19. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 19. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Warlords: Battlecry
Strategiczne 5 lipca 2000
Warlords: Battlecry to wyprodukowana przez ekipę Strategic Studies Group strategia czasu rzeczywistego (RTS) z domieszką cRPG. Akcja gry osadzona została w świecie fantasy. Gracz kieruje poczynaniami bohatera, który ma za zadanie zniszczyć dwie Łzy Nieba zanim te sprowadzą kataklizm na mieszkańców wyspy Dawn. Tytuł wykorzystuje elementy mechaniki systemu fabularnego Dungeons & Dragons.
Glory of the Roman Empire
Strategiczne 16 czerwca 2006
Gra strategiczna osadzona w czasach świetności Cesarstwa Rzymskiego, zrealizowana w całkowicie trójwymiarowej grafice. Pozwala nam nie tylko na objęcie stanowiska planisty miast imperium, od którego zależy powstanie każdego budynku w ich obrębie, ale także głównodowodzącego legendarnych legionów.
SpellForce: Shadow of the Phoenix
Strategiczne 12 listopada 2004
Drugi oficjalny dodatek do ciepło przyjętej gry Spellforce: The Order of Dawn. Po wydarzeniach opowiedzianych w pierwszym rozszerzeniu, The Breath of Winter, w Shadow of the Phoenix zagrożeniem dla uniwersum zostaje tajemniczy nekromanta. Delikwentowi udało się zniewolić jednego z bogów, którego moc wykorzystał do wskrzeszenia trzynastu magów — tych samych, którym nieomal udało się sprowadzić na świat kataklizm o apokaliptycznej skali.
Star Wars: Supremacy
Strategiczne 23 maja 1998
Star Wars: Rebellion to pierwsza próba firmy LucasArts w stworzeniu gry strategicznej nawiązującej do bogatego świata „Gwiezdnych Wojen” – popularnej sagi filmowej George’a Lucasa. Do wyboru są dwie strony konfliktu: Imperium oraz Sojusz Rebeliantów.
Ashes of the Singularity
Strategiczne 31 marca 2016
Utrzymana w klimatach science fiction strategia czasu rzeczywistego, za której powstanie odpowiada znane z cyklu Galactic Civilizations studio Stardock Systems. Akcja Ashes of the Singularity toczy się w odległej przyszłości, kiedy po wynalezieniu niezwykle inteligentnej AI ludzka rasa weszła w okres niepohamowanego rozwoju technologicznego i w rezultacie porzuciła dawne ciała, przenosząc swą świadomość do systemów elektronicznych.
Order of War
Strategiczne 18 września 2009
Ciekawa strategia opowiadająca o operacjach przeprowadzanych na Froncie Zachodnim i Wschodnim podczas II Wojny Światowej. Oferuje wiele jednostek i niezwykle spektakularne bitwy. Twórcy przygotowali dwie kampanie. W pierwszej walczą ze sobą Amerykanie i Niemcy, a w drugiej Niemcy i Rosjanie. Nie zabrakło też trybu multiplayer.
Total War: Rome II - Cezar w Galii
Strategiczne 17 grudnia 2013
Pierwszy z planowanych dodatków do gry Total War: Rome II studia Creative Assembly. Akcja rozszerzenia zatytułowanego Cezar w Galii rozgrywa się w latach 58-51 p.n.e. i koncentruje na zmaganiach tytułowego władcy Rzymu z plemionami galijskimi. Znaczne zawężenie ram czasowych wymusiło na twórcach zmianę w systemie tur - trwają one teraz nie 12 miesięcy, a 2 tygodnie, dzięki czemu do gry powrócił m.in. system pór roku, wpływających w sposób losowy na przebieg rozgrywki.
Silica
Akcji 2024 (wczesny dostęp od 3 maja 2023)
Połączenie RTS-a oraz strzelanki utrzymane w klimacie science fiction. W grze Silica toczymy bój o panowanie nad bogatą w drogocenny minerał planetą Baltarus, wcielając się w ludzi lub rasę obcych. Produkcja pozwala na swobodne przełączanie się między trybem dowodzenia a bezpośrednią kontrolą jednej z dostępnych jednostek.
Total War: Warhammer III - Forge of the Chaos Dwarfs
Strategiczne 13 kwietnia 2023
Forge of the Chaos Dwarfs to duże rozszerzenie do strategii Total War: Warhammer III. Wprowadza ono do tytułu rasę krasnoludów Chaosu oraz powiązane z nią jednostki i mechaniki rozgrywki.
Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin
Strategiczne 17 listopada 2023
RTS osadzony w uniwersum znanej gry bitewnej. W Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin opowiadamy się po jednej ze stron konfliktu i prowadzimy ją do zwycięstwa, to jest przejęcia kontroli nad ponurą krainą Ghur.
War on the Sea
Strategiczne 2 lutego 2021
Połączenie symulacji ze strategią w realiach II wojny światowej od studia Killerfish Games (twórców m.in. Cold Waters). W War on the Sea kierujemy okrętami i samolotami w starciach amerykańsko-japońskich z 1942 roku.
Command: Modern Operations
Strategiczne 14 listopada 2019
Rozbudowana strategia wojenna, będąca kontynuacją uznanego Command: Air/Naval Operations z 2013 roku. Produkcja umożliwia realistyczne odtworzenie licznych konfliktów wojennych, które miały miejsce po II wojnie światowej. Za stworzenie gry odpowiada studio Warfare Sims. Wydawcą ponownie jest firma Slitherine.
Romans: Age of Caesar
Strategiczne 27 kwietnia 2022
Duchowy spadkobierca gry Stronghold Kingdoms - strategia MMO od studia FireFly (ojców cyklu Twierdza), w której gracze wcielają się w zarządców antycznych rzymskich miast. Kluczem do sukcesu w Romans: Age of Caesar jest nie tylko dbanie o własną metropolię, lecz także współpraca z pozostałymi władcami, obejmująca wymianę dóbr oraz pomoc militarną.
The Valiant
Strategiczne 19 października 2022
RTS z elementami RPG, który przenosi nas do epoki średniowiecza. W The Valiant przejmujemy kontrolę nad rycerzami, którzy starają się powstrzymać ogarniętego żądzą władzy krzyżowca przed odzyskaniem wszystkich fragmentów antycznego artefaktu.
Anno 2070: Tajemnicza Błękitna Głębia
Strategiczne 4 października 2012
Oficjalny dodatek do wydanej w 2011 roku strategii ekonomicznej Anno 2070, będący – podobnie jak gra macierzysta – efektem współpracy dwóch niemieckich studiów Blue Byte Software oraz Related Designs. W rozszerzeniu zatytułowanym Tajemnicza Błękitna Głębia (w wersji ang. Deep Ocean) wprowadzono nowy poziom cywilizacyjny, dzięki któremu frakcja technologiczna wzbogaciła się o niedostępną wcześniej klasę społeczną geniuszy.
Citadels
Strategiczne 19 lipca 2013
Gra strategiczna czasu rzeczywistego, opracowana przez studio Games Distillery. Produkcja podejmuje temat legend o Królu Arturze – władcy, u boku którego stoją wierni Rycerze Okrągłego Stołu. Monarcha musi stawić czoła nowemu zagrożeniu – Saksonom sprzymierzonym z Morganą i Mordredem w celu przejęcia kontroli nad zamkiem Camelot. Filarami gry Citadels są dwie kampanie fabularne, na których przestrzeni możemy poprowadzić do boju obie strony konfliktu.
Grand Ages: Rome
Strategiczne 26 lutego 2009
Kontynuacja RTS-a, zatytułowanego Imperium Romanum. Developerzy mają na swoim koncie także inne produkcje, nawiązujące do starożytnego Rzymu - np. Imperium Nemesis of the Roman Empire oraz Glory of the Roman Empire.
KKND 2: Krossfire
Strategiczne 3 marca 1998
Druga część strategii czasu rzeczywistego - Krush Kill 'N Destroy opowiada historię, która ma miejsce w 100 lat po konflikcie nuklearnym z 2079r i 40 lat po tym, jak po raz pierwszy „Ocaleni” wyszli ze swych podziemnych bunkrów, aby stanąć twarzą w twarz z rasą „Zmutowanych”.
Besieger
Strategiczne 28 maja 2004
Strategia czasu rzeczywistego stworzona przez zespół Primal Software, twórców gry The I of the Dragon. Akcja osadzona została w krainie fantasy, gdzie do walki stają dwie odmienne nacje.
Atrox
Strategiczne 24 maja 2002
Typowa strategia czasu rzeczywistego wzorowana na takim znanym RTS-ie jak Starcraft. Akcja przenosi nas do odległej przyszłości, kiedy to trwa wojna (Atrox War) pomiędzy trzema odmiennymi nacjami: Intelion, Createse oraz Hominian.
Pluton
Strategiczne 20 listopada 2002
Platoon: The 1st Airborne Cavalry Division in Vietnam to taktyczna strategia czasu rzeczywistego, wyprodukowana przez studio Digital Reality. Gracz wciela się w żołnierza tytułowej jednostki armii Stanów Zjednoczonych i dowodzi niewielkimi oddziałami w rozmaitych operacjach militarnych. Powodzenie w wykonaniu poszczególnych zadań zależy od umiejętności wykorzystania atutów własnych żołnierzy oraz słabości przeciwników.
Ground Control 2: Operation Exodus
Strategiczne 22 czerwca 2004
Kontynuacja wyśmienitej gry taktycznej studia Massive. Autorzy ponownie zaoferowali czas rzeczywisty i system starć, który stawia na dowodzenie jednostkami, a nie zajmowanie się rozbudową bazy. W porównaniu z pierwowzorem rozszerzeniu uległa lista frakcji i do wojny dołączyli kosmici.
World War I: Battlefields
Strategiczne 25 listopada 2003
Strategia czasu rzeczywistego przenosząca graczy do czasów I Wojny Światowej, w lata 1914-1918, gdzie mogą objąć dowodzenie nad siłami jednego z pięciu krajów uwikłanych w ten konflikt zbrojny.
Emergency: Fighters for Life
Strategiczne 21 sierpnia 1998
Gra strategiczno-symulacyjna w której możecie spróbować swych sił jako koordynator działań trzech niesłychanie istotnych dla działania aglomeracji miejskich służb, czyli policji, straży pożarnej oraz pogotowia ratunkowego.