17. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 17. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Earth 2150: Escape from the Blue Planet
Strategiczne 13 czerwca 2000
Ziemię i jej księżyc czeka kosmiczna katastrofa. Jedyną nadzieją na ocalenie jest ucieczka. Ponieważ do zbudowania jednostek ewakuacyjnych potrzebne są duże ilości surowców przeżyje ten, który przejmie nad nimi kontrolę.
Real War: Pradawna wojna
Strategiczne 25 września 2001
Jest to gra strategiczna, w której w czasie rzeczywistym dowodzimy wieloma rzeczywistymi jednostkami bojowymi. Naszym celem jest skuteczne przeciwstawienie się stale rosnącej sile międzynarodowych terrorystów.
Three Kingdoms: Fate of the Dragon
Strategiczne 14 marca 2001
Three Kingdoms: Fate of the Dragon jest strategią czasu rzeczywistego stworzoną przez studio Overmax Studio. Akcja gry osadzona została w II wieku naszej ery. Gracze wcielają się we władców jednego z trzech królestw walczących o przejęcie kontroli nad Chinami. Zgodnie z konwencję gatunkową, rozgrywka skupia się na budowaniu zaplecza gospodarczego oraz tworzeniu armii, która pokona przeciwników.
Earth 2140
Strategiczne 15 czerwca 1998
Earth 2140 jest strategią czasu rzeczywistego (RTS), której akcja osadzona została w odległej przyszłości. Ziemią targa konflikt pomiędzy frakcjami UCS (United Civilized States) lub ED (Eurasian Dynasty). Gracz przejmuje kontrolę nad jedną ze stron i stara się przechylić szalę zwycięstwa. Deweloperzy ze studia TopWare Programy (obecnie Reality Pump) przygotowali ponad 50 misji w trybie single player oraz przeszło 30 map do potyczek wieloosobowych.
Black & White 2: Wojny Bogów
Strategiczne 24 kwietnia 2006
Pierwsze oficjalne rozszerzenie do RTS-a Black & White 2. Wprowadza m.in. zupełnie nowego Chowańca, dwie premierowe krainy, cztery niewidziane wcześniej cuda i sześć wyzwań. Od nowa napisano też sztuczną inteligencję. Do działania dodatek wymaga posiadania podstawowej wersji gry.
The Settlers II: 10-lecie - Wikingowie
Strategiczne 22 lutego 2007
Pierwszy oficjalny dodatek do jubileuszowej edycji gry The Settlers II. Jak sugeruje tytuł, add-on opracowany przez studia Blue Byte Software i Funatics Development pozwala graczom przejąć kontrolę nad ludem Wikingów. Nasi nowi podopieczni padli ofiarą najeźdźców – przebiegłych Wilczych Piratów, którzy uszkodzili Portal Świata. Ten eksplodował, tworząc gigantyczny wir energii, jaki przeniósł agresorów i Skandynawów do odległej, obcej krainy.
Supreme Commander: W obliczu wroga
Strategiczne 6 listopada 2007
Supreme Commander: W obliczu wroga jest samodzielnym rozszerzeniem wydanej w 2007 roku kosmicznej strategii czasu rzeczywistego (RTS). Akcja dodatku osadzona została po wydarzeniach przedstawionych w bazowej grze. Zwaśnione frakcje UEF, Cybran oraz Aeon muszą wspólnie stawić czoła nowemu zagrożeniu - obcej rasie Seraphim. Deweloperzy ze studia Gas Powered Games przygotowali ponad 100 nowych jednostek, a także szereg zmian w mechanice rozgrywki.
War Selection
Strategiczne sierpień 2024 (wczesny dostęp od 8 października 2019)
Strategia czasu rzeczywistego (RTS) od studia Glyph Worlds w modelu płatności free-to-play. Naszym zadaniem jest poprowadzić państwo do zwycięstwa poprzez wieki, od epoki kamienia aż po czasy współczesne. War Selection zawiera tryby single- i multiplayer.
Hearts of Iron IV: Arms Against Tyranny
Strategiczne 10 października 2023
Ósmy duży dodatek do strategii pod tytułem Hearts of Iron IV. Rozszerzenie Hearts of Iron IV: Arms Against Tyranny skupia się na czterech krajach północy – Finlandii, Norwegii, Danii oraz Szwecji – które poszukują własnego sposobu na przetrwanie wojennej pożogi.
Anvil Empires
Strategiczne 2024
Strategiczna gra MMO, w której gracze budują imperia i toczą ze sobą wojny. Anvil Empires pozwala na symultaniczną zabawę 1000 graczy na jednej mapie, a całość osadzono w fikcyjnym świecie wzorowanym na średniowieczu.
Pirates of the Caribbean: Tides of War
Strategiczne 11 maja 2017
Darmowa sieciowa strategia, która wykorzystuje licencję filmowej serii Piraci z Karaibów. W Pirates of Caribbean: Tides of War musimy rozbudowywać naszą flotę statków i werbować ich załogi, by wykorzystać je do walki z innymi piratami oraz morskimi potworami. Istotną rolę odgrywa też aspekt ekonomiczny, tak więc w trakcie gry musimy też zarządzać naszą przystanią, wznosić nowe struktury i ulepszać te już istniejące, a także odpowiednio zbilansować posiadany budżet.
Dune: Spice Wars - House Vernius of Ix
Strategiczne 7 marca 2024
Pierwszy dodatek do strategii z 2023 roku. Dune: Spice Wars - House Vernius of Ix koncentruje się na tytułowym rodzie Vernius, który po kryjomu prowadzi badania nad samouczącymi się maszynami. Frakcja dysponuje unikalnymi jednostkami oraz mechanikami, jak sieć węzłów neuronowych.
Crusader Kings III: Royal Court
Strategiczne 8 lutego 2022
Pierwszy duży dodatek do gry strategicznej pod tytułem Crusader Kings III. W Crusader Kings III: Royal Court zespół Paradox Development Studio wprowadza reprezentację sali tronowej, system wielkości, a także możliwość tworzenia unikalnych kultur.
StarCraft II: Nova Covert Ops
Strategiczne 29 marca 2016
Oficjalny pakiet dodatków do zapoczątkowanej w 2010 roku trylogii StarCraft II, opracowany przez twórców oryginału z legendarnego studia Blizzard Entertainment. Akcja gry toczy się po wydarzeniach ukazanych w StarCraft II: Legacy of the Void – w czasach kiedy Terranie usiłują odbudować swoje podupadłe wskutek licznych wojen imperium. Fabuła koncentruje się na znanej z poprzednich odsłon serii postaci imieniem November ‘Nova’ Terra, będącej agentką jednostki duchów.
Emergency 2012
Strategiczne 29 października 2010
Następna część strategicznej gry taktycznej o tematyce katastroficznej, wyprodukowana przez studio Quadriga Games. Ponownie wcielamy się w szefa służb ratowniczych, mających uporządkować miejsce każdego wypadku, a w pierwszej kolejności pomóc poszkodowanym. Tym razem fabuła nawiązuje do globalnych katastrof będących przesłankami końca świata. Możemy kontrolować więcej jednostek, grafika uległa poprawieniu, a rozgrywkę solo uzupełnia tryb dla wielu graczy.
Dragonshard
Strategiczne 21 września 2005
Dragonshard to strategia czasu rzeczywistego wykorzystująca zasady systemu Dungeons & Dragons. Tym samym jej strona strategiczna przenika się w interesujący sposób z elementami charakterystycznymi dla gier fabularnych. Jednocześnie jest to pierwsza gra, której akcja toczy się w świecie Eberron, gdzie klimat fantasy współistnieje z magicznymi technologiami.
Full Spectrum Warrior
Strategiczne 1 kwietnia 2004
Zespołowa taktyczna gra akcji, oparta o specjalny program szkoleniowy piechoty amerykańskiej. Gracz obejmuje funkcje dowódcy (w randze sierżanta) dwóch drużyn piechoty z zadaniem poprowadzenia ich do wykonania szeregu zadań bojowych umiejscowionych w realistycznych lokacjach.
Theatre of War: Pola zagłady
Strategiczne 20 października 2006
Kolejny ambitny projekt firmy Maddox Games, twórców gry IL-2 Sturmovik. WWII RTS to strategia, lub raczej gra wojenna rozgrywana w czasie rzeczywistym, która pozwala nam na dowodzenie oddziałami w walkach, które miały miejsce podczas II Wojny Światowej, w latach 1941-1945.
Celtic Kings: Rage of War
Strategiczne 27 sierpnia 2002
Izometryczna strategia czasu rzeczywistego z elementami przygodówki i RPG. Twórcy podzielili rozgrywkę na dwa zasadnicze tryby: przygodowy i strategiczny. W pierwszym z nich dowodzimy drużyną po stronie Cezara lub galijskiego druida. Zadania strategiczne polegają na rozwijaniu wojska, wynajmowaniu najemników, zbieraniu artefaktów i podbijaniu zamków. Produkcja gwarantuje około 40 godzin zabawy.
Ś.W.I.N.I.A.
Strategiczne 4 grudnia 2001
S.W.I.N.E. to zabawna strategia czasu rzeczywistego, której tematem jest wojna pomiędzy dwoma państwami: świń i królików. Gracze mogą się wcielić w dowódcę armii jednej z walczących stron i swym geniuszem taktycznym doprowadzić ją do zwycięstwa.
Myth: Upadli Władcy
Strategiczne 21 lipca 1997
Osadzona w realiach fantasy taktyczna strategia czasu rzeczywistego, za której powstanie odpowiada założone w 1991 roku studio Bungie Software. W grze wcielamy się w postać dowódcy Armii Światła, prowadzącego swoje armie do boju z siłami ciemności dowodzonymi przez tytułowych Upadłych Lordów.
Close Combat V: Invasion Normandy
Strategiczne 5 października 2000
Strategia odrywająca wydarzenia z 6 czerwca 1944, gdy połączone siły Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Kanady i Francji rozpoczęły największy desant morski w historii swiata.
Europa Universalis
Strategiczne 21 lutego 2001
Epicka gra strategiczna firmy Paradox Development Studio, której akcja rozgrywa się na przestrzeni trzystu lat burzliwych dziejów Starego Kontynentu – od okresu Wielkich Odkryć Geograficznych (1492) aż po czas Wojen Napoleońskich (1792). W grze Europa Universalis możemy stanąć na czele jednego z ówczesnych mocarstw, takich jak Hiszpania, Anglia, Prusy, Francja, Portugalia a nawet Polska, a od naszych poczynań zależne są losy tego państwa oraz jego sąsiadów.
Z: Steel Soldiers
Strategiczne 8 czerwca 2001
Z: Steel Soldiers to strategia czasu rzeczywistego autorstwa studia Bitmap Brothers. Akcja gry osadzona została w odległej przyszłości. Gracze stają po jednej ze stron toczącego się konfliktu między klanami robotów, a ich zadaniem jest zdobycie bogatych w zasoby naturalne terytoriów. Gra oferuje m.in. 30 misji w trybie single player oraz możliwość zabawy wieloosobowej za pośrednictwem Internetu lub sieci LAN.