Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 kwietnia 2005, 09:56

O dacie premiery i wymaganiach sprzętowych Battlefield 2

Coraz realniejsza wydaje się czerwcowa data premiery gry Battlefield 2, nad którą od dłuższego czasu w pocie czoła pracuje firma Digital Illusions. Według zbliżonych do Electronic Arts (wydawcy wspomnianego wyżej programu) źródeł, produkt trafi na rynek 23 czerwca bieżącego roku.

Coraz realniejsza wydaje się czerwcowa data premiery gry Battlefield 2, nad którą od dłuższego czasu w pocie czoła pracuje firma Digital Illusions. Według zbliżonych do Electronic Arts (wydawcy wspomnianego wyżej programu) źródeł, produkt trafi na rynek 23 czerwca bieżącego roku.

Tymczasem hiszpański oddział Electronic Arts zaprezentował na swoich stronach wymagania sprzętowe Battlefield 2. I tak, do uruchomienia gry niezbędne będzie posiadanie procesora Pentium IV 1.7 GHz, a do komfortowej zabawy Pentium IV 2 GHz lub Athlon XP. Do tego nasz komputer musi dysponować na pokładzie co najmniej 512 MB RAM (rekomendowane 1 GB) oraz odtwarzaczem DVD szesnastokrotnej prędkości. Oczywiście, niezbędna będzie również karta graficzna 128 MB, zgodna z DirectX 9.0. W zmaganiach przez Internet będzie mogło wziąć udział od 2 do 32 graczy.

Battlefield 2 jest kontynuacją niezwykle popularnych PeCetowych gier z gatunku FPS o tytułach Battlefield 1942 i Battlefield Vietnam oraz siostrzaną pozycją w stosunku do Battlefield: Modern Combat dla stacjonarnej konsoli Sony PlayStation 2. Zatem warstwa fabularna przedstawia hipotetyczny konflikt zbrojny z przełomu XX i XXI wieku, natomiast w gronie rywalizujących stron figurują: Stany Zjednoczone, Chińska Republika Ludowa i koalicja państw bliskowschodnich. Oczywiście każdy obóz dysponuje bogatym arsenałem środków bojowych, obejmującym broń ręczną (karabin M-4, pistolet M-9 etc.) i przeróżne wehikuły (około trzydzieści maszyn – m.in. czołg M1A2 Abrams, śmigłowiec UH-60A Black Hawk i pojazd HMMWV).

Więcej informacji na temat Battlefield 2 znajdziesz w naszej Encyklopedii Gier.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej