Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 17 stycznia 2020, 15:21

Rift – niezwykle gorąca premiera. Błędy w grach MMO, które przeszły do historii

Spis treści

Najgorszym momentem dla gry MMORPG jest jej premiera. Zazwyczaj twórcy przeprowadzają tzw. stress testy, które mają sprawdzić wytrzymałość serwerów. Organizowane są też beta-testy, otwarte i zamknięte, ale nikt nigdy nie jest wystarczająco przygotowany na hordę graczy. W przypadku Rifta jednak nikt nie był przygotowany na hordę potworów, która nadeszła w marcu 2011 roku.

W małym startowym miasteczku otworzyły się portale, będące elementem normalnej mechaniki w Rifcie. Miały się z nich wydostawać monstra, a całość służyć za ciekawe wydarzenie w świecie gry. Problemem była jednak niekontrolowana liczba potworów, która spowodowała lagi na serwerach. Zdesperowani gracze rzucali się na wrogów, by zranić chociaż kilku z nich przed własną śmiercią. Po dwóch godzinach zmagań udało się odbić miasto z rąk bestii. To jednak nie był koniec!

Po krucjacie okazało się, że z całego serwera zniknęli wszyscy przeciwnicy. Niemniej pozostawili po sobie cenne przedmioty, które zwyczajnie leżały na ziemi, gotowe do podniesienia. Z relacji graczy wynika, że nigdy w życiu nie mieli tylu tytułów „World First”, a do tego uzbrojeni byli po zęby już na maksymalnym poziomie.

Patryk Manelski

Patryk Manelski

Chciał być informatykiem, potem policjantem, a skończyło się na „dziennikarzeniu” na UŚ. Tam odkrył, że można połączyć pasję do grania z pisaniem. Następnie bytował w kilku redakcjach, próbując przekonać wszystkich, że gry MMO są najlepsze na świecie. Tak trafił do działu publicystyki na GOL-u, gdzie niestrudzenie kontynuuje swoją misję – bez większych sukcesów. W przerwach od walenia z axa hoduje cyfrowe pomidory, bawiąc się w wirtualnego farmera. Nie mając własnego ogródka, zadowala się opieką nad drzewkiem bonsai. Kręci go też jazda na rowerze, zaś czytać lubi mangę i fantastykę. A co najważniejsze, pochodzi z Sosnowca, gdzie zresztą mieszka i z czego jest dumny!

więcej

TWOIM ZDANIEM

Grasz jeszcze w MMORPG?

Gram regularnie
21,7%
Czasem mi się zdarza
27%
Nie, nie grałem od lat
41,4%
Nigdy nie grałem w MMORPG
9,9%
Zobacz inne ankiety
Najdroższy bug w historii gier? Przez niego zniszczyli 200 tys. płyt
Najdroższy bug w historii gier? Przez niego zniszczyli 200 tys. płyt

Błędy w grach były obecne od zawsze. Czasami są frustrujące, czasem zabawne. Niewiele z nich zapisuje się w pamięci odbiorców na dłużej. Są jednak wyjątki – niedopatrzenia, które potrafiły dotkliwie odbić się na graczu, na przykład formatując mu dysk.

Sieciowe katastrofy - 9 gier, które błyskawicznie straciły graczy
Sieciowe katastrofy - 9 gier, które błyskawicznie straciły graczy

Zdarza się, że gra z pozoru ma wszystko, czego potrzeba, a mimo to nikt nie chce w nią grać. Analizujemy osiem konkretnych przypadków, w których coś poszło nie tak.

7 błędów zniszczenia – najgorsze bugi w historii gier
7 błędów zniszczenia – najgorsze bugi w historii gier

Rozwalony system operacyjny, skasowane stany rozgrywki ze wszystkich gier na konsoli, uszkodzenie ogrywanego tytułu – błędy, jakie pojawiły się w niektórych grach, zawstydzają marne znikanie tekstur twarzy znane z AC Unity czy zwiechy No Man’s Sky.