Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGPC
Okładka Sometimes Always Monsters (PC)
OkładkaSometimes Always Monsters (PC)

Sometimes Always Monsters PC

Kontynuacja osadzonej we współczesności gry RPG Always Sometimes Monsters, w której poznajemy dalsze losy bohatera jedynki (produkcja umożliwia import zapisanych stanów gry z części pierwszej). Tym razem rozpoczynamy jako młody małżonek i autor książkowego bestsellera.

RPG | 2D | elementy przygodowe | top-down | symulator życia | indie | czasy współczesne

Kolekcja gier
Obserwuj grę

Sometimes Always Monsters Premiera PC

2kwietnia2020

Steam

2kwietnia2020

producent: Vagabond Dog wydawca: Devolver Digital Strona oficjalna

Angielskie napisyAngielskie napisy

Sometimes Always Monsters to wydana na platformie PC oryginalna, dwuwymiarowa gra RPG, będąca kontynuacją wydanej w 2014 roku produkcji o przeciwstawnym tytule Always Sometimes Monsters. Autorem obu jest niezależne studio Vagabond Dog, a obowiązki wydawcy ponownie wzięła na siebie firma Devolver Digital.

Fabuła

Fabuła Sometimes Always Monsters stanowi dokładne przeciwieństwo wydanego dwa lata wcześniej pierwowzoru. Co prawda kierujemy tym samym bohaterem co poprzednio, ale w Always Sometimes Monsters był on zmagającym się z kryzysem twórczym pisarzem, który próbował odwieść ukochaną od małżeństwa z innym mężczyzną. Natomiast tym razem jest szczęśliwym, świeżo upieczonym małżonkiem i autorem najnowszego książkowego bestselleru. I choć doskonale wie, że to, co osiągnął, zawdzięcza tylko i wyłącznie uporowi oraz ciężkiej pracy, coraz częściej zdarza mu się słyszeć, że w istocie jest zwykłym intrygantem i pozbawionym skrupułów potworem.

Podczas zabawy śledzimy dalszy ciąg historii naszego protagonisty, który, szukając inspiracji na kolejną powieść, wyrusza w podróż po kraju. W ten sposób jego losy splatają się z losami innych osób, takich jak fani, podobni mu pisarze oraz całkiem obcy ludzie. To, w jaki sposób ukształtują się relacje bohatera z otoczeniem, zależne jest zaś w wyłącznie od poczynań gracza i dokonywanych przezeń wyborów.

Mechanika

Pod względem mechanizmów rozgrywki Sometimes Always Monsters praktycznie nie różni się od poprzedniczki i jest ukierunkowanym na opowiadaną historię RPG-iem w stylu retro, w którym elementem bodaj najistotniejszym jest interakcja z napotykanymi postaciami i kształtowanie relacji, mających znaczący wpływ na rozwój fabuły. Każdy z obecnych w grze NPC-ów odznacza się odmiennym charakterem, preferencjami oraz uprzedzeniami, a zbudowanie z nim pożądanych relacji wymagać może indywidualnego podejścia. Warto jednocześnie nadmienić, że twórcy sequela nie zapomnieli o użytkownikach pierwowzoru i zadbali o możliwość zaimportowania wykreowanej tam postaci, wraz ze wszystkimi konsekwencjami podejmowanych przez nią wyborów. Ciekawostkę stanowi też fakt, że bohater może zabrać w podróż swą „drugą połówkę”, co w pewnych sytuacjach pomoże, ale w innych przeszkodzi mu w osiągnięciu celu.

Kwestie techniczne

Wydany na platformie PC Sometimes Always Monsters pod względem oprawy utrzymany został w tym samym, oldskulowym stylu co pierwowzór, a akcję gry ukazano ponownie w widoku z góry. Jednocześnie grafika – choć nadal przypomina klasyczne produkcje z epoki komputerów i konsol 16-bitowych – oglądana jest w odrobinę większym oddaleniu, przez co wydaje się nieco bardziej szczegółowa i mniej rozpikselowana.

Ostatnia modyfikacja 28 kwietnia 2016

Tryb gry: single player  

Sometimes Always Monsters cena w dniu premiery: 71,99 PLN

Wymagania wiekowe Sometimes Always Monsters: 16+

Sometimes Always Monsters Wymagania sprzętowe

PC Windows

PC Windows

  • Minimalne:
  • Intel Pentium 4
  • 512 MB RAM
  • karta grafiki Intel HD lub lepsza
  • 1 GB HDD
  • Windows 7