polega na odtwarzaniu wygwizdanych przez Bandolsa sekwencji gdzie pojedynczy gwizd (oznaczany kropką) każe zwiększyć ciśnienie, a podwójny (kropka z kreską) zmniejszyć. Jeden koniec Klucza lirowego zwiększa ciśnienie, drugi zmniejsza. Nie powinno to być szczególnie trudne zważywszy fakt, że żadna z sekwencji nie ma więcej niż pięć poleceń. Na koniec zabawy pojawia się Dupuis. Wyraźnie niezadowolony z badań.

Porozmawiaj z nim i wyjaśnij mu, że pan de Bandols jest wynalazcą obiegu wymuszonego i nie życzy sobie, by pan Mansart przywłaszczał sobie prawa autorskie do niego. W każdym razie pan Dupuis nie będzie już dla Ciebie taki serdeczny jak uprzednio. Zamień jeszcze przed odejściem dwa słowa z de Bandolsem i czas odszukać właściciela Młotka do gry pall-mall.

Do kogo należy młotek do pall-malla?

Udaj się na Boisko do pall-malla. Przy wejściu porozmawiaj z ambasadorem Hiszpanii. Obieca Ci przekazać wymagane dokumenty do podróży o piątej po południu przy labiryncie. W rozmowę wmiesza się stojący nieopodal markiz de Dangeau, którego szczególnie interesuje fatalny stan zdrowia Karola II. Dangeau rozpozna na Twoim młotku insygnia dziedzica Francji i stwierdzi, że młotek może należeć jedynie do trzech spośród znajdujących się tu osób. Podczas rozmowy minie was po raz kolejny tajemnicza dama.

Idź w głąb boiska. Strażnik nie dopuści Cię póki co do księcia d'Anjou, więc idź jeszcze dalej i spytaj pozostałych dwóch książąt, czy młotek nie należy do nich, potem wróć do księcia Andegawenii, który już nie będzie taki zajęty i wręcz mu młotek. Wtedy nieznajoma dama uderza w kulę, a książę prosi Cię o podanie jej kuli z powrotem. Podejdź pod drewnianą wieżę i podnieś najciemniejszą kulkę. Obok Ciebie pojawi się nieznajoma, wręcz jej kulę, a podziękuje Ci i będzie się chciała z Tobą spotkać o piątej po południu w Sali balowej. Twierdzi bowiem, że zna jakieś sekrety, które Cię zainteresują, a które zasłyszała z rozmów ministra Torcy'ego z Królem u pani de Maintenon. Wręczy Ci również list, z którego poznasz nie tylko jej imię - Prosperyna - lecz również zostaniesz przestrzeżony przed wiązaniem się z księciem d'Arcueil, gdyż nie cieszy się on szczególną łaską u Króla. Odwróć się, a wspomniany w liście książę okaże się stać tuż obok. Zagadnij go, a poprosi Cię, byś się z nim spotkał po południu w galerii Enkeladosa.

Spotkanie z księciem d'Arcueil

Czas coś zjeść. Wróć do Grand Commun i skieruj kroki do swojego mieszkania. Kuchcik Le Perdrix generalnie nie wiadomo, o czym mówi, ale on już tak ma. Grunt, że przyniósł Ci obiad i wskazał listy przyniesione przez pana de Boisseuilh. Zegar w tle wybija trzecią godzinę. Listy są od Twojej ukochanej Elwiry, a leżą na łóżku. Przeczytaj je.

Pierwszy to słodki miłosny list z tych, które można czytać przed każdym posiłkiem, na lepsze trawienie. Drugi już wyraża zmartwienie Elwiry sytuacją nabrzmiałą wokół rozbioru Hiszpanii po rychłej śmierci króla. Dowiesz się z niego, że niemiecka królowa chce nakłonić Karola II do mianowania następcą arcyksięcia Karola z Habsburgów, gdyż pozostałe królestwa - Anglia, Francja i Holandia - mają za cel jedynie rozbiór kraju. Hrabina Perlitz jest w drodze do cesarza, by przekonać go do nie podpisywania układu rozbiorowego. Trzeci list uzupełnia obraz, gdyż Elwira pisze w nim, że dwór hiszpański nie ufa cesarzowi, jednak nie ufa również Francji, gdyż plotki o jej przymierzu z Anglią i Holandią oraz nakłanianiu do niego Cesarstwa są bardzo silne. Może to zależeć również od Ciebie, jak skończy się sprawa sukcesji hiszpańskiej i czy wielka polityka nie umożliwi Ci złączenia z Twoją ukochaną.

Teraz idź do Enceladusa, skręć w lewo i jeszcze raz w lewo do altany, gdzie spotkasz kilka osób grających w karty, a wśród nich księcia d'Arcueil, z którym byłeś umówiony. Porozmawiaj z nim, a wtedy on poprosi Cię, byś zajął jego miejsce przy stole i odegrał się za niego. Gra w lansqueneta jest nader prosta: dorzucasz pieniądze z sakiewki na stół, zatwierdzasz wybór kliknięciem na swoją pulę, dobierasz kartę z talii i tak na okrągło, aż dobrana karta będzie miała tę samą wysokość i kolor (czarny, czerwony), co któraś z odkrytych przez graczy na początku.

