126. Gry Strategiczne PC Windows - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 126. Gry z gatunku strategiczne na platformę PC ułożone według daty premiery.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Warlords III: Darklords Rising
Strategiczne 10 czerwca 1998
Wejdź w fantastyczny świat średniowiecznych pól bitewnych, gdzie magią i mieczem trzeba uwolnić krainę Erathii od terroru mocy ciemności.
Riverworld
Strategiczne 1 czerwca 1998
Rozbudowana strategia czasu rzeczywistego, w której gracz dowodzi ludami z wielu różnych epok, starając się zdominować pozostałe cywilizacje. Walki prowadzone są na tytułowej planecie RiverWorld.
Star Wars: Supremacy
Strategiczne 23 maja 1998
Star Wars: Rebellion to pierwsza próba firmy LucasArts w stworzeniu gry strategicznej nawiązującej do bogatego świata „Gwiezdnych Wojen” – popularnej sagi filmowej George’a Lucasa. Do wyboru są dwie strony konfliktu: Imperium oraz Sojusz Rebeliantów.
Sid Meier's Civilization II: Multiplayer Gold Edition
Strategiczne 30 kwietnia 1998
Specjalne wydanie gry Sid Meier’s Civilization II, strategii turowej od studia Microprose. W tej wersji pojawił się długo wyczekiwany tryb wieloosobowy. Cel i zasady rozgrywki w Sid Meier's Civilization II: Multiplayer Gold Edition pozostały bez zmian – nadal prowadzimy wybraną cywilizację do dominacji nad innymi poprzez rozwój militarny lub podbój ekonomiczny na przestrzeni kilku tysiącleci.
LEGO Loco
Strategiczne 30 kwietnia 1998
LEGO Loco to gra strategiczna, wyprodukowana przez studio Intelligent Games i adresowana do młodych fanów kolejnictwa. Gracz ma okazję zbudować własną sieć kolejową w oparciu o elementy wzorowane na zestawach klocków LEGO City, a następnie kierować ruchem kursujących po niej pociągów.
Capitalism Plus
Strategiczne 20 kwietnia 1998
Capitalism Plus to rozbudowana strategia ekonomiczna, która w założeniach deweloperów ze studia Enlight Software stanowić ma symulację współczesnego biznesu. Gracz rozpoczyna zabawę dysponując jedynie niewielką firmą, a jego zadaniem jest zbudowanie przemysłowego imperium. Twórcy przewidzieli kilka wariantów rozgrywki, w tym sieciowy tryb multiplayer.
Fall Weiss 1939
Strategiczne 20 kwietnia 1998
Fall Weiss 1939 jest strategią turową przedstawiającą wszystkie ważniejsze bitwy Kampanii Wrześniowej i pozwalającą zapoznać się z historycznymi wydarzeniami.
The Great Battles of Caesar
Strategiczne 15 kwietnia 1998
Trzecia gra z serii Wielkie Bitwy zawiera historyczną kampanię dziewięciu bitew wojsk Juliusza Cezara z Pompejuszem, który sprzeciwił się rządom cesarza wywołując wojnę domową w Imperium Rzymskim.
StarCraft
Strategiczne 28 marca 1998
Kultowa strategia czasu rzeczywistego legendarnego studia Blizzard Entertainment. Gra osadzona jest w klimatach science fiction i przedstawia dynamiczne starcia trzech wrogich frakcji: potomków Ziemian znanych jako Terranie, tajemniczej cywilizacji Protossów oraz rasy insektoidalnych Zergów. StarCraft oferuje 30 rozbudowanych misji rozłożonych na trzy odmienne kampanie dla jednego gracza.
KKND 2: Krossfire
Strategiczne 3 marca 1998
Druga część strategii czasu rzeczywistego - Krush Kill 'N Destroy opowiada historię, która ma miejsce w 100 lat po konflikcie nuklearnym z 2079r i 40 lat po tym, jak po raz pierwszy „Ocaleni” wyszli ze swych podziemnych bunkrów, aby stanąć twarzą w twarz z rasą „Zmutowanych”.
SimSafari
Strategiczne 1 marca 1998
SimSafari to gra strategiczna przenosząca nas do serca Afryki, gdzie przejmujemy pieczę nad umiejscowionym na Czarnym Lądzie kompleksem turystycznym, złożonym z parku przyrody, obozu i tubylczej wioski. Naszym celem jest osiągnięcie jak najwyższej oceny u odwiedzających nas gości.
Reflux
Strategiczne 28 lutego 1998
Strategia czasu rzeczywistego stworzona przez nasz rodzimy zespół Metropolis. Uratuj Ziemię przed zagładą! Weź udział w zmaganiach pomiędzy dwoma przeciwnikami. Ten, kto wygra będzie miał szansę przeciwstawić się Obcym i zetrzeć się z nimi na śmierć i życie.
