Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 sierpnia 2012, 09:30

autor: Marcin Skierski

Średnio 17 tysięcy sztuk Minecrafta dziennie sprzedaje się na X360

Według informacji serwisu IT24, Minecraft w wersji na Xboksa 360 sprzedaje się średnio w liczbie 17 tysięcy egzemplarzy dziennie. Ten wynik powinien pomóc zespołowi Mojang w podwojeniu zysków w stosunku do ubiegłego roku.

Szwedzki serwis internetowy IT24 zamieścił informację na temat przewidywanych wyników finansowych studia Mojang w tym roku. Dowiedzieliśmy się przy okazji, w jakim tempie sprzedaje się Minecraft w wersji na Xboksa 360.

Według danych zamieszczonych przez wspomnianą witrynę, popularność Minecrafta na Xbox Live Arcade wcale nie zamierza stanąć w miejscu. Szacuje się, że dziennie twórcy sprzedają ok. 17 tysięcy egzemplarzy swojego dzieła wyłącznie w wersji na konsolę firmy Microsoft. To wynik pozwalający myśleć zespołowi Mojang o stałym przypływie gotówki z tego sektora rynku.

Minecraft: Xbox 360 Edition z dodatkową skórką Banjo Kazooie

Carl Manneh (dyrektor zarządzający Mojang) prognozuje, że zyski studia podwoją się w stosunku do ostatniego roku, kiedy wynosiły 8,7 milionów dolarów. Biorąc pod uwagę wciąż dużą popularność Minecrafta, Manneh przewiduje, że w tym roku uda się uzyskać ok. 16 milionów dolarów profitu. Wydanie znanej produkcji na Xboksie 360 (a wcześniej także na urządzeniach iOS i Android) okazało się więc strzałem w dziesiątkę.

Markus „Notch” Persson 20 lipca potwierdził za pośrednictwem Twittera, że Minecraft na Xbox Live Arcade sprzedał się w liczbie ponad 3 milionów egzemplarzy. Z kolei z informacji przedstawionych na oficjalnej stronie internetowej wynika, że pecetowa edycja niezależnego hitu trafiła do niemal 7 milionów graczy. Dodajmy do tego przekroczony w marcu próg miliona kopii Minecraft: Pocket Edition, a szybko okaże się, że ogólna baza posiadaczy Minecrafta wynosi w tej chwili kilkanaście milionów osób.

Minecraft to prawdziwy fenomen i jedna z najbardziej popularnych gier niezależnych ostatnich lat. Produkt osiągnął wielki sukces mimo archaicznej oprawy graficznej. W dużym stopniu pomogła w tym duża dowolność w kreowaniu wirtualnego uniwersum przez graczy. Zostajemy wrzuceni do losowo wygenerowanego świata zbudowanego z prostych sześcianów i możemy tak naprawdę zrobić wszystko, co nam się podoba.