Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 marca 2024, 15:40

Obok Final Fantasy XVI: The Rising Tide wyjdzie spora aktualizacja. Premiera RPG na PC ma nastąpić „wkrótce”, niewykluczone wersja na Xboxa

Najnowsze informacje o The Rising Tide zdradzają szczegóły na temat fabuły drugiego dodatku do Final Fantasy XVI, a także nowego regionu oraz trybu. Wraz z rozszerzeniem zadebiutuje aktualizacja 1.30. Nadal nie wiemy, kiedy dokładnie Final Fantasy XVI ukaże się na PC.

Źródło fot. Square Enix.
i

AKTUALIZACJA:

Odpowiadając na pytanie serwisu Noisy Pixel, producent Final Fantasy XVI, Naoki „Yoshi-P” Yoshida, wspomniał, że po wydaniu gry na PC firma Square Enix „ma nadzieję wypuścić ją także na innych platformach”. Może to oznaczać, iż tytuł trafi także na XSX/S.

Oryginalna wiadomość (23 marca)

Fani Final Fantasy XVI mają powody do zadowolenia – podczas trwającego obecnie konwentu PAX EAST w Bostonie pojawiło się wiele informacji na temat nadchodzącego dodatku o tytule The Rising Tide. Drugie rozszerzenie zadebiutuje 18 kwietnia wraz z aktualizacją podstawowej wersji gry. Poznaliśmy też kilka szczegółów o edycji pecetowej, która będzie miała swoją premierę „wkrótce”.

Dodatek The Rising Tide – nowy region, Lewiatan oraz tryb Kairos Gate

Rozszerzenie wprowadzi nową linię fabularną, dzięki której poznamy wydarzenia mające miejsce przed finałem Final Fantasy XVI. Podążając za tajemniczą wiadomością, bohaterowie wyruszą na ratunek Eikonowi Wody, Lewiatanowi, dzięki czemu poznają również dramatyczne losy zapomnianego ludu.

  1. Dodatek zabierze nas do Mysidii – oazy leżącej daleko na morzu ciemności. Oprócz nowych lokacji (m.in. dawnego bastionu cywilizacji Aire of Hours), w grze pojawi się nowa towarzyszka Clive’a (Shula) oraz wspomniany Lewiatan. Po pokonaniu legendarnego Eikona zyskamy możliwość korzystania z jego umiejętności.
  2. Ukończenie głównych wątków Final Fantasy XVI oraz The Rising Tide otworzy nam dostęp do trybu Kairos Gate. Zmierzymy się w nim z hordami przeciwników na dwudziestu poziomach, a dzięki wygranym otrzymamy punkty rozwoju Clive’a oraz nowy ekwipunek. W trybie tym czekają nas też walki z bossami – uzyskanie w nich najwyższej oceny odblokuje sekretne poziomy i starcia.
  3. Rozszerzenie podniesie maksymalny poziom postaci do 60. w trybach skupionych na opowieści oraz akcji, a także do 110. w Nowej Grze+.

Shula dołączy do Clive'a w misji ratowania Lewiatana.Źródło: Gematsu / Square Enix.

W dodatku zadebiutuje nowy tryb Kairos Gate.Źródło: Gematsu / Square Enix.

Aktualizacja 1.30 oraz wersja PC

Obok rozszerzenia The Rising Tide zadebiutuje aktualizacja do podstawowej wersji Final Fantasy XVI. Wprowadzi ona możliwość błyskawicznego ukończenia misji dzięki szybkiej podróży do zleceniodawcy czy zmiany w ikonach reprezentujących ważne zadania postaci (prawdopodobnie ma to ułatwić pomijanie mniej istotnych zleceń).

Także korzystanie z umiejętności i akcesoriów ma stać się przystępniejsze. Ponadto będziemy mogli dostosować układ przycisków na kontrolerze, a tryb fotograficzny otrzyma dodatkowe funkcje (np. korekcję tonów).

Podczas jednego z paneli dyskusyjnych na PAX East w Bostonie na tapet wrócił też temat pecetowej wersji Final Fantasy XVI (obecnie tytuł dostępny jest tylko na PS5). Producent gry, Naoki „Yoshi-P” Yoshida, zapewnił, że „wkrótce” powinniśmy ją otrzymać. Podziękował również wszystkim osobom zaangażowanym w testowanie tej edycji. Warto dodać, iż z wywiadu serwisu Famitsu z Yoshidą i dwoma innymi deweloperami dowiedzieliśmy się, że nadal trwają pracę nad usuwaniem błędów oraz optymalizacją.

Co więcej, twórcy zapewnili, iż w dniu premiery FF XVI na PC dostępna powinna być zarówno podstawowa wersja gry, jak i edycja z oboma dodatkami. Potwierdzili także, że produkcja otrzyma demo, pozwalające sprawdzić, czy Final Fantasy XVI sprawnie zadziała na naszych komputerach.

  1. Recenzja Final Fantasy XVI
  2. Oficjalna strona Final Fantasy XVI

Krzysztof Kałuziński

Krzysztof Kałuziński

W GRYOnline.pl związany z Newsroomem. Nie boi się podejmowania różnych tematów, choć preferuje wiadomości o niezależnych produkcjach w stylu Disco Elysium. W dzieciństwie pisał opowiadania fantasy, katował Pegasusa, a potem peceta. Pasję przekuł w zawód redaktora portalu dla graczy prowadzonego z przyjacielem, jak również copywritera oraz doradcy w sklepie z konsolami. Nie przepada za remake'ami i growymi tasiemcami. Od dziecka chciał napisać powieść, choć zdecydowanie lepiej tworzy mu się bohaterów niż fabułę. Pewnie dlatego tak pokochał RPGi (papierowe i wirtualne). Wychowały go lata 90., do których chętnie by się przeniósł. Uwielbia filmy Tarantino, za sprawą Mad Maksa i pierwszego Fallouta zatracił się w postapo, a Berserk przekonał go do dark fantasy. Dziś próbuje sił w e-commerce i marketingu, jednocześnie wspierając Newsroom w weekendy, dzięki czemu wciąż może kultywować dawne pasje.

więcej