6. Call of Duty: World at War. Najlepsze kampanie fabularne z serii Call of Duty
Spis treści
6. Call of Duty: World at War
- Producent: Treyarch
- Rok premiery: 2008
- Platformy: PC, PlayStation 3, Xbox 360, Wii
Call of Duty: World at War miało nieszczęście być odsłoną wydaną zaraz po przełomowym dla cyklu Call of Duty 4: Modern Warfare. Zauroczeni przygotowanym przez Infinity Ward współczesnym konfliktem gracze z niechęcią patrzyli na perspektywę powrotu na ograną już w poprzednich odsłonach II wojnę światową. Mimo tych przeciwności studiu Treyarch udało się stworzyć intrygującą kampanię, która nie sprawiała wrażenia kserokopii poprzednich historii. Było to możliwe m.in. dzięki wprowadzeniu misji toczących się na wyspach na Pacyfiku, gdzie walczyliśmy z wojskami japońskimi, co zapewniło grze wrażenie świeżości.
Natomiast sekcjom na Starym Kontynencie smaczku dodawała obecność Victora Reznova, który pozostaje jedną z najbardziej wyrazistych postaci w cyklu. World at War było również momentem, w którym Treyarch zaczął powoli wychodzić z cienia Infinity Ward. Gra okazała się zdecydowanie bardziej brutalna i ponura niż Call of Duty 2 czy Call of Duty 4: Modern Warfare, co przypadło do gustu sporej grupie fanów cyklu.