14. Gry PlayStation 1
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 14. Najpopularniejsze gry na platformę PS1.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Bushido Blade 2
Bijatyki 28 października 1998
Bushido Blade 2 jest kontynuacja realistycznej bijatyki, w której walczymy wojownikami korzystającymi z różnego rodzaju broni białej. Produkcja cechuje się wysokim jak na ten gatunek poziomem realizmu. Tytuł został opracowany przez studio Light Weight.
Batman: Gotham City Racer
Wyścigi 19 kwietnia 2001
Gra samochodowa, pozwalająca nam wcielić się w jednego z bohaterów i zadbać o porządek w Gotham City, albo siać pożogę w skórze jednego ze złoczyńców, uciekającego przed Batmanem i jego towarzyszami. Tytuł został oparty na motywach serialu animowanego, znanego w Polsce pod nazwą Nowe przygody Batmana.
ECW Hardcore Revolution
Bijatyki 17 lutego 2000
Pierwsza w historii bijatyka oparta na licencji wrestlingowej federacji ECW, opracowana przez Acclaim Entertainment. W trakcie zabawy w ECW Hardcore Revolution toczymy widowiskowe pojedynki, wcielając się w ponad czterdziestu realistycznie odwzorowanych zawodników. Oprócz szerokiej gamy trybów przeznaczonych dla samotników produkcja oferuje możliwość zabawy w towarzystwie maksymalnie trójki graczy.
Blaster Master: Blasting Again
Zręcznościowe 13 lipca 2000
Platformówka 3D, w której gracze zyskują szansę pokierowania nowoczesnym pojazdem bojowym, a w niektórych sekwencjach także jego młodym pilotem. Tytuł jest kolejną odsłoną popularnej serii i opowiada o dalszych losach wojny pomiędzy ludźmi, a pragnącymi przejąć władzę na Ziemi kosmitami.
Critical Depth
Akcji 31 października 1997
Zręcznościowa produkcja oparta na założeniach znanych z samochodowych gier akcji. Tytuł pozwala pokierować wyposażonymi w różne uzbrojenie okrętami podwodnymi i wziąć udział w serii potyczek.
Johnny Bazookatone
Zręcznościowe 26 lutego 1996
Wyróżniająca się ciekawą stylistyką i oprawą, łączącą dwuwymiarowe tła i trójwymiarowe modele postaci, side-scrollowana platformówka. Bohaterem gry jest młody muzyk, który staje do walki z władcą piekieł.
WWF War Zone
Sportowe 14 lipca 1998
Pierwsza gra sportowa poświęcona wrestlingowi, którą wykonano w pełnym trójwymiarze. WWF War Zone, będące dziełem studia Iguana, pozwala graczom wziąć udział w brutalnych i widowiskowych pojedynkach, opartych na zróżnicowanych zasadach – od starć jeden na jednego, aż po szalone zmagania z wykorzystaniem broni rozrzuconej na arenie.
WWF SmackDown!
Sportowe 2 marca 2000
Bazująca na licencji słynnej federacji wrestlingowej WWF gra sportowa, która umożliwia pokierowanie wieloma sławami ringu i wzięcie udziału w szeregu meczów doskonale znanych z zapaśniczych eventów. To pierwsza odsłona słynnego cyklu WWF Smackdown!
Marvel Super Heroes
Bijatyki 25 września 1997
Dwuwymiarowa bijatyka opracowana przez firmę Capcom. W Marvel Super Heroes gracze stają do walki o tak zwane Kamienie Nieskończoności, które zapewniają swojemu posiadaczowi niewyobrażalną potęgę. Tytuł zadebiutował na automatach arcade, a po niespełna dwóch latach doczekał się premiery między innymi na konsoli PlayStation 1.
Marvel Super Heroes vs. Street Fighter
Bijatyki 23 lutego 1999
Dwuwymiarowa bijatyka, w której gracze mogą się wcielić w superbohaterów z uniwersum Marvela lub wojowników zaczerpniętych z serii Street Fighter; lista zawodników dostępnych w Marvel Super Heroes vs. Street Fighter obejmuje między innymi Hulka, Wolverine’a, Ryu oraz Akumę. Całość okraszono komiksową grafiką, dzięki czemu gra dobrze zniosła próbę czasu.
Novastorm
Akcji 29 września 1995
Strzelanka na szynach, w której gracz zasiada za sterami myśliwca, a jego zadaniem jest eliminacja tak zwanych Scarab-X – zbuntowanych maszyn dążących do zniszczenia ludzkości. W toku zmagań nie mamy pełnej kontroli nad wehikułem; możemy jedynie manewrować nim w pionie i poziomie oraz wykonywać uniki.
Swing
Logiczne 1 stycznia 1998
Gra logiczna inspirowana kultowym Tetrisem. W trakcie rozgrywki w Swing kontrolujemy specjalny podajnik, przy pomocy którego dobieramy kolorowe kule i zrzucamy je w dół, a naszym celem jest tworzenie rzędów składających się z co najmniej trzech piłek tej samej barwy. Deweloperzy ze studia Software 2000 pozwalają nam na zabawę tak w pojedynkę, jak i w towarzystwie drugiego gracza.
Toy Story Racer
Wyścigi 5 marca 2001
Gra wyścigowa, oparta na licencji filmu animowanego pod tytułem Toy Story. W Toy Story Racer gracze wcielają się w bohaterów znanych z kreskówkowego oryginału i walczą o zwycięstwo na kilkunastu torach. Zabawę urozmaicają nie tylko zróżnicowane zasady, jakimi rządzą się poszczególne zawody, lecz także obecność rozmaitych power-upów rozrzuconych po trasach.
Time Crisis: Project Titan
Zręcznościowe 6 kwietnia 2001
Spin-off popularnej serii Time Crisis, w którym opowiedziane są dalsze losy głównego bohatera pierwszej gry z cyklu. Tytuł jest tradycyjną zręcznościową strzelaniną należącą do gatunku tzw. celowniczków.
Turnabout
Logiczne 6 kwietnia 2000
Gra logiczna, w której zabawa toczy się na dwuwymiarowej planszy pokrytej siatką pól, a naszym zadaniem jest obracanie polem gry i przemieszczanie po nim kolorowych kulek w taki sposób, by łączyć je z różnobarwnymi obiektami. W Turnabout czeka na rozwiązanie ponad sto tego typu zagadek o rosnącym poziomie trudności. Tytuł pozwala również na projektowanie własnych łamigłówek dzięki wbudowanemu edytorowi.
Threads of Fate
RPG 14 października 1999
Zręcznościowy japoński action RPG, którego unikalnym elementem jest dwoje różniących się charakterem, celem i stylem walki bohaterów. Dla każdego z nich twórcy przygotowali odrębną historię.
Thrasher Presents Skate and Destroy
Sportowe 26 września 1999
Zręcznościowa produkcja adresowana do fanów ekstremalnej jazdy na deskorolce. W odróżnieniu od serii Tony Hawk’s, gra wyróżnia się nieco bardziej realistycznym podejściem do dyscypliny.
Thousand Arms
RPG 17 grudnia 1998
Utrzymana w steampunkowych klimatach i stylistyce japońskich animacji, nietypowa produkcja łącząca elementy RPG z symulatorem randkowym.
Wild Arms 2
RPG 2 września 1999
Druga odsłona wyróżniającego się specyficzną stylistyką, miksującą elementy Dzikiego Zachodu i steampunku, japońskiego RPG-a. Produkcja nie kontynuuje wątków z poprzedniczki i przedstawia zupełnie innych bohaterów oraz wydarzenia.
WCW Backstage Assault
Sportowe 31 października 2000
Gra o wrestlingu, która stara się wyróżnić na tle licznej konkurencji poprzez specyficzne miejsca toczenia walk - zawodnicy rywalizują o pasy poza tradycyjnym ringiem. Produkcja bazuje na licencji federacji World Championship Wrestling i pozwala pokierować najsłynniejszymi zapaśnikami, którzy ją reprezentują.
Die Hard Trilogy 2: Viva Las Vegas
Akcji 29 lutego 2000
Kontynuacja ciepło przyjętej produkcji z 1996 roku, która łączy trzy różne gatunki i pozwala graczom sprawdzić swoje umiejętności w trzeciosoobowej grze akcji, celowniczku oraz grze wyścigowej. Ponownie głównym bohaterem jest znany z kinowego ekranu John McClane. Tym razem jednak opowiedziana historia nie bazuje na żadnym z hollywoodzkich dzieł.
Darkstone: Pod rządami Demona
RPG 28 stycznia 2001
Przygotowany przez studio Delphine Software RPG akcji w realiach fantasy, w którym gracze przemierzają świat, eliminując po drodze hordy wrogów i rozwijając swoją postać. Ostatecznym celem jest pokonanie demona, który chce przejąć władzę nad całą krainą.
X-Men: Children of the Atom
Bijatyki 1 lutego 1998
X-Men: Children of the Atom to zręcznościowa bijatyka 2D z udziałem bohaterów popularnego cyklu komiksów wydawnictwa Marvel. Pierwotnie tytuł ukazał się w 1994 roku wersji na automaty do gier firmy Capcom (CP System II). Pecetowy port przygotowany został przez studio Probe Entertainment.
Constructor
Strategiczne 1 października 1998
Humorystyczna strategia ekonomiczna, w której przejmujemy kontrolę nad własną firmą budowlaną, a naszym celem jest bezpardonowa rywalizacja z branżową konkurencją. Wznosząc odpowiednie warsztaty oraz domy na wynajem staramy się jednocześnie – przy pomocy niekoniecznie zgodnych z prawem środków – spowolnić rozwój naszych rywali.