Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 grudnia 2006, 15:43

autor: Marek Grochowski

Diablo i Battle.net kończą 10 lat

Ostatni tydzień 1996 roku na zawsze zmienił oblicze branży elektronicznej. Wtedy to na rynku zadebiutowało kultowe Diablo, a jego producent, Blizzard Entertainment uruchomił serwis Battle.net, za pośrednictwem którego gracze do dzisiaj mogą walczyć ze sobą w sieciowych potyczkach. Trudno uwierzyć, że od tych wydarzeń minęło już okrągłe dziesięć lat.

Ostatni tydzień 1996 roku na zawsze zmienił oblicze branży elektronicznej. Wtedy to na rynku zadebiutowało kultowe Diablo, a jego producent, Blizzard Entertainment uruchomił serwis Battle.net, za pośrednictwem którego gracze do dzisiaj mogą walczyć ze sobą w sieciowych potyczkach. Trudno uwierzyć, że od tych wydarzeń minęło już okrągłe dziesięć lat.

W oficjalnym oświadczeniu prasowym producenci popularnej sagi podkreślili dziś sukces swego przełomowego dzieła, dodając, że nowopowstające gry fabularne ciągle porównywane są do Diablo, które na wiele lat wyznaczyło kierunek rozwoju gatunku hack’n’slash. Przedstawiciele Blizzarda zwrócili również uwagę na niezwykłe powodzenie swych internetowych usług. Statystyki z listopada bieżącego roku wskazują na 13 milionów aktywnych kont, założonych na stronie Battle.net przez entuzjastów multiplayera. Tyczy się to nie tylko odbiorców serii Diablo, ale także Starcraft i WarCraft.

Specjaliści z amerykańskiego studia nie wspomnieli jednak o najważniejszym, czyli o ewentualnym powstaniu trzeciej części „diabolicznej” serii. Wygląda więc na to, że kolejne miesiące upłyną nam tylko i wyłącznie na spekulacjach.