Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 marca 2011, 11:40

autor: Marcin Skierski

Milion sprzedanych egzemplarzy gry Homefront

Od premiery pierwszoosobowej strzelaniny Homefront minęło kilka dni, nastała więc odpowiednia pora na pierwsze podsumowania. Firma THQ właśnie podzieliła się z nami wynikami sprzedaży tej produkcji.

Od premiery pierwszoosobowej strzelaniny Homefront minęło kilka dni, nastała więc odpowiednia pora na pierwsze podsumowania. Firma THQ właśnie podzieliła się z nami wynikami sprzedaży tej produkcji.

Okazuje się, że jak dotąd do sklepów rozesłano 2.4 miliony egzemplarzy gry, z czego ponad milion sprzedał się na całym świecie w pierwszym tygodniu jej obecności na rynku. Nie sprecyzowano niestety konkretnych danych dotyczących popytu na poszczególne wersje (Homefront ukazał się na PlayStation 3, Xboksie 360 oraz pecetach).

Milion sprzedanych egzemplarzy gry Homefront - ilustracja #1

Z pewnością nie jest to tak oszałamiający wynik, jak w przypadku Call of Duty: Black Ops, Medal of Honor, czy Battlefield: Bad Company 2. Należy jednak pamiętać, że dzieło Kaos Studios to zupełnie nowa marka, która dopiero próbuje zaistnieć na rynku elektronicznej rozrywki.

Jak twierdzi Brian Farrell (prezes THQ), firma jest bardzo zadowolona ze sprzedaży Homefront. W udostępnionej informacji prasowej nie zapomniano pochwalić się, że w poprzednim tygodniu tytuł ten był najlepiej sprzedającą się grą w Wielkiej Brytanii.

Jest jednak jeszcze trochę za wcześnie, by przedstawiciele koncernu mogli otwierać szampany. Według niedawno ujawnionych danych, Homefront musi znaleźć co najmniej dwa miliony nabywców, aby zwróciły się koszty jego produkcji. Wydawca jest zatem dopiero w połowie tej drogi, a przecież jego celem jest zysk. W związku z tym musi minąć jeszcze trochę czasu, by grę można było uznać za finansowy sukces.

Milion sprzedanych egzemplarzy gry Homefront - ilustracja #2

Nienajgorszą sprzedaż jej twórcy powinni zawdzięczać przede wszystkim intensywnej kampanii reklamowej (przed premierą w Stanach Zjednoczonych reklamy Homefront zdawały się być wszędzie). Poziom końcowy produktu nie do końca spełnił bowiem oczekiwania graczy i krytyków, co potwierdzają oceny wystawione przez media branżowe.

Także na naszych łamach dzieło Kaos Studios nie otrzymało wysokiej noty (zaledwie 5,5/10). Jeśli jeszcze nie mieliście okazji zapoznać się z naszą recenzją, zapraszamy do nadrobienia zaległości. Wartymi obejrzenia materiałami są również filmiki z cyklu Gramy!, które na łamach tvgry.pl dostępne są od kilku dni.