Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 października 2003, 09:27

autor: Krzysztof Bartnik

Zmodyfikuj Max Payne 2 według własnego uznania!

Tuż po premierze pełnej wersji Max Payne 2: The Fall of Max Payne pojawiła się informacja, dotycząca narzędzi edytorskich, jakie zespół developerski Remedy Studios planuje wypuścić na rynek. Nie minęło dziesięć dni od tamtego momentu, a owe programy zostały już udostępnione za darmo do pobrania z Sieci! Nie ma co ukrywać, iż jest to świetna gratka dla wszystkich wielbicieli gry i z pewnością przedłuży jej żywotność o długie miesiące - w mojej pamięci wciąż tkwi mod Kung-Fu do pierwszej części, zaś teraz możliwości fanów wydają się być wręcz nieograniczone...

Tuż po premierze pełnej wersji Max Payne 2: The Fall of Max Payne pojawiła się informacja, dotycząca narzędzi edytorskich, jakie zespół developerski Remedy Studios planuje wypuścić na rynek. Nie minęło dziesięć dni od tamtego momentu, a owe programy zostały już udostępnione za darmo do pobrania z Sieci! Nie ma co ukrywać, iż jest to świetna gratka dla wszystkich wielbicieli gry i z pewnością przedłuży jej żywotność o długie miesiące - w mojej pamięci wciąż tkwi mod Kung-Fu do pierwszej części, zaś teraz możliwości fanów wydają się być wręcz nieograniczone...

Przed rozpoczęciem pracy, autorzy opracowanych modyfikacji polecają zapoznanie się ze stosownymi plikami readme, zaś w najbliższym czasie mają również udostępnić rozbudowany tutorial dla początkujących. Co więcej, wraz z omawianym pakietem poznamy trochę informacji o technologii wykorzystanej w Max Payne 2 oraz funkcjach wybranych narzędzi edytorskich (twórcy gry używali tych samych programów). Oczywiście, Remedy Studios zastrzega, iż nie ponosi odpowiedzialności za żadne szkody wywołane błędnym użytkowaniem omawianego zestawu.

Oto lista udostępnionych narzędzi edytorskich:

  • MaxED 2 - edytor poziomów.
  • RASMaker2 - zajmuje się tworzeniem plików z rozszerzeniem *.mp2m, które posłużą do rozprzestrzeniania modyfikacji.
  • ParticleFX - Particle Systems Editor.
  • KFExport - Plug-iny do 3d Studio Max 5 oraz skrypty do Max Payne 2 .

Stosowne pliki można pobrać z oficjalnej strony programu (całość zajmuje około 22 MB). Tam też będą się pojawiać dokładniejsze informacje odnośnie przygotowywania własnych modyfikacji.

Więcej informacji o Max Payne 2: The Fall of Max Payne: