Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

127. Gry Strategiczne PC Windows - według daty premiery

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 127. Gry z gatunku strategiczne na platformę PC ułożone według daty premiery.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
East Front
East Front

Strategiczne 15 listopada 1997

Rozbudowana strategia turowa, kontynuująca tradycje doskonałej serii militarnej Battleground. Akcja przenosi nas w lata 1941-45 i pozwala wziąć udział w jednej z ośmiu kampanii, odtwarzających potyczki na froncie wschodnim II wojny światowej. Dla zapalonych strategów przewidziano też opcję zabawy sieciowej w jednym z szerokiej gamy trybów rozgrywki oraz generator scenariuszy.

Incubation: Battle Isle - Faza czwarta
Incubation: Battle Isle - Faza czwarta

Strategiczne 15 listopada 1997

Incubation: Time is Running Out jest klasyczną strategią turową, wyprodukowaną przez studio Blue Byte Software. Akcja gry osadzona została na planecie Scayra, której mieszkańcy zainfekowani zostali tajemniczym wirusem zamieniającym ludzi w krwiożercze bestie. Gracz dowodzi oddziałem komandosów wysłanym z misją uratowania resztki ocalałych kolonistów.

Dark Colony
Dark Colony

Strategiczne 8 października 1997

Dark Colony to ciekawa strategia czasu rzeczywistego (RTS), opracowana przez specjalistów z zespołu Strategic Simulations Inc. (SSI). Przenosimy się w niej do połowy XXII wieku, w którym to okresie trwają prace nad kolonizacją Marsa.

Warlords III: Reign of Heroes
Warlords III: Reign of Heroes

Strategiczne 2 października 1997

Trzecia część Warlords, doskonałej strategicznej gry turowej , której fabuła prowadzi nas tym razem w fantastyczny świat imperium Selentine, zaatakowanego przez moce ciemności.

Battleground 8: Prelude to Waterloo
Battleground 8: Prelude to Waterloo

Strategiczne 30 września 1997

Ósma odsłona znakomitej serii strategii historycznych Battleground. Tym razem możemy przeżyć dwie bitwy: pod Ligny i Quatre-Bras, które mimo zwycięstwa Napoleona bardzo go osłabiły i zdecydowały o późniejszej klęsce wielkiego wodza pod Waterloo.

Panzer General IIID, Operation Panzer
Panzer General IIID, Operation Panzer

Strategiczne 30 września 1997

Oficjalna kontynuacja legendarnej gry firmy SSI z 1994 roku. Przenosimy się ponownie w czasy II wojny światowej, by wziąć udział w bitwach rozgrywanych w Europie Zachodniej i Wschodniej, Afryce Północnej a także fikcyjnej kampanii w USA.

Close Combat II: A Bridge Too Far
Close Combat II: A Bridge Too Far

Strategiczne 17 września 1997

Druga część popularnej serii gier strategicznych Close Combat przenosząca nas w czasy II Wojny Światowej, gdzie możemy wykazać swe dowódcze umiejętności podczas słynnej wojskowej operacji desantowej o kryptonimie Market Garden.

Wargames: Defcon 1
Wargames: Defcon 1

Strategiczne 15 września 1997

Wargames: Defcon 1 to strategia czasu rzeczywistego (RTS), oparta na motywach głośnego filmu "Gry Wojenne" w reżyserii Johna Badhama. Fabuła osadzona została w nieodległej przyszłości i przedstawia konflikt pomiędzy ludźmi i maszynami. Deweloperzy ze studia Interactive przygotowali łącznie 30 misji do wykonania. Gra jest pierwszym RTS-em, w którym wykorzystano silnik graficzny 3D.

Total Annihilation
Total Annihilation

Strategiczne 12 września 1997

Total Annihilation to stworzona przez Chrisa Taylora i zespół deweloperski studia Cavedog Entertainment strategia czasu rzeczywistego (RTS) w klimatach science-fiction. Fabuła gry przedstawia trwający od tysiącleci galaktyczny konflikt między dwiema frakcjami - Core i Arm, który doprowadził do upadku obu cywilizacji. Gracz obejmuje kontrolę nad niedobitkami armii jednej ze stron, próbując odtworzyć dawny potencjał militarny i ostatecznie przechylić szalę zwycięstwa.

7th Legion
7th Legion

Strategiczne 26 sierpnia 1997

Strategia czasu rzeczywistego, w której naprzeciw siebie stają frakcje rządzącego na Ziemi Siódmego Legionu oraz niegdysiejszych Wybrańców, powracających do domu po nieudanej misji kolonizacyjnej. Gra zrywa z tradycyjnym schematem pozyskiwania surowców, skupiając się wyłącznie na gotówce zdobywanej za zabicie jednostek przeciwnika. Swoistą innowacją jest też wprowadzenie losowych kart specjalnych, potrafiących odwrócić losy niejednej potyczki.

WAR, Inc.
WAR, Inc.

Strategiczne 15 sierpnia 1997

Strategia czasu rzeczywistego z silnie zarysowanym wątkiem ekonomicznym. W grze wcielamy się we właściciela firmy zatrudniającej najemników, a do naszych obowiązków, oprócz sprawnego poprowadzenia misji, należy także właściwe jej przygotowanie i zapewnienie podległym nam jednostkom odpowiedniego wyposażenia.

Command & Conquer: Red Alert - Counterstrike
Command & Conquer: Red Alert - Counterstrike

Strategiczne 2 sierpnia 1997

Oficjalny dodatek do wydanej w listopadzie 1996 roku strategii czasu rzeczywistego Command & Conquer: Red Alert autorstwa Westwood Studios. Dodatek zatytułowany Counterstrike oferuje szesnaście nowych scenariuszy (po osiem dla każdej ze stron) o różnym stopniu trudności. W przeciwieństwie do gry macierzystej, nie zostały one jednak połączone w kampanię i mogą być rozgrywane w całkowicie dowolnej kolejności.

Command & Conquer: Red Alert - The Aftermath
Command & Conquer: Red Alert - The Aftermath

Strategiczne 2 sierpnia 1997

Drugie rozszerzenie do bestsellerowej strategii RTS Command & Conquer: Red Alert, opracowanej pod koniec 1996 roku przez firmę Westwood Studios. Dodatek zatytułowany The Aftermath oferuje osiemnaście nowych scenariuszy dla jednego gracza (po dziewięć dla każdej ze stron), które podobnie jak w poprzednim rozszerzeniu nie zostały połączone w jedną całość. Fani zabawy wieloosobowej otrzymali zaś kolejną setkę nowych map do trybu multiplayer.

Dark Reign: The Future of War
Dark Reign: The Future of War

Strategiczne 31 lipca 1997

Dark Reign: The Future of War to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego (RTS), która w 1997 roku wyróżniała się w pełni trójwymiarowym silnikiem graficznym.

Myth: Upadli Władcy
Myth: Upadli Władcy

Strategiczne 21 lipca 1997

Osadzona w realiach fantasy taktyczna strategia czasu rzeczywistego, za której powstanie odpowiada założone w 1991 roku studio Bungie Software. W grze wcielamy się w postać dowódcy Armii Światła, prowadzącego swoje armie do boju z siłami ciemności dowodzonymi przez tytułowych Upadłych Lordów.

Sid Meier's Civilization II: Fantastic Worlds
Sid Meier's Civilization II: Fantastic Worlds

Strategiczne 20 lipca 1997

Drugi oficjalny dodatek do strategicznej gry turowej Sid Meier’s Civilization II. Tym razem twórcy ze studia Microprose przygotowali kilkanaście nowych scenariuszy osadzonych w uniwersach fantasy i science fiction. Sid Meier's Civilization II: Fantastic Worlds rozszerza dotychczasową zawartość o dziewiętnaście misji, rozgrywających się w fantastycznych światach znanych z mitologii (Midgard, Atlantyda), literatury (np.

Age of Empires
Age of Empires

Strategiczne 30 czerwca 1997

Gra strategiczna czasu rzeczywistego opracowana przez zespół Ensemble Studios. Gracze przejmują kontrolę nad jedną z dwunastu cywilizacji, wśród których pojawia się Babilonia, Egipt, Grecja, czy choćby Korea, a ich głównym zadaniem jest przeprowadzenie jej przez cztery etapy rozwoju, rozciągające się na przestrzeni ponad 10 tysięcy lat.

Pacific General
Pacific General

Strategiczne 30 czerwca 1997

Piąta i ostatnia część strategicznego cyklu 5-Star General, w której powracamy na fronty II wojny światowej i koncentrujemy na zmaganiach prowadzonych przez wojska amerykańskie i japońskie na wodach Oceanu Spokojnego.

Kupiec
Kupiec

Strategiczne 30 czerwca 1997

Kupiec to osadzona w realiach fantasy gra ekonomiczna, stworzona przez polskie studio Color7 Productions. Gracz wciela się w rolę handlarza, który musi zdobyć bogactwo, by wykupić swą narzeczoną z rąk piratów. Produkcja jest konwersją hitu z komputerów 8-bitowych.

Dungeon Keeper (1997)
Dungeon Keeper (1997)

Strategiczne 26 czerwca 1997

Innowacyjna strategia czasu rzeczywistego osadzona w klimatach fantasy, przygotowana przez Petera Molyneux i jego studio Bullfrog Productions (znane m.in. z serii Populous i Syndicate). W odróżnieniu od popularnych w latach 90. dungeon crawlerów, w Dungeon Keeper gracz nie wciela się rządnego przygód herosa, lecz w demonicznego władcę podziemi. Głównym zadaniem jest tu budowa rozległej sieci lochów oraz obrona ich przed zakusami bohaterów.

Rival Realms
Rival Realms

Strategiczne 15 czerwca 1997

Strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się w średniowiecznym świecie fantasy, gdzie trzy rasy, ludzi, elfów i łuskoskórych, walczą o panowanie nad pozostałymi.

The Great Battles of Alexander
The Great Battles of Alexander

Strategiczne 15 czerwca 1997

The Great Battles of Alexander to pierwsza odsłona cyklu strategii turowych, rozwijanego przez studio Erudite Software. Gra stanowi adaptację popularnej planszówki i odtwarza scenariusze 10 największych bitew z kampanii Aleksandra Wielkiego. Twórcy przewidzieli możliwość rywalizacji z komputerową sztuczną inteligencją lub żywym przeciwnikiem za pośrednictwem sieci LAN bądź Internet.

Sid Meier's Gettysburg
Sid Meier's Gettysburg

Strategiczne 13 czerwca 1997

Obejmij dowództwo nad jedną z armii Unii lub Konfederacji i swym kunsztem strategicznym przesądź o losach największej bitwy wojny secesyjnej.

Steel Panthers 3: Brigade Command 1939-1999
Steel Panthers 3: Brigade Command 1939-1999

Strategiczne 12 czerwca 1997

Kolejna gra strategiczna z serii Steel Panthers łącząca najlepsze cechy swoich dwóch poprzedniczek. Umożliwia nam objęcie dowództwa nad wojskami biorącymi udział w wielkich konfliktach toczących się na przestrzeni lat 1939 – 1999.