Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 listopada 2005, 14:19

autor: Daniel Kazek

Wewnętrzny czat głosowy w Dungeons & Dragons Online: Stormreach

Szykuje się mała rewolucja dla wszystkich entuzjastów gier z gatunku MMOcRPG. Jak poinformowało studio Turbine Entertainment, pracujące przy Dungeons & Dragons Online: Stormreach, w ich programie zaimplementowany zostanie system rozmów głosowych. Gra do sklepów trafi na początku przyszłego roku.

Szykuje się mała rewolucja dla wszystkich entuzjastów gier z gatunku MMOcRPG. Jak poinformowało studio Turbine Entertainment, pracujące przy Dungeons & Dragons Online: Stormreach, w ich programie zaimplementowany zostanie system rozmów głosowych.

Wewnętrzny czat głosowy w Dungeons & Dragons Online: Stormreach - ilustracja #1

Do tej pory w innych produkcjach tego typu, gracz mógł jedynie porozumiewać się za pośrednictwem wpisywanego z klawiatury tekstu, co skutkowało pojawianiem się w podobnej formie wysłanej informacji. Alternatywnym rozwiązaniem było korzystanie z dodatkowych aplikacji jak np. TeamSpeak. Tymczasem Dungeons & Dragons Online: Stormreach oferować będzie wbudowany moduł, dzięki któremu bez zbędnej zwłoki będziemy się porozumiewać z członkami naszej drużyny. System zostanie tak zaprojektowany, że słyszalna będzie tylko mowa towarzyszy wędrówki, co należy rozumieć przez wyeliminowanie nie dotyczących nas konwersacji innych graczy. Zalety takiej funkcji będą rzecz jasna wymierne. Przykładowo zamiast informowania drogą tekstową o wymaganej w trybie natychmiastowych pomocy medycznej, swoją prośbę możemy przekazać natychmiast. Innym przykładem jest ostrzeganie kompanów przed odkrytą pułapką czy wrogiem. Oczywiście odosobnioną kwestią są także korzyści integracyjne z wykreowanym światem.

Wewnętrzny czat głosowy w Dungeons & Dragons Online: Stormreach - ilustracja #2

Dungeons&Dragons to pierwszy poważny MMORPG bazujący na słynnym module Dungeons And Dragons. Warto zaznaczyć, iż producenci gry mają już spore doświadczenie w tworzeniu gier tego typu. Są oni bowiem odpowiedzialni za stworzenie obu części Asheron's Call, a także Middle-Earth Online.

Gra opiera się na trzech głównych założeniach, które przez twórców są traktowane priorytetowo: combat (rozbudowany moduł walki), content (bogata i ciekawa zarazem zawartość) oraz community (liczna wspólnota graczy). Dungeons&Dragons Online bazuje na najnowszej wersji modułu oznaczonej numerem 3.5. Cechą wyróżniającą grę jest odejście od wielkich światów, z których słyną inne gry RPG. W zamian za to są znacznie mniejsze kontynenty, które mieszczą co najwyżej kilkuset graczy. System walki przede wszystkim opiera się na współpracy pomiędzy grającymi i możliwościach wykreowanych przez nich postaci.

Wewnętrzny czat głosowy w Dungeons & Dragons Online: Stormreach - ilustracja #3

Więcej informacji na temat gry, znajdziecie w naszej Encyklopedii. Trafi ona do sklepów na początku 2006 roku.