Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 stycznia 2013, 13:49

autor: Szymon Liebert

Mały producent chce „uratować” markę Homeworld i zbiera pieniądze na ten cel

Niezależne studio teamPixel wystartowało ze zbiórką społecznościową, która ma „uratować serię Homeworld”. Deweloper chce kupić prawa do marki od THQ, aby przywrócić jej świetność. W planach jest między innymi stworzenie Homeworld 3. Niestety, akcja budzi pewne wątpliwości.

Małe studio chce uratować markę Homeworld przy pomocy zbiórki społecznościowej. - Mały producent chce „uratować” markę Homeworld i zbiera pieniądze na ten cel - wiadomość - 2013-01-25
Małe studio chce uratować markę Homeworld przy pomocy zbiórki społecznościowej.

Małe studio teamPixel poprosiło graczy o pieniądze na zakup marki Homeworld od firmy THQ, która wyprzedaje swoje gry i studia. Deweloper przekonuje, że zrobi dobry użytek z tej własności intelektualnej. W planach jest między innymi stworzenie trzeciej odsłony serii oraz przeniesienie jej na urządzenia z ekranami dotykowymi. Na razie akcja cieszy się umiarkowanym powodzeniem, bo teamPixel jest nieznanym szerzej producentem.

„Jesteśmy zmęczeni czekaniem na następną odsłonę marki Homeworld i chcielibyśmy wspólnie z fanami doprowadzić do jej powrotu” – piszą w opisie akcji na Indiegogo przedstawiciele teamPixel. Taką okazję zdaniem dewelopera daje bankructwo firmy THQ i wyprzedaż jej marek. Poznaliśmy już nowych właścicieli największych serii, ale kilka mniejszych tytułów, w tym prawdopodobnie Homeworld, zostanie sprzedanych w nadchodzących tygodniach.

Na „uratowanie” marki Homeworld, jak określają sprawę twórcy, potrzeba co najmniej 50 tysięcy dolarów. Po uzyskaniu praw do serii, deweloper chce zająć się trzema projektami: publikacją pierwszej gry w serwisach GOG i Steam, przeniesieniem jej na urządzenia dotykowe oraz stworzeniem Homeworld 3. Im więcej funduszy wpłynie na konto akcji, tym hojniejsze rzeczy obiecują autorzy: w tym wypuszczenie klasycznych tytułów za darmo.

Akcja wzbudza wiele kontrowersji. Zacznijmy od tego, że teamPixel nie ma pewności, czy marka Homeworld będzie sprzedawana osobno, chociaż uzyskało potwierdzenie, że nie była ona przedmiotem aukcji, na której Sega kupiła firmę Relic Entertainment, czyli autorów serii. Po drugie, trudno powiedzieć, czy mały deweloper będzie mógł przebić propozycje innych firm – w tym samej Segi. Nie można przecież wykluczyć, że będzie ona chciała pozyskać Homeworld.

Inną sprawą jest to, że teamPixel jest relatywnie nieznanym producentem, który nie może pochwalić się żadnymi większymi sukcesami. Czy mała ekipa ma szansę przywrócić świetność takiej legendzie jak Homeworld? Z tego względu powodzenie zbiórki jest bardzo wątpliwe, mimo całej miłości do marki, jaką okazuje społeczność graczy. Studio teamPixel obiecało, że w razie niepowodzenia zakupu praw do Homeworld zwróci wszystkie pieniądze.

Mały producent chce „uratować” markę Homeworld i zbiera pieniądze na ten cel - ilustracja #2Homeworld to legendarna strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się w kosmosie. Pierwsza odsłona serii wyszła w 1999 roku i zachwyciła recenzentów oraz graczy. Kolejne produkcje, czyli dodatek Cataclysm oraz pełnoprawna kontynuacja, potwierdziły talent studia Relic Entertainment. Niestety, kosmiczna saga nie była podejmowana od lat. W międzyczasie Relic dał graczom parę innych świetnych tytułów – np. Dawn of War, czy Company of Heroes.

  1. Strona akcji „uratuj Homeworld”