Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 września 2022, 14:34

Przeciek pokazuje Returnal ze wsparciem DLSS na PC

Do sieci wyciekło krótkie wideo z niepublikowanym nigdzie dotąd fragmentem rozgrywki Returnal, gdzie widać mnogość ustawień graficznych w wersji na PC. Według udostępnionego materiału gra otrzyma m.in. obsługę DLSS.

Źródło fot. Sony
i

Chociaż wciąż nie doczekaliśmy się oficjalnego ogłoszenia premiery gry Returnal na PC, to możemy z dużą dozą prawdopodobieństwa założyć, że hit z 2021 r. w końcu trafi do naszych blaszaków.

O tworzeniu wersji gry na komputery osobiste mówi się od jakiegoś czasu, a teraz do sieci trafił kolejny dowód na to, że wersja pecetowa powstaje – nagranie, w którym możemy zobaczyć ustawienia graficzne gry na PC.

Przeciek, który oryginalnie pojawił się na forum IconEra, zapoznaje nas z menu opcji graficznych; widzimy m.in. obsługę NVIDIA DLSS, ale również konkurencyjnej funkcji AMD FSR.

W zalinkowanym wątku możecie zobaczyć wideo, jednak nie jest wykluczone, że niedługo zostanie zdjęte z platformy YouTube przez Sony.

Jak widać, zarówno DLSS jak i FSR są dostępne w kilku trybach: Zbalansowanym, Wydajności, Jakości oraz Ultra.

Oprócz tego pojawia się też inna funkcja kart graficznych Nvidii – Nvidia Image Scaling (NIS), która w dużym skrócie również służy do poprawiania wydajności, jednak nieco większym kosztem jeśli chodzi o jakość wyświetlanego obrazu.

Wśród opcji graficznych które wyciekły możemy dostrzec również możliwości takie jak ray tracing, ale i dynamiczną rozdzielczość, która pozwoli na automatyczne zmiany w rozdzielczości w zależności od tego, czy to, co dzieje się na ekranie, obciąża nasz sprzęt bardziej lub mniej.

Chociaż wciąż nie mamy pewności odnośnie tego, kiedy Returnal na PC w końcu zostanie ogłoszony, to wszystkie znaki na niebie i na ziemi mówią, że blaszakowi gracze mają na co czekać. Póki co tę kosmiczną rogaliko-strzelankę można ogrywać wyłącznie na PS5.

Michał Ciężadlik

Michał Ciężadlik

Do GRYOnline.pl dołączył w grudniu 2020 roku i od tamtej pory jest lojalny Newsroomowi, chociaż współpracował również z Friendly Fire, gdzie zajmował się TikTokiem. Półprofesjonalny muzyk, którego zainteresowanie rozpoczęło się już w dzieciństwie. Studiuje dziennikarstwo i swoje pierwsze kroki stawiał w radiu, lecz nie zagrzał tam długo miejsca. W grach obecnie preferuje multiplayer; w CS:GO spędził łącznie ponad 1100 godzin, w League of Legends prawdopodobnie drugie tyle, chociaż dobrą grą singlową również nie pogardzi.

więcej