Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 stycznia 2010, 09:09

autor: Adrian Werner

Phantasy Star Universe - zamknięcie serwerów dla PC i PlayStation 2

Mamy złą wiadomość dla fanów gry Phantasy Star Universe. SEGA ogłosiła właśnie datę ostatecznego zamknięcia serwerów obsługujących wersje na PC i PlayStation 2

Mamy złą wiadomość dla fanów gry Phantasy Star Universe. SEGA ogłosiła właśnie datę ostatecznego zamknięcia serwerów obsługujących wersje na PC i PlayStation 2.

Phantasy Star Universe - zamknięcie serwerów dla PC i PlayStation 2 - ilustracja #1

Przyczyną podjęcia przez japońskiego wydawcę takiej decyzji jest oczywiście niska ilość grających. Na serwerach postanowionych dla wersji na PC oraz PlayStation 2 regularnie bawi się po prostu zbyt mało ludzi, by utrzymywanie całej infrastruktury było opłacalne. Inaczej wygląda sprawa z konsolą Xbox 360. Edycja Phantasy Star Universe na tę platformę będzie działać nadal bez żadnych zakłóceń.

Kataklizm nastąpi 31 marca tego roku, choć SEGA pozwoli odejść grze w wielkim stylu. Proces zamykania serwerów zostanie połączony z eventem „MAG+”, który dostarczy masę nowych materiałów i popchnie dalej wątek fabularny serii.

Phantasy Star Universe - zamknięcie serwerów dla PC i PlayStation 2 - ilustracja #2

MAG+ ruszy już 29 stycznia. Od tego dnia nie będzie już można zakupić abonamentu do wersji na PC oraz PlayStation 2. Przez kolejne dwa miesiące, aż do 31 marca użytkownicy tych edycji będą mogli grać za darmo. Ostatniego dnia marca zamknięte zostaną serwery PC/PS2 i posiadaczom tych platform pozostanie jedynie tryb singleplayer.

Wersja gry dla Xboksa 360 działać ma dalej bez zakłóceń i po 31 marca wciąż będzie regularnie wzbogacana nowymi materiałami. Warto przypomnieć, że w tym roku minie 10 lat, od kiedy wystartowało Phantasy Star Online - pierwsza sieciowa gra z tej serii. SEGA podkreśliła, że obecna sytuacja nie oznacza wcale porzucenia tej marki. Wręcz przeciwnie, firma ma w stosunku do niej ambitne plany na przyszłość.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej