17. Gry PlayStation 1
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 17. Najpopularniejsze gry na platformę PS1.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Actua Soccer 3
Sportowe 1 grudnia 1998
Actua Soccer 3 to trzecia odsłona cyklu piłkarskich symulacji, stworzonego przez brytyjskie studio deweloperskie Gremlin Interactive. Gracze mają okazję pokierować poczynaniami 10 tys. piłkarzy z 450 klubów futbolowych grających w 25 ligach krajowych. Twórcy gry zadbali o jeszcze większy realizm wprowadzając m.in. zmienne warunki pogodowe oraz możliwość własnoręcznego korygowania taktyki na wirtualnych boiskach.
Jet Moto
Wyścigi 31 października 1996
Klasyczne wyścigi na specjalnego rodzaju poduszkowcach, przypominających wyglądem skutery wodne. Dwunastu zawodników z czterech drużyn rywalizuje w zmaganiach na zróżnicowanych trasach pełnych przeszkód i punktów kontrolnych.
Psychic Detective
Przygodowe 1 marca 1996
Niekonwencjonalna, przygodowa gra detektywistyczna, zrealizowana w konwencji filmu interaktywnego. Wcielając się w rolę Erica Foxa, władającego potężnymi i bardzo przydatnymi umiejętnościami parapsychicznymi, staramy się rozwikłać zagadkę śmierci ojca tajemniczej tancerki Lainy.
Samurai Shodown 2
Bijatyki 26 marca 1998
Reedycja popularnej dwuwymiarowej bijatyki. Przystępujemy do efektownych walk, sterując jedną z szesnastu dostępnych postaci.
Extreme Pinball
Zręcznościowe 5 kwietnia 1996
Symulator pinballa. Szybka rozgrywka oferuje fanom odbijania stalowej kulki cztery zróżnicowane stoły: Rock Fantasy, Medieval Knights, Urban Chaos i Monkey Mayhem.
Rampage World Tour
Akcji 30 września 1997
Dwuwymiarowa gra akcji, stanowiąca remake wydanej w 1986 roku na automaty arcade gry Rampage. Przejmujemy kontrolę nad jednym z trzech gigantycznych potworów, demolując najsłynniejsze miasta świata.
Torneko: The Last Hope
RPG 15 września 1999
Spin-off serii Dragon Quest, w którym głównym bohaterem jest wędrowny kupiec Torneko. Gra jest dwuwymiarowym japońskim RPG-iem akcji, skupiającym się na zwiedzaniu kolejnych lochów, zbieraniu skarbów i eliminowaniu hord wrogów.
The Misadventures of Tron Bonne
Akcji 22 lipca 1999
Spin-off cyklu Mega Man Legends, w którym wcielamy się w tytułową Tron Bonne. Zadaniem protagonistki jest zebranie pieniędzy potrzebnych na zapłacenie okupu i uwolnienie jej braci, którzy zostali porwani przez złowrogiego Mr. Loatha. W tym celu bohaterka podejmuje się wykonywania rozmaitych zadań pokroju plądrowania niebezpiecznych ruin i napadania na banki.
WCW Mayhem
Sportowe 31 sierpnia 1999
Bazująca na licencji amerykańskiej federacji wrestlingowej WCW produkcja, w której do dyspozycji posiadaczy konsoli oddano kilkudziesięciu najsłynniejszych zawodników. Przygotowany przez Electronic Arts tytuł wniósł szereg nowości do gatunku, starając się wyróżnić na tle konkurencji.
Marvel vs. Capcom: Clash of Super Heroes
Bijatyki 11 listopada 1999
Trzecia odsłona cyklu bijatyk, w których postacie wykreowane przez firmę Capcom stają do walki z superbohaterami z komiksowego uniwersum Marvela. Oprócz trybu Arcade i treningowego, w Marvel vs. Capcom: Clash of Super Heroes pojawia się między innymi wariant Crossover, w którym w trakcie pojedynku możemy przełączać się pomiędzy dwoma zawodnikami.
Machine Hunter
Akcji 31 sierpnia 1997
Strzelanina, w której akcję obserwujemy z perspektywy top-down. W Machine Hunter wcielamy się w żołnierza wyposażonego w specjalny kombinezon pozwalający na przejmowanie kontroli nad robotami, co z kolei zapewnia mu dostęp do wykorzystywanego przez nie arsenału. Jest to o tyle ważne, że studio Eurocom Entertainment Software zabiera nas na Marsa, a naszym zadaniem jest odparcie ataku ze strony agresywnych Obcych.
Treasures of the Deep
Akcji 31 sierpnia 1997
Przygodowa gra akcji, w której wcielamy się w najemnika wykonującego podwodne misje. Zadania stawiane przed nami w Treasures of the Deep polegają między innymi na plądrowaniu wraków statków, niwelowaniu skutków katastrof ekologicznych czy choćby na krzyżowaniu planów konkurencji. W momencie premiery tytuł zwracał na siebie uwagę przede wszystkim za sprawą wysokiej jakości oprawy graficznej.
Trap Runner
Akcji 6 sierpnia 1998
Gra akcji wzbogacona o elementy taktyczne, w której gracze wcielają się w agentów walczących przeciwko sobie na trójwymiarowych arenach. Choć w Trap Runner możemy skorzystać z ataków wręcz i broni palnej, podstawowym orężem wykorzystywanym przez bohaterów są mordercze pułapki, które po rozstawieniu stają się niewidzialne dla przeciwników.
Total Eclipse Turbo
Akcji 29 sierpnia 1995
Rail shooter będący jednym z tytułów startowych konsoli PlayStation 1. W Total Eclipse Turbo zasiadamy za sterami futurystycznego myśliwca i walczymy ze złowrogą rasą Drak-Sai, zamierzającą doprowadzić do przedwczesnej supernowej Słońca. Akcję obserwujemy z kamery podążającej za statkiem, a zmagania toczą się zarówno nad powierzchnią czterech planet, jak i w ich podziemnych tunelach.
Tobal No. 1
Bijatyki 2 sierpnia 1996
Bijatyka, w której gracze biorą udział w turnieju sztuk walki, organizowanym na tytułowej planecie. Gra jest warta świeczki, gdyż zwycięzca przejmie kontrolę nad zasobami Molmoranu – rzadkiego i niebywale cennego surowca. Cechą charakterystyczną Tobal No. 1 jest obecność trybu fabularnego, w którym przemierzamy trójwymiarowe podziemia, obserwując akcję z perspektywy trzeciej osoby.
Tobal 2
Bijatyki 25 kwietnia 1997
Druga odsłona cyklu bijatyk od studia DreamFactory, która w przeciwieństwie do pierwowzoru nigdy nie opuściła granic Japonii. Tobal 2 nie tylko wprowadza zmiany w systemie walki, lecz także znacznie rozbudowuje tryb Quest Mode.
Thunder Force V
Zręcznościowe 21 maja 1998
Zręcznościowa, side-scrollowana strzelanka 2D, w której posiadacze konsoli przejmują kontrolę nad bojowym statkiem kosmicznym. Produkcja jest konwersją z Segi Saturn i jednocześnie piątą odsłoną cyklu Thunder Force.
Solar Eclipse
Zręcznościowe 30 listopada 1996
Stworzona przez Crystal Dynamics kosmiczna strzelanina TPP o zręcznościowym charakterze. Tytuł bazuje na założeniach znanych choćby ze słynnej serii Star Fox i stanowi kontynuację gry wydanej na 3DO w 1993 roku o tytule Total Eclipse.
Tecmo Stackers
Logiczne 25 grudnia 1995
Gra logiczna stanowiąca wariację na temat mechaniki Tetrisa. Celem zabawy jest łączenie żelkowatych stworków w grupy po cztery, by w ten sposób usunąć je z planszy.
Punky Skunk
Zręcznościowe 11 stycznia 1996
Dwuwymiarowa kolorowa platformówka, w której głównym bohaterem jest antropomorficzny skunks starający się ocalić świat przed bandą złych wilków. To jedna z pierwszych gier wydanych na PlayStation 1.
Zoop
Zręcznościowe 31 października 1995
Nieskomplikowana w swych założeniach gra zręcznościowa, za której opracowaniem stoi studio Hookstone. W Zoop gracz kontroluje trójkąt znajdujący się w centrum dwuwymiarowej planszy, a jego zadaniem jest strzelanie do kolorowych obiektów nadciągających z krawędzi ekranu.
Yu-Gi-Oh! Forbidden Memories
Logiczne 9 grudnia 1999
Karcianka opracowana przez firmę Konami, oparta na licencji popularnego anime Yu-Gi-Oh!. W Yu-Gi-Oh! Forbidden Memories gracze toczą kolejne pojedynki, pomiędzy którymi śledzą losy Atema i Yugiego – faraona próbującego uratować swoje królestwo przed niebezpieczeństwem i jego potomka z czasów współczesnych.
Whizz
Zręcznościowe 15 lutego 1997
Będąca konwersją z komputerów osobistych kolorowa dwuwymiarowa platformówka, w której akcja prezentowana jest w rzucie izometrycznym. Tytuł stawia przed sterowanym przez graczy humanoidalnym królikiem szereg wyzwań logiczno-zręcznościowych.
Silhouette Mirage
Akcji 23 lipca 1998
Platformowa gra akcji, za której opracowaniem stoi studio Treasure. Gracze wcielają się w dziewczynę imieniem Shyna, a ich zadaniem jest cofnięcie skutków tragicznego kataklizmu, który sprawił, że życie na Ziemi zmieniło się nie do poznania. Cechą charakterystyczną Silhouette Mirage jest wysoki poziom trudności.