Tak jak w pozostałych przypadkach tak i w tym wynik partii jest z góry określony i tym razem wygrana należeć będzie znowu do Ciebie. Zwróć się jeszcze do księcia d'Arcueil, żeby mu dać sposobność podziękowania Ci. W rewanżu za okazaną pomoc poprosisz go o informacje o Prosperynie. Dowiesz się, że jest córką chrzestną markizy de Maintenon, która jest na dworze jak królowa i musisz uważać, gdyż jeśli popadniesz w jej niełaskę, wówczas nawet Król Ci nie pomoże.

Z ambasadorem Hiszpanii umówiłeś się na Bagnie, więc udaj się tam - Część 3 | Opis przejścia | Wersal 2 Testament Króla - Wersal 2: Testament Króla - poradnik do gry

Spotkanie z Castelem dos Rios

Z ambasadorem Hiszpanii umówiłeś się na Bagnie, więc udaj się tam. Castel dos Rios stoi za rogiem od wejścia po prawej stronie. Dowiesz się od niego, że wprawdzie przygotował dla Ciebie papiery podróżne, lecz Twój Król obiecał nie wysyłać nikogo do Hiszpani, w związku z czym i Ty nie możesz dostać obiecanych papierów.

Melodia Posperyny

Udaj się teraz na drugie spotkanie - z Prosperyną, którą znajdziesz w Sali balowej. Strażnik zamyka bramę za wchodzącymi przez nią trzema damami, a klucz do gajów nie pozwoli Ci jej tym razem otworzyć. Poproś stojącego przy bramie skrzypka, by zawiadomił Posperynę o Twoim przybyciu, lecz on odmówi. W zamian zaproponuje Ci zagranie jej ulubionej melodii, co zwróci jej uwagę. Znasz ją ze słyszenia, musisz się tylko dowiedzieć, jak się ta melodia nazywa.

Rozpoznanie melodyjki Prosperyny

Pamiętasz muzyka, którego onegdaj wyrzuciłeś z oberży "Pod Pelikanem" z pomocą strażnika? Jeśli przejdziesz się do niej (Grand Commun), to znowu go spotkasz. Tym razem nie będzie aż tak pijany i da radę Ci pomóc. Leżą przed nim trzy kartki z nutami, za odegranie każdej melodii będziesz musiał zapłacić dwa liwry. Ta, której szukasz leży z prawej strony. Podnieś kartkę i podaj ją muzykowi, a dowiesz się, że szukana przez Ciebie melodia to "Marsz turecki" Lully'ego.

Melodia Posperyny

Udaj się teraz na drugie spotkanie - z Prosperyną, którą znajdziesz w Sali balowej. Strażnik zamyka bramę za wchodzącymi przez nią trzema damami, a klucz do gajów nie pozwoli Ci jej tym razem otworzyć. Poproś stojącego przy bramie skrzypka, by zawiadomił Posperynę o Twoim przybyciu, lecz on odmówi. W zamian zaproponuje Ci zagranie jej ulubionej melodii, co zwróci jej uwagę. Znasz ją ze słyszenia, musisz się tylko dowiedzieć, jak się ta melodia nazywa.

Rozpoznanie melodyjki Prosperyny

Pamiętasz muzyka, którego onegdaj wyrzuciłeś z oberży "Pod Pelikanem" z pomocą strażnika? Jeśli przejdziesz się do niej (Grand Commun), to znowu go spotkasz. Tym razem nie będzie aż tak pijany i da radę Ci pomóc. Leżą przed nim trzy kartki z nutami, za odegranie każdej melodii będziesz musiał zapłacić dwa liwry. Ta, której szukasz leży z prawej strony. Podnieś kartkę i podaj ją muzykowi, a dowiesz się, że szukana przez Ciebie melodia to "Marsz turecki" Lully'ego.

Melodia Prosperyny

Wróć do Sali balowej i poleć skrzypkowi odegranie "Marsza tureckiego". Prosperyna doceni dyskrecję sposobu, w jaki powiadomiłeś ją o swoim przybyciu i wręczy Ci list z zaznaczeniem, byś przeczytał go dopiero w swoim apartamencie, a po przeczytaniu spalił.

Tajemniczy list

Wróć do swojego pokoju w Grand Commun i przeczytaj Bilecik z przełamaną pieczęcią. Dowiesz się z niego, że Król podpisał tajny układ z Anglią i Holandią o podziale królestw hiszpańskich. Ani cesarz, ani Karol II nie mogą się o tym dowiedzieć. Niedobrze. Zgodnie z daną Posperynie obietnicą, podnieś ze stolika krzesiwo i spal list. Jeślibyś tego nie zrobił, wówczas zakończyłbyś grę za pewien czas.