Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 czerwca 2020, 08:42

Xbox Game Pass i gracze ważniejsi od sprzedaży konsoli - Phil Spencer

Podczas ostatniego wywiadu udzielonego serwisowi BBC kierujący działem Xbox Phil Spencer podzielił się strategią firmy. Według niego Microsoft nie przywiązuje wagi do wyników sprzedaży konsol i skupia się na dbaniu o potrzeby graczy poprzez rozwój takich usług jak Xbox Game Pass.

Xbox Game Pass i gracze ważniejsi od sprzedaży konsoli - Phil Spencer - ilustracja #1
Sprzedaż konsoli nie jest najważniejszym elementem strategii Microsoftu.

Wczoraj szef działu Xbox Phil Spencer udzielił wywiadu dla BBC, w którym podzielił się strategią firmy oraz kilkoma ciekawostkami związanymi z funkcjonowaniem graczy w czasach kwarantanny. Wynika z niego, że firma nie skupia się na wynikach sprzedaży konsol. Jej priorytetem jest za to dbanie o zadowolenie społeczności skupionej wokół marki.

Zaspokajanie potrzeb graczy, wyrażać ma się głównie poprzez rozwijanie usług i abonamentów. W tym przypadku prym wiedzie Xbox Game Pass oferujący za niewielką opłatą dostęp do stale powiększającej się bazy gier. Nie jest to jednak jedyna tego typu oferta. Warto pamiętać również o Smart Delivery, który umożliwi przeniesienie części tytułów z Xbox One na Xbox Series X. Dodatkowo zapewniono, że obecna generacja konsoli będzie nadal wspierana, nawet po premierze jej następcy.

Nasza strategia skupia się na graczu, a nie urządzeniu. Jeśli nie jest to rok, w którym rodzina zdecyduje się na zakup nowego Xboxa, to nie ma problemu. Nasza strategia nie opiera się na tym, ile konsol sprzedamy w tym roku.

Co ciekawe, Spencer zdradził, że abonenci Xbox Game Pass chętniej nabywają tytuły na własność. Według niego subskrybenci kupują o 40% więcej gier niż inne osoby. Dokładnie takie same informacje podawał w październiku szef ID@Xbox – Agostino Simonetta. Najprawdopodobniej więc jest to informacja, która ma podkreślać opłacalność usługi.

Xbox Game Pass i gracze ważniejsi od sprzedaży konsoli - Phil Spencer - ilustracja #2
Minecraft nadal cieszy się ogromną popularnością.

Wywiad przyniósł także klika pomniejszych ciekawostek na temat funkcjonowania społeczności w czasie epidemii. Dowiedzieliśmy się z niego, że okres kwarantanny przyniósł łącznie 270 milionów nowych znajomości nawiązanych w Xbox Live. Phil Spencer pochwalił się również wynikami Minecrafta. Produkcja ta niedawno zaliczyła najlepszy miesiąc pod względem liczby aktywnych użytkowników w całej swojej historii (miesiąc temu podano także, że tytuł sprzedał się w ponad 200 milionach kopii).

Jak więc widać strategia Microsoft kładzie nacisk na budowanie społeczności skupionej wokół Xboxa poprzez oferowanie graczom atrakcyjnych i przystępnych usług. Czas pokaże, czy taka taktyka była skuteczna.

Agnieszka Adamus

Agnieszka Adamus

Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry.

więcej