Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry w Polsce 11 lipca 2017, 09:35

autor: Redakcja GRYOnline.pl

GRY-OnLine S.A. dołącza do grupy medialnej Webedia

Po szesnastu latach działalności i rozwijania serwisu GRYOnline.pl dołączamy do największych i najlepszych. 27 czerwca sfinalizowano transakcję, na mocy której spółka akcyjna GRY-OnLine S.A. dołączyła do francuskiej grupy medialnej Webedia.

Od dłuższego czasu dotychczasowy właściciel – grupa Empik Media & Fashion S.A. (EMF) – przez wzgląd na zmianę zakresu działalności i restrukturyzację grupy poszukiwała nowego nabywcy dla GRY-OnLine. S.A. Dopiero niedawno udało się uzyskać 100% głosów na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy, co umożliwiło nam zmianę właściciela.

Piękna historia, nowy początek

Z pewnością pamiętacie nasze początki i pierwsze publikacje, wydawnictwa, a w końcu pierwsze filmy i debiut tvgry.pl. W międzyczasie stworzyliśmy największą bazę opisanych produkcji – nieustannie rozwijana Encyklopedia Gier to ponad 30 tysięcy publikacji. Wiadomości i ciekawostek zza kulis branży każdego dnia dostarcza Wam newsroom, a stale powiększany zbiór ponad 1800 poradników stał się już naszą sygnaturą w Polsce i na Zachodzie. Uruchomione przed laty tvgry.pl zgromadziło wokół siebie dużą społeczność graczy, łącznie notując miesięcznie astronomiczną liczbę 10 milionów wyświetleń na YouTube.

Za swoją działalność GRYOnline.pl było nagradzane i wyróżniane, m.in. wielokrotnie zdobyliśmy nagrodę Webstar przyznawaną najlepszym stronom w polskim Internecie. W 2015 roku według Alexa.com byliśmy na 102 miejscu najpopularniejszych stron w Polsce. Dziś jesteśmy na 55.

Obecnie GRYOnline.pl to kompleksowy portal o grach i szeroko rozumianej kulturze popularnej, który każdego dnia publikuje newsy, recenzje, publicystykę, wideo i poradniki do gier. Zdobyte w Polsce doświadczenie rozwijamy na Zachodzie, tworząc anglojęzyczne Gamepressure.com. To wszystko nie udałoby się, gdyby nie praca wielu zdolnych autorów (obecnie ponad 130 pracowników i współpracowników), tworzących materiały dla łącznie ponad 7 milionów unikalnych użytkowników w Polsce i na świecie.

Przedłużający się proces sprzedażowy nie pozwalał nam jednak planować i realizować kolejnych strategicznych działań. Dziś, jako część grupy Webedia, wznawiamy ekspansję i przechodzimy na kolejny poziom. Między nami możemy zażartować, że paru bossów mamy już za sobą.

Przed wyruszeniem w drogę należy zebrać drużynę

GRY-OnLine. S.A. dołącza do grupy medialnej Webedia - ilustracja #1

Webedia to francuska grupa medialna, która w swoim portfolio może pochwalić się ponad 50 serwisami internetowymi. Nas cieszy przede wszystkim fakt, że grupie tej nie obca jest branża gier. To właśnie Webedia stoi za Jeuxvideo.com, numerem jeden wśród gamingowych serwisów we Francji, to do nich należy 3dJuegos.com, największy portal poświęcony grom w Hiszpanii i przy okazji jeden z największych o tej tematyce na świecie. Jeśli obce są Wam francuskie i hiszpańskie media, to z pewnością rozpoznacie IGN. Webedia prowadzi serwisy IGN we Francji, Niemczech, Hiszpanii i Brazylii. To do tej grupy należą największe niemieckie portale o grach GameStar.de czy GamePro.de. Nie zapominajmy o ambitnym i nowatorskim projekcie. To Webedia bowiem stoi za obecnością sławnego piłkarskiego klubu Paris Saint-Germain na e-sportowej arenie międzynarodowej!

W grupie znajduje się jeszcze wiele mniejszych lub większych serwisów zajmujących się szeroko pojętą branżą gier, choć Webedia posiada również portale filmowe (w tym największy w Europie Allocine) oraz lifestylowe. Międzynarodowy charakter znajduje także potwierdzenie w statystykach. Grupa liczy ponad 1700 pracowników (aż 600 spoza Francji), a jej całkowity zasięg szacuje się na 90 milionów unikalnych użytkowników, ponad 80 milionów subskrybentów na YouTube i bagatela ponad 700 milionów odsłon wideo miesięcznie. Mówimy tu więc o ogromnych zasięgach i doświadczeniu, co zarówno redakcji, jak i samej firmie daje dużo nowych możliwości.

Co zmieni się dla Was?

Zespół GRY-OnLine S.A. na imprezie GRYOffline 2017 - GRY-OnLine. S.A. dołącza do grupy medialnej Webedia - wiadomość - 2017-07-11
Zespół GRY-OnLine S.A. na imprezie GRYOffline 2017

Działalność firmy GRY-OnLine S.A. znacie przede wszystkim z publikacji naszej redakcji i wiedząc o tym, że ruchy na wysokich szczeblach zawsze generują pytania, śpieszymy z wyjaśnieniem.

Jedyne, co z czasem możecie zauważyć na GOL-u, to rozwój materiałów, recenzji, newsów i poradników. Innymi słowy, nadal będziemy robić to, co chcemy i co robimy dla Was od lat. Pamiętajcie o tym, że GRY-OnLine S.A. to nie tylko GOL, ale również Gamepressure, tvgry oraz inne serwisy tematyczne i na wszystkich tych polach zawsze staraliśmy się dostarczać dużo dobrych treści. Uspokajamy więc, że w najbliższej przyszłości nie planujemy wchodzić na rynek ogrodnictwa czy budowlanki, nie przemianujemy się też na serwis poruszający tajniki hodowli jamników, a nasi autorzy nie zaczną recenzować golarek i kosiarek. Naszą domeną pozostają gry, a oczkiem w głowie właśnie GRYOnline.pl.

I podkreślmy to bardzo wyraźnie, nie udałoby się to bez Was. Polscy gracze stworzyli ogromny i interesujący nas wszystkich rynek, którego pokaźną i niezwykle ważną częścią jesteście właśnie Wy, użytkownicy GOL-a. Pamiętajcie o tym, bo sądzimy, że przez te 16 lat istnienia nasz serwis nie tylko towarzyszył branży gier w Polsce, ale też pomógł ją rozwinąć. Za co Wam wszystkim szczerze i mocno dziękujemy.

Grupa Webedia działa od 2007 roku, tworząc stale rozrastającą się sieć szczególnych marek, usług i mediów o międzynarodowym charakterze. Od początku istnienia cechowało ich zainteresowanie sektorem rozrywkowym, m. in. filmem, grami czy e-sportem. Grupa stale poszerza swoje portfolio, zwiększając tym samym zasięgi i liczbę odbiorców. Wśród wielu ciekawych serwisów Webedia wspiera m.in. oddziały IGN, GameStar.de, 3dJuegos.com, Jeuxvideo.com, Millenium.com, GamePro, Online Welten, Gamespilot, a także Allocine, BoxOfficePro, Filmstarts.de czy Sensacine. Niedawno grupa poszerzyła się o Minha Vida oraz amerykański 3BlackDot, osiągając tym samym zasięg całkowity 90 milionów unikalnych użytkowników.