41. Gry Strategiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 41. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Close Combat: Cross of Iron
Strategiczne 13 lutego 2007
Close Combat: Cross of Iron to szósta już odsłona jednej najbardziej realistycznych, taktycznych strategii czasu rzeczywistego jakie powstały.
Transarctica
Strategiczne 23 czerwca 1993
Arctic Baron (znana również pod nazwą Transarctica) to gra strategiczna firmy Silmarils, która przenosi nas do niedalekiej przyszłości. Ludzkość broniąc się przed opłakanymi skutkami efektu cieplarnianego doprowadziła do pokrycia nieba ciężkimi chmurami. Niestety, ograniczony dostęp promieni słonecznych spowodował, że większość ówczesnego świata pokryła się lodem.
Kingdom Under Fire
Strategiczne 15 stycznia 2001
Kingdom Under Fire to ciekawe połącznie typowego RTS'a i gry z gatunku cRPG. Siły dobra i zła spotykają się ponownie, to po której stronie się opowiesz zależy tylko od Ciebie. Każda ze stron konflikt otrzymała własną, długą na 30 misji kampanie. Nie zabrakło też trybu multiplayer.
Evil Islands: Forgotten in Astrale
Strategiczne 27 stycznia 2006
Forgotten in Astrale to podtytuł samodzielnego dodatku do Evil Islands: Curse of the Lost Soul, dobrze przyjętej przez graczy pozycji z gatunku cRPG z elementami strategii. Za stworzeniem dodatku stoi grupa zapaleńców-fanów oryginalnej wersji gry, skupionych w studiu developerskim Matilda Entertainment, którzy w końcowej fazie projektu otrzymali wsparcie ze strony Nival Interactive, producentów Evil Islands.
KKND
Strategiczne 11 czerwca 1997
Krush Kill 'N Destroy jest strategią czasu rzeczywistego (RTS) osadzoną w realiach panujących w 60 lat po III Wojnie Światowej - 2079 r. W wyniku konfliktu nuklearnego ludzkość podzielona została na dwa odmienne obozy: ocalałych i mutantów.
Satellite Reign
Strategiczne 28 sierpnia 2015
Inspirowana legendarnym Syndicate Wars cyberpunkowa strategia czasu rzeczywistego, opracowana przez studio 5 Lives, założone przez jednego z twórców wspomnianego tytułu. Akcja gry toczy się w odległej przyszłości, w którym światem rządzą potężne korporacje, a za pilnowanie porządku odpowiadają brutalne siły policji. W slumsach miasta pojawia się jednak tajemnicza organizacja, której celem jest wywrócenie do góry nogami panującego porządku.
Offworld Trading Company
Strategiczne 28 kwietnia 2016
Strategia ekonomiczna stworzona pod wodzą Sorena Johnsona – jednego z głównych projektantów Civilization 3 i 4. Akcja Offworld Trading Company przenosi nas na Marsa, gdzie przejmujemy kontrolę nad własną kompanią handlową, rywalizując o czołową pozycję na planecie. Sedno rozgrywki stanowi rozbudowany moduł handlu, dynamicznie reagujący na zmieniającą się sytuację rynkową.
Capitalism II: Capitalism Lab
Strategiczne 14 grudnia 2012
Dodatek do gry ekonomicznej Capitalism II. Do podstawowej wersji wprowadza wiele usprawnień i udogodnień, a także mnóstwo nowości dla osób, które poznały „podstawkę” na wylot. Capitalism Lab oferuje możliwość grania w rozdzielczościach HD.
Populous
Strategiczne 1 stycznia 1989
Populous to nowatorska gra strategiczna z 1989 roku, za której powstanie odpowiada dowodzona przez Petera Molyneux firma Bullfrog Productions. Brytyjski produkt, pierwszy reprezentant tytułów określanych mianem „god game”, pozwala wcielić się w rolę bóstwa i sprawować opiekę nad wyznającym go plemieniem.
Close Combat: Panthers in the Fog
Strategiczne 19 listopada 2012
Kolejna odsłona zaawansowanej symulacji starć wojennych. Przemieszczamy wojska na mapie strategicznej, a następnie przenosimy się na ekran taktyczny i przeprowadzamy operacje w czasie rzeczywistym. Tym razem bierzemy udział w ostatnich dniach walk w Normandii podczas II Wojny Światowej. Państwa Osi mają ostatnią szansę na odparcie druzgocącego ataku sił alianckich. To od postawy gracza zależy, która ze stron konfliktu odniesie ostateczne zwycięstwo.
Osadnicy: Kolos
Strategiczne 11 lutego 2010
Osadnicy: Kolos to inspirowana kulturą antyczną casualowa gra łącząca elementy HOG (Hidden Objects Game) oraz symulacji budowy miasta. Gracz wciela się w rolę dotkniętego klątwą długowieczności cesarza, który aby odzyskać łaskę bogów musi zbudować potężne imperium. Rozgrywka bazuje na zadaniach typu „ukryte przedmioty” oraz prostych łamigłówkach.
Lionheart: Wyprawy Krzyżowe
Strategiczne 15 października 2010
The King's Crusade to gra strategiczna, której akcja osadzona została w XII wieku. Gracze mogą wcielić się w dowodzącego III wyprawą krzyżową Ryszarda Lwie Serce lub stojącego na czele Saracenów Saladyna i wziąć udział w zmaganiach o Ziemie Święte. Rozgrywka łączy elementy taktyczne oraz strategiczne. Wyprodukowana przez ekipę studia Neocore Games gra znana jest także pod tytułami Lionheart: Kings' Crusade i Lionheart: Wyprawy Krzyżowe.
Cultures Online
Strategiczne 7 lipca 2010
Cultures Online to darmowa strategia przeglądarkowa, łącząca elementy gry ekonomicznej z MMORPG, wyprodukowana przez studio Funatics. Jako przywódca nacji wikingów w okolicach Islandii dbamy o rozwój społeczeństwa i jego ekspansję na sąsiednie tereny. W grze istotny udział mają inni gracze, z którymi możemy handlować, prowadzić wojny czy też zawrzeć przymierze.
Fantasy Wars
Strategiczne 31 sierpnia 2007
Opracowana przez studio Ino-Co klasyczna strategia turowa w realiach fantasy. Akcja gry przenosi nas do krainy zamieszkanej przez cztery typowe rasy, tzn. ludzi, elfy, krasnoludy oraz orki. Gracz może zaś przejąć kontrolę nad każdą z tych ras, prowadząc ich potężne armie w kolejnych potyczkach, przeplatanych rozbudowanym wątkiem fabularnym.
King's Bounty: Pakiet Dodatków
Strategiczne 17 września 2010
Oficjalny dodatek do gry strategiczno-fabularnej King’s Bounty: Wojownicza Księżniczka. Wprowadza do rozgrywki szereg nowości, w tym dwie nowe rozbudowane kampanie i zestaw świeżych questów. Fanów serii ucieszy też informacja o dodaniu edytora poziomów.
Imperium Azteków
Strategiczne 15 kwietnia 1999
Imperium Azteków jest strategią czasu rzeczywistego (RTS), której fabuła przedstawia alternatywną wizję historii świata. Cywilizacja Azteków osiągnęła pełny rozkwit, docierając na drugi brzeg Atlantyku. Gracz ma okazję wziąć udział w fikcyjnym konflikcie pomiędzy tytułowym Imperium Azteków, Chinami i Rosją. Deweloperzy ze studia New Media Generation przygotowali rozbudowaną kampanię do rozgrywki jednoosobowej oraz sieciowy tryb multiplayer dla maksymalnie 7 uczestników.
RollerCoaster Tycoon World
Strategiczne 16 listopada 2016
Czwarta odsłona popularnej strategii ekonomicznej. Produkcję kolejnej części cyklu, za którego powstanie odpowiada legenda branży, Chris Sawyer, firma Atari powierzyła tym razem zupełnie nowej ekipie studia Nvizzio Creations. W grze wcielamy się tradycyjnie w menadżera parku rozrywki, który będzie próbował stworzyć unikatowe miejsce zabaw dla odwiedzających turystów, wykorzystując do tego celu rozmaite popularne atrakcje na czele z tytułowymi kolejkami górskimi.
Craft the World
Strategiczne 24 listopada 2014
Niezależna sandboksowa strategia z elementami RPG i tower defence, inspirowana takimi tytułami, jak Terraria, Dwarf Fortress czy kultowy Dungeon Keeper. Za jej powstanie odpowiada zajmujące się dotąd casualowymi produkcjami studio Dekovir Entertainment. W grze przejmujemy kontrolę nad drużyną krasnoludów, a naszym zadaniem jest budowa twierdzy i obrona jej przed atakującymi wrogami.
Symulator parku wodnego
Strategiczne 19 marca 2014
Kolejna propozycja z popularnego gatunku budżetowych symulatorów ekonomicznych, przygotowana przez jednego z liderów tego segmentu rynku – brytyjską firmą Astragon Software. Tytuł pozwala graczom na wybudowanie, a następnie pokierowanie działalnością własnego parku wodnego. Rozgrywka dzieli się na dwa główne aspekty. Pierwszym z nich jest zaprojektowanie samego parku i umieszczenie w nim rozmaitych atrakcji, które przyciągną potencjalnych klientów.
East Front
Strategiczne 15 listopada 1997
Rozbudowana strategia turowa, kontynuująca tradycje doskonałej serii militarnej Battleground. Akcja przenosi nas w lata 1941-45 i pozwala wziąć udział w jednej z ośmiu kampanii, odtwarzających potyczki na froncie wschodnim II wojny światowej. Dla zapalonych strategów przewidziano też opcję zabawy sieciowej w jednym z szerokiej gamy trybów rozgrywki oraz generator scenariuszy.
Gangland
Strategiczne 4 marca 2004
Gra-hybryda zawierająca w sobie elementy strategii czasu rzeczywistego, cRPG oraz gier akcji/FPS, traktująca o przemocy i zorganizowanej przestępczości. Nasza działalność obejmuje m.in. kradzieże, zastraszanie, pobierane haraczów, szerzenie prostytucji, przemy oraz bicie i mordowanie ludzi.
North & South (1989)
Strategiczne 25 maja 1989
North & South to zabawna gra strategiczna, stworzona przez Infogrames na bazie słynnego, francuskiego komiksu „Les Tuniques Bleues”, opowiadającego o perypetiach żołnierzy podczas wojny secesyjnej. Gracz może wybrać jedną ze stron konfliktu (Unia i Konfederacja) i za jej pomocą przechylić szalę zwycięstwa na swoją korzyść.
CivCity: Rome
Strategiczne 24 lipca 2006
CivCity: Rome to gra ekonomiczna, przygotowana wspólnymi siłami przez firmy Firefly Studios (producenta cyklu Stronghold) oraz dowodzoną przez Sida Meiera Firaxis Games. Akcja programu przenosi gracza w czasy największej świetności Cesarstwa Rzymskiego, a głównym zadaniem jest zbudowanie tętniącego życiem miasta.
Sid Meier's Civilization IV: Beyond the Sword
Strategiczne 20 lipca 2007
Drugi, po Warlords, oficjalny dodatek do znakomitej gry strategicznej, Sid Meier’s Civilization IV. Tym razem, jak sugeruje nazwa rozszerzenia, programiści i projektanci studia Firaxis Games postanowili skupić się nad okresami w historii ludzkości, które nastąpiły po wynalezieniu prochu i wprowadzeniu do użytku broni palnej.