Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 grudnia 2016, 09:48

autor: Adrian Werner

Hevn spróbuje połączyć mechanikę System Shock z survivalem

Zespół Miga pracuje nad przygodową grą akcji Hevn, w której spróbujemy przetrwać na obcej planecie. Autorzy chcą połączyć mechanizmy serii System Shock i Deus Ex z elementami survivalowymi.

Niezależne studio Miga zapowiedziało swój pierwszy projekt. Okazała się nim osadzona w realiach science fiction przygodowa gra akcji zatytułowana Hevn. Produkcja ukaże się wiosną przyszłego roku, wyłącznie na pecety. W planach jest wsparcie dla systemów Windows, Linux i OSX.

Akcja gry osadzona zostanie w 2128 roku. Zaprezentowana przez autorów wizja przyszłości nie należy do optymistycznych – Ziemia jest przeludniona i trapiona wysokimi temperaturami z powodu dużych zmian klimatycznych. My wcielimy się w ubogiego mężczyznę imieniem Sebastian Mar, który nie mając żadnych innych perspektyw na poprawę swojego bytu decyduje się na wzięcie udziału w niebezpiecznej misji górniczej zorganizowanej przez korporację Nomoni. Zlecenie to zaprowadzi go na niegościnną obcą planetę, odległą o wiele lat świetlnych od naszego Układu Słonecznego.

Na miejscu będziemy jedynym człowiekiem. Rolę towarzysza pełnić ma zawansowana sztuczna inteligencja, która będzie udzielała nam porad i pomagała w obsłudze licznych robotów. Gracze otrzymają również dostęp do tabletu służącego do komunikacji z rodziną i przyjaciółmi na Ziemi.

Produkcja ma być tzw. „immersywnym symulatorem”. Terminem tym określa się gry wyprodukowane przez ludzi ze studia Looking Glass oraz ich naśladowców. Autorzy Hevn twierdzą, że ich głównym źródłem inspiracji są serie Deus Ex oraz System Shock.

Wydarzenia obserwować będziemy z oczu bohatera, a czas spędzimy na eksplorowaniu świata, gromadzeniu przedmiotów, rozwiązywaniu zagadek oraz walce. Podczas rozgrywki zmuszeni zostaniemy do radzenia sobie z agresywną obcą fauną, w czym pomoże nam spory wybór uzbrojenia. Często jednak możliwe będzie również pokonanie wrogów sprytem, np. poprzez tworzenie różnorodnych pułapek.

Światem gry rządzić ma symulacja. Planeta posiadać będzie cykl dnia i nocy, zwierzęta otrzymają moduły sztucznej inteligencji dynamicznie kontrolujące ich zachowania, a zabawę urozmaicą liczne zdarzenia losowe. Do tego dojdą elementy survivalowe. Gracze będą musieli gromadzić pożywienie i wodę oraz dbać o zdrowie i stan psychiczny bohatera.

  1. Oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej