futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 7 kwietnia 2015, 08:52

autor: Kamil Zwijacz

Microsoft zaprzestaje produkcji PC-towego Kinecta

Firma Microsoft postanowiła zaprzestać produkcji sensora Kinect dla komputerów PC. Zapotrzebowanie na urządzenie przerasta możliwości produkcyjne, w związku z czym sprzęt zostanie wycofany z rynku, a koncern skupi się tylko na najnowszym modelu z konsoli Xbox One, który można wykorzystać na PC-tach dzięki specjalnemu adapterowi.

Stary model sensora Kinect znika z PC-towego rynku. - Microsoft zaprzestaje produkcji PC-towego Kinecta - wiadomość - 2015-04-07
Stary model sensora Kinect znika z PC-towego rynku.

W lutym 2012 roku firma Microsoft udostępniła sensor Kinect, którym od kilkunastu miesięcy cieszyli się posiadacze Xboksa 360, użytkownikom komputerów osobistych. Po ponad trzech latach sprzedaży koncern postanowił wycofać z rynku kamerę, którą zastąpi jej nowa wersja z konsoli Xbox One. Na oficjalnym blogu giganta z Redmond stwierdzono, że zainteresowanie starym urządzeniem na niektórych rynkach urosło na tyle, że Microsoft miał problemy z wyprodukowaniem odpowiedniej ilości egzemplarzy. W związku z tym postanowiono pożegnać się z tym modelem na rzecz najnowszego, który sprawdza się na PC równie dobrze. Przy okazji koncern zarobi dodatkowo na sprzedaży specjalnego adaptera, służącego do podłączenia drugiego Kinecta do komputera.

Sensor Kinect to specjalna kamera początkowo dedykowana konsoli Xbox 360. Sprzęt, będący odpowiedzią Microsoftu na ogromną popularność Wii od Nintendo, zadebiutował w listopadzie 2010 roku i pozwalał na zabawę w wielu grach za pomocą własnego ciała. Kilkanaście miesięcy później urządzenie oficjalnie zadebiutowało w wersji na komputery PC, jednak w odróżnieniu od konsolowej edycji, wykorzystywane było do rozmaitych projektów. Programiści polegali na sensorze m.in. podczas kontrolowania robota, tworzenia specjalnych ekranów i nie tylko.

Wraz z Xboksem One zadebiutowała nowa wersja kamery, która pierwotnie była integralną częścią konsoli, pozwalającą sterować urządzeniem za pomocą głosu i gestów. Graczom nie odpowiadała taka polityka, więc Microsoft dość szybko zmienił zdanie, wprowadzając na rynek nowe zestawy XOne, bez Kinecta, który tym samym stał się opcjonalnym gadżetem.