Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość Pliki do gier 26 kwietnia 2022, 13:44

autor: Adrian Werner

RollerCoaster Tycoon 2 z 255 wagonikami w jednej przejażdżce dzięki OpenRCT2

Ukazała się wersja 0.4.0 projektu OpenRCT2, czyli moda unowocześniającego silnik gry RollerCoaster Tycoon II oraz rozszerzającego możliwości budowania lunaparków w tej produkcji.

Ukazała się nowa wersja wyśmienitego moda OpenRCT2 do gry RollerCoaster Tycoon II.

Czym jest OpenRCT2 i dlaczego jest takie fajne

Projekt stanowi open-source’ową implementację gry, co oznacza, że odtwarza ją na nowym, znacznie ulepszonym silniku. Nie jest to samodzielna produkcja, gdyż potrzebuje plików pierwowzoru do działania.

W praktyce otrzymujemy więc coś w rodzaju nieoficjalnego remastera. Dzięki OpenRCT2 dostajemy pełną kompatybilność ze współczesnymi pecetami i systemami operacyjnymi. Projekt usuwa praktycznie wszystkie błędy i niedoróbki techniczne, jak również ulepsza grafikę, interfejs oraz sztuczną inteligencję.

Co więcej, projekt dodaje do gry elementy z pierwszego RollerCoaster Tycoon, których zabrakło w sequelu, jak również podnosi różnorodne limity dotyczące rozmiarów lunaparku oraz obecnych w nim elementów.

  1. OpenRCT2 – pobierz mod
  2. Oficjalna strona projektu

OpenRCT2 – co nowego w wersji 0.4.0

Nowa wersja projektu opatrzona została numerem 0.4.0 i przynosi kilkadziesiąt zmian oraz nowości. Niżej wymieniamy te najważniejsze.

  1. Podbicie do 255 liczby wagoników biorących udział w przejażdżce.
  2. Prawie czterokrotne zwiększenie maksymalnego rozmiaru mapy; teraz może on wynosić 999x999, podczas gdy wcześniej limit ustawiony był na 254x254.
  3. Więcej swobody w doborze powierzchni i ogrodzeń kolejek górskich.
  4. Możliwość dodawania przez graczy własnych obrazków do wielu elementów parku.
  5. Więcej opcji sortowania kolejek górskich (np. według tego jak duże mdłości powodują).
  6. Nowy system save’ów ze zwiększonymi limitami różnych elementów parku.

Nie tylko OpenRCT2

OpenRCT2 należy do kategorii określanej mianem open-source’owych implementacji gier. Projekty tego typu pozwalają bawić się w klasyczne produkcje na współczesnych pecetach bez męczenia się z emulatorami, zmianami ustawień czy instalowaniem jakichś brakujących elementów. Sporo z nich (choć nie wszystkie) wprowadza także ulepszenia rozgrywki i grafiki. Tego typu mody dostępne są dla gier Caesar III (Augustus), Diablo (DevilutionX), UFO: Enemy Unknown (OpenXcom), Heroes of Might and Magic II (Fheroes2), Chris Sawyer's Locomotion (OpenLoco), Cannon Fodder (Open Fodder), Syndicate (FreeSynd), Syndicate Wars (Syndicate Wars Port), The Settlers (Freeserf), The Settlers II (Return to the Roots czy Dune 2 (Dune Legacy).

Projekty tego typu różnią się tym od open-source’owych klonów gier, że wymagają oryginalnych plików do działania.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej