Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 13 stycznia 2017, 12:26

Parszywa trzynastka – 13 najgorszych gier 2016 roku

Rok 2016 zapisał się w kronikach kilkoma spektakularnymi wtopami, więc aż prosi się o jeszcze jedno podsumowanie – oto lista najgorszych tytułów minionych dwunastu miesięcy.

Spis treści

Każdego roku wychodzą słabe gry – tak było, jest i będzie. Dwanaście minionych miesięcy nie było specjalnie wyjątkowe, jeśli chodzi o liczbę takich pozycji. Jednak ubiegły rok ma szansę zostać zapamiętany jako ten, w którym kiepskie produkcje szczególnie dały nam się we znaki. W końcu to właśnie rozczarowania, jakie nastąpiły w tym okresie, sprowokowały eskalację nagonki na składanie pre-orderów do niespotykanego dotąd poziomu. Dlatego pokusiliśmy się o przygotowanie jeszcze jednego podsumowania 2016 roku – przed Wami ranking najgorszych gier ostatnich miesięcy. Nie omieszkajcie podać w komentarzach własnych kandydatów, jeśli jakiegoś tytułu według Was zabrakło na liście.

Poszczególne propozycje ułożyliśmy według dat premier – za wyjątkiem kilku specjalnych z ostatniej strony.

Bombshell

Bombshell w skrócie:
  1. Producent / wydawca: Interceptor Entertainment / 3D Realms
  2. Gatunek: izometryczna gra (RPG) akcji w realiach science fiction
  3. Platformy sprzętowe: PC, PS4, XOne
  4. Data premiery: 29 stycznia 2016 (PC) / 2017? (PS4, XOne)

Nadal trudno mi uwierzyć, że Bombshell okazało się aż tak złe. Przedpremierowe zwiastuny sugerowały soczystą grę RPG akcji w rzucie izometrycznym z ładną grafiką oraz starą szkołą kreowania postaci i fabuły. Może się ze mną nie zgodzicie, ale jest coś magicznego w tych opowieściach o napakowanych herosach (w tym przypadku heroinach), którzy beztrosko ratują świat, częstując hordy przeciwników na przemian wiadrami ołowiu i ostrymi jak żyleta „one-linerami”. Zadziałała też renoma twórców (Interceptor ma na koncie niezłe Rise of the Triad, a 3D Realms chyba wszyscy znają) oraz fakt, że projekt ten pierwotnie miał być poboczną odsłoną serii Duke Nukem.

Niestety, recenzje brutalnie rozprawiły się z moimi nadziejami. Bombshell okazało się grą monotonną i niedorobioną. W mechanice zabrakło głębi, powtarzalne poziomy zdążyły znudzić graczy w ciągu kilku godzin, błędy sfrustrowały nawet najbardziej wyrozumiałych, a fabuła i dialogi, które z założenia miały być miałkie... okazały się miałkie aż do przesady. Ale może kariera żeńskiego odpowiednika Duke’a Nukema nie jest jeszcze skończona? W produkcji nadal pozostaje prequel – tworzony w formie oldskulowego FPS-a na silniku Build (tym od gry Duke Nukem 3D) – i sądząc po screenach publikowanych co jakiś czas przez dewelopera, gra jest na dobrej drodze, by zatrzeć złe pierwsze wrażenie po debiucie tej nowej marki.

  1. Bombshell w encyklopedii gier GRYOnline.pl

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej

Najgorsze gry i rozczarowania 2017 roku – nie graj tego jeszcze raz, Sam
Najgorsze gry i rozczarowania 2017 roku – nie graj tego jeszcze raz, Sam

Jeszcze trwa czas podsumowań: największych oczekiwań, zaskoczeń... i rozczarowań. Poświęciliśmy się dla Was i wybraliśmy sześć gier, przed którymi musimy Was ostrzec – to jedne z najgorzej zaprojektowanych produkcji mijających dwunastu miesięcy.

Rok wtop. 15 największych rozczarowań roku 2016 w branży gier
Rok wtop. 15 największych rozczarowań roku 2016 w branży gier

Bywały w historii gier wideo zdecydowanie gorsze lata, ale bywały też druzgocąco lepsze. 2016 rok dobiega końca, a to dobra okazja, by ponarzekać na wszystko to, czym branża podpadła nam przez ostatnie dwanaście miesięcy.