Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 marca 2001, 10:51

autor: Wojciech Antonowicz

Asheron's Call 2 – nowe spojrzenie na grafikę w grach MMORPG

Średni czas popularności gier massive online multiplayer to kilka lat w przeciwieństwie do tytułów dla pojedynczego gracza które w najlepszym wypadku egzystują (z małymi wyjątkami) nie dłużej niż rok. Jak więc rozwiązać problem „starzejącej się” grafiki nie nadążającej za postępem technicznym w technologii komputerowej.

Średni czas popularności gier massive online multiplayer to kilka lat w przeciwieństwie do tytułów dla pojedynczego gracza które w najlepszym wypadku egzystują (z małymi wyjątkami) nie dłużej niż rok. Jak więc rozwiązać problem „starzejącej się” grafiki nie nadążającej za postępem technicznym w technologii komputerowej.

Świetnym przykładem zjawiska polegającego na starzeniu się wizualnym gry jest Ultima Online, będąca nadal grą bardzo ciekawą treściowo, natomiast odstraszającą ludzi grafiką sprzed kilku lat. Jak do tej pory nie udało się rozwiązać tego problemu. Czynione były niezbyt udane wysiłki polegające na dodawaniu nowych tekstur czy postaci ale ogólnie rzecz biorąc nie da się radykalnie poprawić wyglądu gry bez zmiany całego engine graficznego.

Pierwszą grą która nie zestarzeje się graficznie, zgodnie z zapowiedzią twórców, będzie Asheron’s Call 2. Gra ta przygotowywana obecnie na bazie nowego Turbine Engine 2.0 (mechanizm odpowiedzialny za grywalność i oprawę audiowizualną) będzie miała możliwość płynnego skalowania jakości grafiki w zależności od jakości sprzętu komputerowego użytkowników. Nie będzie się to odbywało kosztem posiadaczy wolniejszych komputerów, na których gra ma zawsze chodzić bardzo płynnie. Technologia ma natomiast za zadanie wykorzystywać tam gdzie to będzie możliwe większą moc obliczeniową procesorów i nowe modele kart graficznych do wyświetlania nowych wariantów grafiki. Czyli mówiąc w skrócie engine gry będzie bardzo otwarty, nawet na takie technologie które obecnie są dopiero w fazie testów.

Ciekawy artykuł na ten temat znajdziecie na The Adrenaline Vault - Turbine Engine 2.0 Interview - David Laprad

Pod wiadomością oficjalna grafika promocyjna gry Asheron’s Call 2.