autor: Remigiusz Maciaszek
Bounty Hunter – charakterystyka. Siły neutralne w The Old Republic
Spis treści
Nie ma żadnych wątpliwości, że Bounty Hunter należy do tych postaci uniwersum Gwiezdnych Wojen, które cieszą się najgorszą sławą. Wśród najemników znajdują się tacy, którzy nie dbają ani o to, dla kogo pracują, ani też, jakimi środkami zmierzają do wykonania misji. Koniec końców, dbają tylko i wyłącznie o własny interes. Nic nie jest wstanie odwieść Bounty Huntera od wykonania misji, dreszcz emocji towarzyszący pościgowi i chwała zwycięstwa są najlepszym narkotykiem.
Niezliczeni wrogowie stają na drodze do dominacji Sithów. Imperium nie szczędzi środków, by usuwać wszelkie zagrożenia, oferując ogromne nagrody najbardziej zabójczym najemnikom w galaktyce. Ci, którzy stają się celami wyznaczonymi przez Imperium, spędzają życie w strachu, skazani na nieustanne oglądanie się za siebie. To, czy Bunty Hunter cię znajdzie nie jest właściwym pytaniem, to właściwe brzmi: „kiedy?”.
Najsławniejszym Łowcą Nagród i pierwowzorem klasy jest znany ze starszych części Gwiezdnych Wojen – Boba Fett. Startowa lokacja Łowców to Hutta.
Bounty Hunter – mechanika
Bounty Hunter dysponuje sporym arsenałem, oferującym zarówno solidne możliwości ofensywne, jak i zapewniającym znaczące wsparcie defensywne. Łowcy preferują atak bezpośredni przy użyciu blastera, polegając w znacznej mierze na ochronie ciężkiego pancerza oraz szeregu trików ułatwiających przetrwanie. Nie bez powodów Bounty Hunter zasługuje na miano „Zabójcy Jedi”. Większość Łowców jest w stanie stanąć do walki z Jedi na równych warunkach, co w galaktyce nie jest normą.
Bounty Hunter – umiejętności
Łowca posługuje się paskiem energii, który zużywa się poprzez korzystanie z umiejętności i regeneruje z czasem. Zdolności, jakie miałem okazję poznać, sugerują szeroki arsenał: od blastera po wyrzutnię rakiet czy miotacz płomieni. Poza tym Łowca dysponuje zdolnościami dającymi mu znaczną kontrolę nad przeciwnikiem.
- Electro-dart – umiejętność wykorzystywana wobec pojedynczego przeciwnika, usypiająca go na 8 sekund, wszelkie obrażenia zadane celowi podczas działania tej umiejętności natychmiast go budzą;
- Missile Blast – Łowca przy użyciu wyrzutni rakiet powoduje eksplozję obszarową, zdolną zranić do 3 przeciwników znajdujących się blisko siebie;
- Flamethrower – umiejętność średniego zasięgu; stożek płomieni zadaje obrażenia i oszałamia przeciwników w obszarze swojego działania, Bounty Hunter może podtrzymać ogień przez 4 sekundy, a wszyscy przeciwnicy poddani jego działaniu będą oszołomieni jeszcze przez 3 sekundy od ostatniego kontaktu z ogniem;
- Death From Above – Łowca, korzystając z odrzutowego plecaka, wznosi się nad ziemię (pozostając tym samym poza zasięgiem przeciwników wykorzystujących atak wręcz) i ostrzeliwuje się przy użyciu blastera, zdolność stopniowo opróżnia pasek energii, aż do momentu, gdy jej stan spadnie do zera, wówczas Łowca ląduje;
- Shot – strzał z blastera, zużywa bardzo niewiele energii (około 5%), podstawowy atak Bounty Huntera;
- Grenade – Łowca rzuca granatem, który eksploduje po 3 sekundach na wyznaczonym obszarze.