Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 30 października 2009, 09:40

autor: Jacek Hałas

Dragon Age - jaki będzie Twój początek?

Przedpremierowo przyglądamy się jednej z głównych atrakcji gry Dragon Age: Początek, czyli sześciu scenariuszom pełniącym rolę prologu. Wyjaśniamy ich sens i omawiamy ich treść bez zbytniego zdradzania szczegółów fabuły.

Spis treści

Miejski elf

Kolejny wariant również zakłada grę postacią elfickiego wojownika lub łotrzyka. Tym razem jednak przygodę rozpoczniemy w Denerim, czyli w swojego rodzaju kolebce cywilizacji ludzi. Warto nadmienić, że warunki zakwaterowania będą dalekie od idealnych, gdyż pomimo oficjalnego zażegnania konfliktu pomiędzy ludźmi i elfami ci drudzy nadal będą jawnie dyskryminowani. Zdecydowanie najwięcej czasu spędzimy w obszarze zwanym obcowiskiem, jednej z bardziej ubogich dzielnic Denerim, wyraźnie oddzielonej od głównej części miasta i zamieszkiwanej wyłącznie przez elfy. Klimat tego scenariusza nie będzie na szczęście całkowicie przygnębiający, choćby dlatego, że weźmiemy udział w ceremonii ślubnej. Tuż po rozpoczęciu gry zostaniemy poinformowani przez kuzynkę Shianni o przybyciu (w zależności od płci głównego bohatera) narzeczonej Nesiary lub narzeczonego Nelarosa, padając tym samym „ofiarą” ustawionego małżeństwa. Przygotowania do ślubu nie obejdą się bez utarczek i osobistych dramatów, których zażegnanie odegra istotną rolę. Niewątpliwą atrakcją tego wariantu pochodzenia będzie jego odmienny przebieg w zależności od tego, czy zagramy mężczyzną czy kobietą. Wybór tego scenariusza analogicznie do sytuacji dalijskiego elfa będzie oznaczał większą przychylność u innych przedstawicieli tej samej rasy. Ponadto podejmiemy wiele istotnych decyzji, niektórym postaciom dając drugą szansę, a innym rujnując życie. Osoby te na różne sposoby przypomną o sobie przy najbliższej okazji.

Sterując postacią miejskiego elfa zbadamy zamieszkiwane przez tę rasę obcowisko i weźmiemy udział w ceremonii ślubnej.

Krasnolud plebejusz

Czwarty spośród przedstawianych sześciu scenariuszy jest jednym z dwóch zarezerwowanych dla postaci krasnoluda, a konkretnie krasnoludzkiego wojownika oraz łotrzyka. Akcja tej opowieści przeniesie nas do ulokowanej pod Górami Mroźnego Grzbietu ogromnej twierdzy Orzammar. Konkretnie mowa tu o strefie zwanej Kurzowiskiem, czyli najbiedniejszej dzielnicy, zamieszkiwanej przez żebraków, szumowiny i bezkastowców. Nam przyjdzie zaznajomić się bliżej z tym ostatnim wariantem. Bycie bezkastowcem będzie, niestety, oznaczało znalezienie się na najniższym szczeblu krasnoludzkiej drabiny społecznej. Sterowana przez nas postać w towarzystwie siostry Riki szansę na lepsze życie upatruje w głównej mierze we współpracy z przywódcą lokalnego ugrupowania przestępczego. Do gry dołączymy w momencie, gdy zbir po raz kolejny zleci nam wykonanie zadania, którego założenia będą mijały się z obowiązującym prawem. Równocześnie dowiemy się o staraniach siostry sterowanej postaci znalezienia sobie sponsora wśród przedstawicieli szlacheckich rodów, co pozwoliłoby na dobre pożegnać się z nieprzyjaznym klimatem krasnoludzkich slumsów. Wybór tego scenariusza wpłynie naturalnie na nasze relacje z innymi krasnoludami napotykanymi w świecie gry, a po powrocie do Orzammaru wpadniemy na starych znajomych i przekonamy się, czy plany Riki zakończyły się powodzeniem.

Jako bezkastowiec zmuszeni zostaniemy do wykonywania zleceń dla szefa przestępczego kartelu.

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Dragon Age: Początek

Dragon Age: Początek

Dragon Age: Początek - PC kontra konsole
Dragon Age: Początek - PC kontra konsole

Podczas naszej wizyty w siedzibie BioWare mieliśmy okazję zagrać w Dragon Age: Początek na wszystkich platformach docelowych. Chcemy teraz przybliżyć Wam to, czego możemy spodziewać się po poszczególnych wersjach.

Wywiad z twórcami gry Dragon Age

Przy okazji specjalnego polskiego pokazu gry Dragon Age: Początek rozmawialiśmy z ludźmi, uczestniczącymi w jej developingu.

Dragon Age bez tajemnic
Dragon Age bez tajemnic

Czym jest Dragon Age: Początek? Ile procent Dragon Age to tak naprawdę Baldur’s Gate? Na te i inne pytania odpowie lekarz rodzinny o polskich korzeniach i zarazem wiceprezes BioWare – Greg Zeschuk.