Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 31 sierpnia 2005, 07:39

Premiera Marc Ecko's Getting Up: Contents Under Pressure w listopadzie

Wszystko wskazuje na to, że po wygranej w nowojorskim sądzie, szum wokół gry Marc Ecko’s Getting Up: Contents Under Pressure ucichł na dobre. Uzyskawszy darmową reklamę, firma Atari może więc spokojnie przygotowywać się do opublikowania wspomnianego wyżej programu na rynku. Według ostatnich wieści nastąpi to już za niewiele ponad dwa miesiące.

Wszystko wskazuje na to, że po wygranej w nowojorskim sądzie, szum wokół gry Marc Ecko’s Getting Up: Contents Under Pressure ucichł na dobre. Uzyskawszy darmową reklamę, firma Atari może więc spokojnie przygotowywać się do opublikowania wspomnianego wyżej programu na rynku. Według ostatnich wieści nastąpi to już za niewiele ponad dwa miesiące.

Do tej pory Atari podawało jesień bieżącego roku jako przybliżoną datę wydania gry. Wczoraj przedstawiciele firmy okazali się bardziej precyzyjni – debiut rynkowy programu nastąpi w listopadzie. Jeśli spojrzymy na ofertę popularnych, amerykańskich sklepów (np. EBGames, GameStop), dowiemy się, że chodzi o dzień 15 listopada. Pierwotnie planowano, że Marc Ecko’s Getting Up: Contents Under Pressure pojawi się na półkach sklepowych nieco wcześniej. Koncern Atari postanowił jednak dać producentom jeszcze trochę czasu, aby lepiej dopracowali końcowy produkt. Gra zadebiutuje jednocześnie na trzech platformach sprzętowych: PC, Xbox oraz PlayStation 2. Planowane są dwie edycje programu: zwykła oraz limitowana. W chwili obecnej dystrybutor Atari w Polsce – firma LEM – nie podała żadnych informacji na temat debiutu gry w naszym kraju.

Marc Ecko's Getting Up: Contents Under Pressure to tytuł łączący w sobie charakterystyczne elementy kilku gatunków: przygodowej gry akcji, bijatyki, a także skradanki (produkcji typu „stealth”). Całość sygnowana jest imieniem i nazwiskiem Marca Ecko - projektanta i artysty, który stoi m.in. za szeregiem popularnych obecnie wśród młodych ludzi marek odzieżowych. Ów jegomość stworzył zarówno koncepcję gry, jak i przygotował jej scenariusz, a także bardzo mocno angażował się w proces tworzenia programu.

Akcja opisywanej pozycji osadzona jest w alternatywnej rzeczywistości, w mieście o nazwie New Radius, gdzie graffiti zostało całkowicie zakazane, a artyści malujący podobne dzieła trafiają do więzienia. Graczom przypada rola niejakiego Trane'a - początkującego grafficiarza, który posiada siłę, umiejętności i wolę walki, żeby stać najlepszym twórcą w swoim fachu. Droga do osiągnięcia tego celu nie jest jednak usłana różami. Podczas rozgrywki osobom siedzącym przed komputerami przyjdzie walczyć z innymi pretendentami do tytułu „najlepszego”, jak również ze skorumpowanym burmistrzem miasta oraz ekipą Civil Conduct Keepers (CCK), zajmującą się usuwaniem graffiti z ulic. Fabuła Marc Ecko's Getting Up: Contents Under Pressure stara się odpowiedzieć na pytanie: „co by się stało, gdyby graffiti mogło zmienić świat?”. Uliczne malowidła stają się symbolem wyraźnego sprzeciwu przeciwko wprowadzonemu w New Radius zakazowi i ostatecznie prowadzą do wybuchu rebelii, na której czele staje Trane, skierowanej przeciwko rządzącym tyranom.

Więcej informacji na temat Marc Ecko's Getting Up: Contents Under Pressure znajdziesz w naszej Encyklopedii Gier.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej