autor: Radosław Wasik
Najlepsze mody do gry Gothic 2 – Noc Kruka na bogato
Ratunek przed wybuchem wulkanu, wyprawa do sekretnej twierdzy, a może piracka przygoda na Karaibach? Gothic II doczekał się wielu interesujących modyfikacji - przedstawiamy najlepsze z nich.
Spis treści
- Najlepsze mody do gry Gothic 2 – Noc Kruka na bogato
- Karaiby – piracka przygoda
- Juran – spadłeś mi z nieba
- Wioska Miranda – przygody praktykanta
- Przeznaczenie – powiększ swojego Gothica
- Sarkeras: Artefakt Pradawnych – znowu ta magiczna ruda
- Straż miejska – Ty też możesz łapać przestępców
- Zagadka orków – wyprawa do sekretnej twierdzy
- L’Hiver – nowa wersja Gothica
- Vulcano Quest – jak uchronić się przed wybuchem wulkanu?
Wioska Miranda – przygody praktykanta
- przygodówka oparta na fabule opowiadania Aluka Miranda;
- zero walk, uzbrojenia i statystyk;
- wiele zagadek i rozmów z postaciami.
Wioska Miranda to nietypowa modyfikacja odchodząca od jednego z głównych wyróżników Gothica – mod zmienia grę w przygodówkę, w której znikają wszelkie statystyki i elementy uzbrojenia, a bohater nie może zginąć. Nie uświadczymy tu dynamicznych potyczek (chyba że zaliczycie do nich pojedynek taneczno-literacki), a zamiast zabijać bestie jako wielki wojownik mamy okazję pokierować młodym praktykantem w niebieskich dżinsach. Cała rozgrywka opiera się na rozwiązywaniu ciekawych zagadek o różnym stopniu trudności oraz na prowadzeniu dialogów z innymi postaciami.
Fabuła rozpoczyna się niewinnie – bohater wraca do tytułowej wioski, by kontynuować spokojne życie, ale szybko zostaje wplątany w rozwikływanie mrocznej tajemnicy. Choć akcja toczy się w nieco zmienionym Starym Obozie z pierwszej odsłony serii, opowieść nie ma nic wspólnego z oryginalnym cyklem – funkcjonują tu elementy i cechy współczesnego świata.
Dzieje Khorinis
Grzechem byłoby nie wspomnieć o świetnie zapowiadającym się projekcie pod tytułem Dzieje Khorinis. Akcja modyfikacji umieści graczy w okresie sprzed wydarzeń z Gothica i będziemy mieć okazję poznać historie wielu bohaterów znanych z tego uniwersum. Dzieło ma zostać wydane w dwóch częściach. Pierwsza przeniesie nas na wyspę Vaduz – to nowy świat o ogromnych rozmiarach. Z kolei druga przedstawi Khorinis i Górniczą Dolinę w nieznanej do tej pory formie. Na szczególne wyróżnienie zasługuje profesjonalny dubbing – głosów postaciom użyczą aktorzy uczestniczący w wielu produkcjach (między innymi w serii Gothic). Postępy twórców można obserwować na ich stronie.