Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

The Witcher 4 Publicystyka

Publicystyka 26 marca 2022, 09:00

Narzędzia do tworzenia modów „made in CDPR”. Czego oczekujemy po nowym Wiedźminie?

Spis treści

Narzędzia do tworzenia modów „made in CDPR”

Gry RPG nie są tytułami na jeden raz, typu „przejdź i zapomnij”. Zachęcają do kilkakrotnego ich ukończenia, zależnie od dokonywanych wyborów, a potem do akcji wkraczają moderzy. Skyrim jest tu świetnym przykładem, jak długo można sprzedawać jedną grę i jak bardzo może się ona zmieniać przez lata, jeśli tylko społeczność dostanie do ręki odpowiednie narzędzia. Zabrakło ich w Dzikim Gonie, nadal nie ma i raczej nie będzie w Cyberpunku 2077, przez co świetne, ambitne projekty fanów muszą powstawać na silniku Wiedźmina 2 – absurd.

Wprawdzie zdolni ludzie zawsze radzą sobie jakoś z wersją na PC, jednak to nie to samo, co oficjalny zestaw narzędzi pozwalający na dużo więcej, na przeniesienie wybranych modyfikacji również do edycji konsolowych. Trudno jeszcze powiedzieć, jak będzie to wyglądać w przypadku Unreal Engine’u 5, bo dopiero czekamy na gry w pełni wykorzystujące moc nowego silnika Epic Games, ale mamy nadzieję, że do trzech razy sztuka i że tym razem twórcy pomogą zapewnić swemu dziełu długi żywot.

Zostało jeszcze 65% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Czy Wiedźmin 4 powinien być grą RPG?

Tak! RPGowy rozwój postaci jest fajny!
82,4%
Jeśli mam wybierać między akcją, a RPG, wolę nie wybierać wcale.
6,1%
Nie, gra akcji z nieliniową fabułą brzmi lepiej.
11,5%
Zobacz inne ankiety
Wiedźmin 4

Wiedźmin 4

Od Wilka do Rysia - przypomnij sobie rynsztunki i szkoły z gier o Wiedźminie
Od Wilka do Rysia - przypomnij sobie rynsztunki i szkoły z gier o Wiedźminie

CD Projekt potwierdziło, że medalion z teasera należy do wiedźmina z nowej szkoły Rysia. Jako jednak, że do premiery Wiedźmina 4 daleko, warto przypomnieć sobie wszystkie obecne w uniwersum szkoły… I oczywiście growe rynsztunki z nich się wywodzące.

Wiedźmin 4 bez Geralta to przepis na rozczarowanie
Wiedźmin 4 bez Geralta to przepis na rozczarowanie

Nowy Wiedźmin? Super! Jaram się niczym stajnie w kasztelu Barona. Ale nowy Wiedźmin bez Geralta…? Dokąd zmierzasz, CD Projekcie RED?

Wiedźmin 3 pocięty. Opisujemy, co nie trafiło do Dzikiego Gonu
Wiedźmin 3 pocięty. Opisujemy, co nie trafiło do Dzikiego Gonu

Mimo swojego ogromu Wiedźmin 3 nie zdołał pomieścić wszystkiego. Masa questów, potworów, a nawet gotowe mechaniki – wszystko to poszło do kosza. Oto elementy, które CD Projekt RED musiał skasować, aby jego gra stała się lepsza.