Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 31 marca 2005, 09:44

Już za kilka dni zadebiutuje demo multiplayer Empire Earth II

Już przeszło miesiąc, wszyscy fani gry Empire Earth mogą rozkoszować się oficjalnym demo drugiej odsłony tego programu. Jak się okazuje, nie będzie to jedyna „reklamówka” opublikowana przez Vivendi Universal. Już za kilka dni, dokładnie 4 kwietnia, w sieci zadebiutuje kolejne demo, tym razem prezentujące możliwości trybu multiplayer.

Już przeszło miesiąc, wszyscy fani gry Empire Earth mogą rozkoszować się oficjalnym demo drugiej odsłony tego programu. Jak się okazuje, nie będzie to jedyna „reklamówka” opublikowana przez Vivendi Universal. Już za kilka dni, dokładnie 4 kwietnia, w sieci zadebiutuje kolejne demo, tym razem prezentujące możliwości trybu multiplayer.

Demo zaoferuje możliwość zabawy dziesięciu graczom naraz w trzech trybach rozgrywki: King of the Hill, Conquest oraz Territory Control. Oprócz tego, program będzie zawierał uaktualniony tryb dla jednego gracza, w którym zawarto możliwość ustalenia kilku podstawowych czynników (np. ilość surowców czy ustawienia dyplomacji), przed rozpoczęciem zmagań.

Empire Earth II to druga część znanej gry strategicznej rozgrywanej w czasie rzeczywistym, w której zadaniem gracza jest stanąć na czele jednej z czternastu cywilizacji i poprowadzić ją od epoki kamienia łupanego do ery lotów kosmicznych, badając nowe technologie, produkując wojsko i stawiając czoła konkurencyjnym nacjom.

Zmiany wprowadzone do Empire Earth 2 nie ograniczają się tylko do tego, co najbardziej oczywiste, czyli nowych jednostek dla każdej cywilizacji. Przede wszystkim rozbudowana została sztuczna inteligencja komputerowego przeciwnika, który jest znacznie bardziej wymagającym oponentem niż w pierwowzorze. Komputer nie tylko reaguje szybciej i bardziej dynamicznie, ale także analizuje taktykę gracza i dostosowuje do niej swoją. Po raz pierwszy w historii serii, autorzy zaimplementowali też wpływ zmiennych warunków pogodowych na zachowanie jednostek. Gracz będzie musiał teraz zmieniać strategię działania w zależności od tego, co aktualnie „dzieje się za oknem”: śnieg, deszcz czy mgła. Aby ułatwić grę ludziom nie przyzwyczajonym do dużej ilości elementów decydujących o sprawnym funkcjonowaniu państwa, w Empire Earth 2 pojawił się specjalny system, który sam przydziela zadania mieszkańcom królestwa, np. uprawę roli. Również w kwestii walki poczyniono podobne ułatwienia. Inteligentniejszy system tworzenia formacji w znaczący sposób poprawi nawigację wojskiem i zminimalizuje sytuację znaną z innych RTS-ów, w których armia sama łamie szyk i wdaje się w przypadkowe potyczki.

Gra trafi na rynek 22 kwietnia 2005 roku.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej