Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 września 2023, 11:37

autor: Maciej Gaffke

„Mamy lepszy produkt od Sony” - Phil Spencer był pewny swego po ujawnieniu specyfikacji PS5

Prawie trzy lata od premiery konsol nowej generacji mamy wgląd do maila Phila Spencera. Szef Xboksa w dniu ujawnienia specyfikacji PS5 był bardzo podekscytowany.

Źródło fot. Billy Freeman / Unsplash
i

Trzy lata temu branża gier żyła gorącą dyskusją o nowej generacji konsol i specyfikacjach tych urządzeń. Wielu fanów „zielonych” twierdziło, że Microsoft i ich nowy Xbox odniosą wielki sukces – uważał tak również Phil Spencer, o czym możemy dowiedzieć się z ujawnionego maila wysłanego w marcu 2020 roku.

„Mamy to, co jest potrzebne do zwycięstwa”

Sądowa krucjata Microsoftu przyniosła nam kolejny smaczek. Jest nim mail wysłany przez Phila Spencera, szefa Xboksa, do dyrektora generalnego (Satya Nadella) oraz dyrektor finansowej (Amy Hood) Microsoftu 18 marca 2020 roku, czyli w dniu ujawnienia specyfikacji PlayStation 5. Zaznaczmy, że hardware Xboksa Series X ogłoszono dwa dni wcześniej.

Spencer w wiadomości z ulgą ogłosił, że Xbox Series X jest lepszym urządzeniem od produktu Sony. Szef „zielonych” napisał, że nowy sprzęt Microsoftu, mający zagwarantować rewolucję jak przy przejściu z gier 2D na 3D, w połączeniu z planowanymi usługami powinien zapewnić firmie sukces.

Mamy lepszy produkt niż Sony, nie tylko pod względem komponentów, ale także pod kątem oprogramowania i usług. Mamy to, co jest potrzebne do zwycięstwa.

Jednocześnie szef Xboksa zaznaczył, że Microsoft nadal niczego nie wygrał, ale może w każdej dyskusji podkreślać moc nowego Xboksa Series X.

Nic nie wygraliśmy. I wiem, że toczymy ciężką dyskusję o cenach [...]. Możemy jednak mieć pewność, że nasz produkt jest solidny i uważam, że każdą rozmowę należy zaczynać od podkreślania tego faktu. To był dobry dzień dla Xboxa.

Co ciekawe, po kilku miesiącach od wysłania powyższego maila Spencer stwierdził, że „nie zależy nam na większej sprzedaży konsol od Sony”. Choć nie od dziś wiadomo, że Microsoft ma inną strategię sprzedażową (stawianie na Game Passa i granie w chmurze), to te słowa mogą teraz nieco dziwić, wiedząc o zachwytach nad osiągami XSX.

Przypomnijmy, że od premiery Xboksów Series X/S i PlayStation 5 o wiele lepiej radzi sobie konsola Sony. Do tej pory Japończycy sprzedali prawie 42 miliony sztuk swojego sprzętu, z kolei Amerykanie około 23 miliony.

Maciej Gaffke

Maciej Gaffke

W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.

więcej