Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 lutego 2011, 09:49

autor: Adrian Werner

Jakie będzie The Darkness II

Kilka tygodni temu ujawniono, że trwają prace nad kontynuacją gry The Darkness. Teraz twórcy podzielili się ze światem sporą dawką nowych informacji na temat tego projektu.

Kilka tygodni temu ujawniono, że trwają prace nad kontynuacją gry The Darkness. Teraz twórcy podzielili się ze światem sporą dawką nowych informacji na temat tego projektu.

Jakie będzie The Darkness II - ilustracja #1

Gra porzuci realistyczny styl graficzny pierwowzoru i zamiast tego postawi na delikatną kreskówkowość, upodobniając się tym samym do komiksowego pierwowzoru. Każdy element wirtualnego świata ma wyglądać jak namalowany, choć jednocześnie zachowana zostanie atmosfera przywodzącą na myśl filmy noir. Możemy również spodziewać się dużej dawki brutalności. W jednej ze scen, Jackie Estacado (główny bohater) zostanie ukrzyżowany i w takiej pozycji będzie następnie torturowany przez mężczyznę pragnącego przejąć moc Ciemności. Ponadto jednym z głównych wątków fabularnych ma być wojna gangów, która rozpocznie się w trakcie naszego pobytu w luksusowej restauracji. Krwawych scen będzie więc pod dostatkiem.

Gracze ponownie skorzystają z nadnaturalnych mocy, które posiada Estacado. Wśród nich znajdą się demoniczne macki potrafiące nie tylko zaatakować wrogów, ale również wyrwać drzwi z samochodu i wykorzystać je, jako tarczę. Mogą również nabijać wrogów na oderwane parkometry, robiąc z nich makabryczne szaszłyki.

Jakie będzie The Darkness II - ilustracja #2

Żyjąca wewnątrz głównego bohater Ciemność nienawidzi światła i znajdzie to odzwierciedlenie w grze. Stojąc w jasno oświetlonym miejscu ekran zacznie się rozmazywać, głosy będą przytłumione, a świetlówki powodować mają męczące dzwonienie w uszach. Oczywiście, w takich miejscach nie wykorzystamy nadnaturalnych mocy Estacado, więc podczas zabawy czeka nas regularne niszczenie wszystkich możliwych źródeł światła.

Autorzy chcą ponadto, by gracze znacznie częściej robili użytek z Ciemności. Dlatego większą rolę odegrają teraz stworzone przez nas sługusy oraz wyrastające z naszego ciała macki. Te drugie będą mogły być używane przez cały czas, dzięki czemu możliwe ma być strzelać trzymanymi w rękach pistoletami i jednocześnie atakować wrogów mackami.

The Darkness II powstaje w studiu Digital Extremes, które zastąpiło zespół Starbreeze (autorów pierwszej części). Gra tworzona jest z myślą o PC, Xboksie 360 oraz PlayStation 3, a jej premierę zapowiedziano na jesień tego roku.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej