Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Seria Always Sometimes Monsters - seria gier

Sometimes Always Monsters
Sometimes Always Monsters

RPG jeszcze nie ogłoszona

Kontynuacja osadzonej we współczesności gry RPG Always Sometimes Monsters, w której poznajemy dalsze losy bohatera jedynki (produkcja umożliwia import zapisanych stanów gry z części pierwszej). Tym razem rozpoczynamy jako młody małżonek i autor książkowego bestsellera. Szukając inspiracji na kolejną powieść, bohater wyrusza w podróż autobusem po kraju, podczas której spotyka fanów i podobnych sobie pisarzy oraz nawiązuje nowe znajomości. Podobnie jak pierwsza odsłona serii, Sometimes Always Monsters stawia na interakcje z postaciami niezależnymi. W grze nie uświadczymy systemu walki – zamiast typowych dla RPG-ów starć z przeciwnikami, musimy lawirować pomiędzy niełatwymi decyzjami. Wybory gracza kształtują opowiadaną historię i jego relacje z innymi, a także wpływają na liczbę dostępnych opcji – już sama decyzja o zabraniu w podróż swojej drugiej połówki może otworzyć lub zamknąć pewne dalsze możliwości. Sometimes Always Monsters charakteryzuje dwuwymiarowa, pixel-artowa grafika, jest ona jednak wyraźnie bardziej szczegółowa niż w poprzedniej grze.

PC

Always Sometimes Monsters
Always Sometimes Monsters

RPG 21 maja 2014

Niezależna produkcja RPG debiutującego studia Vagabond Dog, wyróżniona na targach PAX Prime i Pax East. Always Sometimes Monsters pozwala graczowi wcielić się w niespełnionego artystę (bądź artystkę), który musi poradzić sobie z piętrzącymi się przed nim przeciwnościami losu. Głównym zadaniem bohatera jest powstrzymanie ukochanej przed poślubieniem niewłaściwej osoby. W tym celu musi on dostać się na czas na drugi koniec Stanów Zjednoczonych, ale przedtem zdobyć fundusze na podróż. Always Sometimes Monsters oferuje wiele różnych rozwiązań danego problemu – gracz może zdecydować, jakiej pracy się podejmie, jak się odnosi do napotkanych postaci niezależnych, czy też co poświęci dla osiągnięcia nadrzędnego celu. Dokonywane po drodze wybory wpływają bezpośrednio na losy bohatera i zakończenie gry. Always Sometimes Monsters powstało przy użyciu programu RPG Maker, przez co charakteryzuje się bardzo prostą, dwuwymiarową oprawą graficzną i kamerą zawieszoną pod kątem 45 stopni.

PCANDiOS