Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 grudnia 2004, 12:30

Nowe demo UFO: Alien Invasion

Wielce oczekiwane drugie demo techniczne gry UFO: Alien Invasion (bodaj najlepszego w tej chwili remake’u UFO: Enemy Unknown) nie ujrzało światła dziennego, ale fani potyczek z kosmitami nie mają powodów do narzekań. Odpowiedzialni za projekt Niemcy postanowili przygotować niespodziankę w postaci specjalnego pakietu misji, demonstrujących to, co udało się stworzyć już jakiś czas temu.

Wielce oczekiwane drugie demo techniczne gry UFO: Alien Invasion (bodaj najlepszego w tej chwili remake’u UFO: Enemy Unknown) nie ujrzało światła dziennego, ale fani potyczek z kosmitami nie mają powodów do narzekań. Odpowiedzialni za projekt Niemcy postanowili przygotować niespodziankę w postaci specjalnego pakietu misji, demonstrujących to, co udało się stworzyć już jakiś czas temu.

Pod względem programistycznym, świąteczne wydanie UFO: Alien Invasion niczym nie różni się od pierwszego demo technicznego. Znajdziemy tu natomiast pięć gotowych scenariuszy bitewnych, w tym jedną z potyczek umiejscowioną we wraku obcego pojazdu. Autorzy dodali ponadto broń laserową, nowy soundtrack, kilka premierowych efektów dźwiękowych i niewielkich usprawnień innego typu. Demo dostępne jest na oficjalnej stronie programu, zarówno w wersjach pod Windows, jak i Linux.

UFO: Alien Invasion to gra strategiczna z podziałem na tury, w której naszym zadaniem będzie powstrzymanie kosmitów, próbujących podbić Ziemię. Gracz wcieli się w rolę dowódcy specjalnej grupy żołnierzy, którzy zostali oddelegowani do walki z najeźdźcą. Generalnie, autorzy czerpią garściami pomysły z legendarnej serii X-Com, a właściwie pierwszych jej przedstawicieli - UFO: Enemy Unknown i X-Com: Terror from the Deep.

Oprócz wątków militarnych, gra kładzie silny akcent na sferę ekonomiczną i rozwój nowych technologii. Bez tych pierwszych nie będziesz w stanie wyposażyć swoich żołnierzy w narzędzia zagłady i statki potrzebne do transportu żołnierzy, badania natomiast pozwolą Ci stworzyć zupełnie nowe środki do eksterminacji przeciwników, którzy z Twoimi postępami w grze będą coraz to groźniejsi. Część taktyczna jest żywcem zerżnięta z oryginalnego UFO: Enemy Unknown i opiera się o tzw. punkty ruchu. Każdy żołnierz posiada odgórnie narzuconą ich ilość, które może wykorzystać na poruszanie się, oddawanie strzałów lub korzystanie z różnego rodzaju akcesoriów, np. apteczek regenerujących energię. Po wykonaniu wszystkich akcji następuje tura przeciwnika i tak w kółko, aż do ostatecznego wyłonienia zwycięzcy starcia.

Więcej informacji o UFO: Alien Invasion znajdziesz w naszej Encyklopedii Gier. Polecamy również krótki wywiad z twórcami programu.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej