Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 marca 2004, 12:44

autor: Radosław Grabowski

Jak Armia Czerwona przegoniła Wehrmacht znad Wołgi, czyli operacja stalingradzka w wersji RTS

Według połączonych sztabów rosyjskich firm DTF Games i 1C nowa gra strategiczna czasu rzeczywistego pt. Stalingrad (vide news z 30 grudnia 2003) ujrzy światło dzienne w czwartym kwartale bieżącego roku. Rzeczona pozycja dokładnie odwzorowuje jedną z najsłynniejszych operacji II Wojny Światowej (17 lipca 1942 – 2 lutego 1943). Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z rozszerzonymi informacjami tekstowo-graficznymi.

Według połączonych sztabów rosyjskich firm DTF Games i 1C nowa gra strategiczna czasu rzeczywistego pt. Stalingrad (vide news z 30 grudnia 2003) ujrzy światło dzienne w czwartym kwartale bieżącego roku. Rzeczona pozycja dokładnie odwzorowuje jedną z najsłynniejszych operacji II Wojny Światowej (17 lipca 1942 – 2 lutego 1943). Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z rozszerzonymi informacjami tekstowo-graficznymi.

Jak Armia Czerwona przegoniła Wehrmacht znad Wołgi, czyli operacja stalingradzka w wersji RTS - ilustracja #1

Developerzy wprowadzą do własnego dzieła parę odrębnych kampanii bitewnych: pierwsza poświęcona działaniom niemieckiego Wehrmachtu (6. armia Friedricha von Paulusa), a druga traktująca o poczynaniach sił militarnych Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich (koordynacja marszałka Gieorgija Konstantynowicza Żukowa). Łącznie w trybie fabularnym zobaczymy zatem dwie grupy, po osiemnaście scenariuszy każda. Z kolei jako swoisty dodatek zaistnieje siedem ukrytych misji na podstawie sekretnych danych, nieznanych nawet fachowcom z telewizyjnego programu Discovery Channel.

Jak Armia Czerwona przegoniła Wehrmacht znad Wołgi, czyli operacja stalingradzka w wersji RTS - ilustracja #2

 

Zabawa zaprezentuje bardzo duży stopień precyzji nie tylko w kontekście wierności wydarzeniom historycznym, ale także pod względem ukształtowania wirtualnego terenu i rozlokowania obiektów (ważniejsze budowle, formacje roślinne etc.). W trakcie procesu projektowania niniejszego produktu wykorzystywane są prawdziwe mapy taktyczne oraz zdjęcia lotnicze i zwykłe archiwalne fotografie - zgodność z ówczesną rzeczywistością powinna być nadzwyczaj wysoka. Realizm ujawni się również w wyglądzie i funkcjonowaniu wszystkich jednostek bojowych (całkowita ilość w granicach dwustu odmiennych typów oddziałów dla obu stron konfliktu zbrojnego).

Jak Armia Czerwona przegoniła Wehrmacht znad Wołgi, czyli operacja stalingradzka w wersji RTS - ilustracja #3

Natomiast przebieg akcji zostanie przedstawiony w rzucie izometrycznym przy pomocy zmodyfikowanej wersji „silnika”, który wcześniej generował oprawę wizualną w bestsellerowej aplikacji pt. Blitzkrieg. Poziom drobnych detali (m.in. ślady czołgowych gąsienic i powybijane okna w zniszczonych budynkach) należeć więc będzie do wyjątkowo wyśrubowanych. Znakomite dopełnienie świetnego obrazu stanowić ma perfekcyjnie dopasowana warstwa audio, czyli np. charakterystyczne odgłosy walki, sugestywny podkład muzyczny i dźwięki natury.

Jak Armia Czerwona przegoniła Wehrmacht znad Wołgi, czyli operacja stalingradzka w wersji RTS - ilustracja #4