Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 26 października 2016, 13:55

autor: Filip Grabski

Poznań Game Arena polskimi produkcjami stoi – przegląd najciekawszych gier z PGA 2016

PGA jak co roku przyciągnęło sporą ilość miłośników elektronicznej rozrywki. W przeciwieństwie do WGW sporo miejsca zajęły rodzime firmy tworzące gry, dzięki czemu mogliśmy wypróbować wiele bardzo dobrze zapowiadających się tytułów spoza głównego nurtu.

Spis treści

Soulblight

Jednym z efektów mody na wskrzeszanie popularnych niegdyś marek i gatunków jest mały renesans gier typu roguelike. W przyszłym roku (ale raczej pod jego koniec) dołączy do nich nowa propozycja o nazwie Soulblight. Gra w zabijanie i eksplorowanie, pokazująca bohatera idealnie z góry, łącząca klimat fantasy ze steam-, a może i nawet cyberpunkiem. Jeśli lubicie wyzwania oraz wysoki poziom trudności i chcecie zapracować na nagrodę w postaci kolejnego skarbu czy umiejętności, powinniście zerkać w kierunku tego tytułu.

Ciekawym pomysłem jest rezygnacja z klas postaci i zbierania punktów doświadczenia na rzecz swego rodzaju archetypów. Na starcie wybieramy tzw. taint – typ charakteru naszej postaci. Jeśli będziemy tchórzem, gra nagrodzi nas za ciche przemykanie się za plecami wrogów i unikanie konfrontacji, a ukarze za zbyt odważne zagrywki. Z kolei alkoholik będzie czuł się najlepiej „pod wpływem”, zaś zbyt długa trzeźwość okaże się dla niego niezdrowa. Po każdym poziomie gracze będą dokładać nowy taint (czyli stworzą np. tchórzliwego alkoholika, a przy tym kompulsywnego zbieracza – ten najsilniejszy będzie wówczas, gdy jego plecak wypełni się zbędną ilością sprzętu, a on sam pijany cichcem zlikwiduje słabego oponenta) i naprawdę odegrają swoją postać. Soulblight odwołuje się do samego źródła gatunku RPG, by przedstawić ciekawy sposób na rozgrywkę. Przed twórcami sporo pracy, ale widać potencjał.

Filip Grabski

Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko) oraz opiekuje się ciekawostkami filmowymi dla Filmomaniaka. Od 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj. Prywatnie ojciec, mąż, podcaster (od 8 lat współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

więcej

Błyskawiczne gry – 7 hitów, które wymyślono w kilka dni
Błyskawiczne gry – 7 hitów, które wymyślono w kilka dni

Czasem nie trzeba budżetu i ośmiu lat pracy, by stworzyć przebój. Niektórym wystarczy kilkadziesiąt godzin, czteropak energetyków i pizza. Niemożliwe? Na imprezach zwanych Game Jam nie takie rzeczy się robi…

Jak straszą Polacy? Ciekawe polskie horrory, które wyszły lub dopiero nadchodzą
Jak straszą Polacy? Ciekawe polskie horrory, które wyszły lub dopiero nadchodzą

Polskie gry to często produkty z najwyższej półki. Dzisiaj sięgnęliśmy po horroru z nad Wisły, wśród których znajdziecie parę perełek do ogarnia lub gorącego wyczekiwania (bo na dwie jeszcze czekamy).