Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 maja 2019, 14:00

autor: Jacek Pieńczykowski

QLOC pracuje nad zniesieniem limitu 30 FPS w Mortal Kombat 11 na PC

Gracze nie są zbyt przychylni pecetowej wersji gry Mortal Kombat 11. Narzekają na brak wsparcia dla monitorów 21:9, a także na limit 30 FPS w wielu sekwencjach rozgrywki. Wcześniej powstał mod znoszący te niedogodności, a teraz deweloperzy ogłosili, że prowadzą oficjalne prace nad ich usunięciem.

QLOC pracuje nad zniesieniem limitu 30 FPS w Mortal Kombat 11 na PC - ilustracja #1
Twórcy Mortal Kombat 11 zapowiadają stworzenie aktualizacji znoszącej ograniczenie liczby klatek w pecetowej wersji gry. Nie odnoszą się jednak do kwesti wsparcia dla monitorów 21:9.

O pracach nad oficjalnym patchem do pecetowej wersji Mortal Kombat 11 poinformował na Reddicie wydawca gry – Warner Bros. Interactive Entertainment – w imieniu studia QLOC. Aktualizacja ma znieść blokadę 30 FPS, która dawała o sobie znać m.in przy wykonywaniu fatalities – brutalnych sekwencji ciosów wieńczących walkę. Ograniczenie to było sensownym rozwiązaniem w przypadku konsol, które mogłyby mieć problemy z płynnym wyświetlaniem dynamicznych ujęć kamery oraz zaawansowanych efektów graficznych. W wersji pecetowej rozwiązanie to nie jest jednak potrzebne. W swoim wpisie twórcy nie odnieśli się natomiast do kwestii wsparcia dla monitorów 21:9, o które również dopominają się komputerowi gracze.

Informacja o planowanym zniesieniu ograniczenia liczby FPS pojawiła się przy okazji udostępnienia ostatniej pecetowej łatki. W patchu deweloperzy m.in. dodali wsparcie dla trybu fotograficznego Ansel (dla posiadaczy kart graficznych firmy Nvidia), wprowadzili możliwość skorzystania z benchmarka przed rozpoczęciem sieciowego pojedynku w Wieżach Czasu, usprawnili walki grupowe i rozdeptali szereg bugów. Pełną listę zmian znajdziecie tutaj.

Należy zaznaczyć, że nadchodząca aktualizacja to nie jedyna forma usprawnienia płynności rozgrywki w Mortal Kombat 11. Pod koniec kwietnia pisaliśmy o modzie stworzonym przez jednego z graczy, który znosi ograniczenie 30 klatek, a także dodaje wsparcie dla wyświetlania obrazu w rozdzielczości Ultrawide.

Co się zaś tyczy owej oficjalnej łatki, więcej szczegółów na jej temat poznamy „wkrótce”. Niemniej jednak fakt jej tworzenia jest dobrą wiadomością dla graczy.