Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 listopada 2003, 14:10

autor: Maciej Myrcha

Fani pragną sequela Warzone 2100 - petycja w sprawie udostępnienia kodu źródłowego gry

Na początek krótki rys historyczny: w kwietniu 1999 roku wydana została gra Warzone 2100 - pierwsza strategia czasu rzeczywistego stworzona w 3D. Niestety, firma Eidos, będąca wydawcą tego tytułu, niedostatecznie zadbała o jego promocję i po 7 miesiącach od momentu ukazania się jej na rynku i 10 wydanych patchach, Pumpkin Studios, które stworzyło Warzone 2100, zostało rozwiązane, a krótko po tym fakcie Eidos zawiesił techniczne wsparcie tego tytułu.

Na początek krótki rys historyczny: w kwietniu 1999 roku wydana została gra Warzone 2100 - pierwsza strategia czasu rzeczywistego stworzona w 3D. Niestety, firma Eidos, będąca wydawcą tego tytułu, niedostatecznie zadbała o jego promocję i po 7 miesiącach od momentu ukazania się jej na rynku i 10 wydanych patchach, Pumpkin Studios, które stworzyło Warzone 2100, zostało rozwiązane, a krótko po tym fakcie Eidos zawiesił techniczne wsparcie tego tytułu.

Ale Warzone 2100 cały czas żyło w sercach graczy. W październiku 1999 powstał NEWST, grupa zapaleńców - fanów gry, która we własnym zakresie ulepszała Warzone 2100. W lutym tego grupa zmieniła nazwę na Pumpkin-2 na cześć jej twórców. Przez prawie 5 lat, członkowie grupy tworzyli mody, mapy, edytory, programy użytkowe, skrypty sztucznej inteligencji a nawet anty cheatowy serwer gry. Niestety, nadszedł moment, kiedy dalszy rozwój Warzone 2100 wymaga dostępu do kodu źródłowego.

W tym celu grupa Pumpkin-2 wystosowała petycję do firmy Eidos w sprawie udostępnienia owego kodu. Ponieważ, mimo tego, że Eidos nie wyraża zainteresowania wsparciem dla Warzone 2100 ani stworzeniem jego sequela (członkowie oryginalnego teamu Pumpkin założyli nowe studio, Pivotal Games), nadal pozostaje właścicielem praw do tytułu oraz kodu źródłowego.

Dzięki uzyskaniu statusu open-source będzie możliwe stworzenie wielu nowych możliwości rozgrywki, m.in.

  1. całkiem nowej kampanii
  2. bardziej zaawansowanych technik sztucznej inteligencji
  3. wyglądu, który prezentują obecne gry z rodzaju RTS

Tak więc jeśli jesteście fanami Warzone 2100 i tak jak dziesiątki tysięcy graczy z całego świata, pragniecie rozwoju swojej ulubionej gry, podpiszcie się pod petycją.