Deadlock II: Shrine Wars
Strategiczne 28 lutego 1998
Sequel gry strategicznej rozgrywanej w systemie turowym, Deadlock, firmy Accolade. Pomimo tego, iż w stosunku do oryginału Deadlock II wzbogacono o szereg nowych opcji i możliwości rozgrywki oraz dodano nową fabułę, to gra nadal opiera się na podstawowych założeniach swego poprzednika i bardzo go przypomina.
Wet: The Sexy Empire
Strategiczne 18 lutego 1998
Strategia ekonomiczna przeznaczona dla dorosłych odbiorców, w której gracz zajmuje się rozkręceniem porno-biznesu. Gra została przygotowana przez studio Interactive Strip. Rozgrywka w Lula: The Sexy Empire jest podzielona na trzy części: w pierwszej musimy zarobić pieniądze potrzebne na zakup fałszywych dokumentów i ucieczkę z pustynnego miasteczka, w którym protagonista został pozostawiony na pastwę losu przez zdradzieckich towarzyszy po nieudanym napadzie na bank.
Age of Empires: The Rise of Rome
Strategiczne 31 stycznia 1998
Dodatek do gry strategicznej czasu rzeczywistego pod tytułem Age of Empires, opracowany przez zespół Ensemble Studios. Rozszerzenie wprowadza cztery nowe cywilizacje, czyli Rzym, Kartaginę, Palmyrię oraz Macedonię i dodatkowe jednostki bojowe, których lista obejmuje opancerzone słonie, rydwany bojowe, jeźdźców na wielbłądach, procarzy, a także uzbrojone w płonące pociski galery. Dodatkowo, add-on wnosi nowe technologie pokroju logistyki, medycyny, pawęży i męczenników.
Seven Kingdoms: Ancient Adversaries
Strategiczne 20 grudnia 1997
Dawno, dawno temu w czasach, gdy ludzie żyli obok bogów i potworów, siedem królestw rywalizowało ze sobą, by zapanować nad światem. Zbuduj swoje imperium i podbij inne królestwa.
The Great Battles of Hannibal
Strategiczne 15 grudnia 1997
The Great Battles of Hannibal jest drugą odsłoną inspirowanego historią starożytną cyklu strategii turowych, rozwijanego przez studio Erudite Software. Podobnie jak w przypadku The Great Battles of Alexander, gra stanowi komputerową adaptację planszówki. Gracze mają okazję odtworzyć największe bitwy kartagińskiego przywódcy - Hannibala.
Warhammer Epic 40,000: Final Liberation
Strategiczne 15 grudnia 1997
Warhammer Epic 40,000: Final Liberation to osadzona w realiach popularnego uniwersum science-fiction strategia turowa, wyprodukowana przez studio deweloperskie Holistic Design. Fabuła gry przedstawia konflikt pomiędzy ludźmi i orkami, walczącymi o panowanie nad planetą Volistad. Gracz przejmuje kontrolę nad jedną ze stron i stara się przechylić szalę zwycięstwa na swoją korzyść.
The L.E.D. Wars
Strategiczne 15 grudnia 1997
Osadzona w realiach science fiction strategia czasu rzeczywistego, będąca debiutancką produkcją belgijskiego Larian Studios. Gracz staje na czele zbrojnego ramienia megakorporacji, a jego zadaniem jest zabezpieczenie produkcji niezbędnego ludzkości narkotyku o nazwie Liquid Evolution Drug (w skrócie L.E.D.).
Tom Clancy's Politika
Strategiczne 30 listopada 1997
Firmowana nazwiskiem Toma Clancy'ego turowa gra strategiczna, wzorowanej na popularnej planszówce Risk firmy Hasbro. Akcja gry toczy się w 1997 roku w Rosji, gdzie nie po nagłej śmierci prezydenta Jelcyna osiem konkurencyjnych frakcji rozpoczyna morderczą rywalizację o przejęcie władzy w państwie.
Command & Conquer: Sole Survivor Online
Strategiczne 30 listopada 1997
Ciekawa poboczna odsłona serii strategii czasu rzeczywistego. W odróżnieniu od poprzednich części Command & Conquer, w tej grze każdy z graczy kontroluje jedną jednostkę i staje do walki z innymi uczestnikami w sieciowych potyczkach. Rozgrywka przypomina więc strzelanki pierwszoosobowe, chociaż jest zaprezentowana w typowym stylu dla serii (widok z góry). Twórcy przygotowali 23 jednostki. W bitwach brało udział nawet do 51 osób.
Dungeon Keeper: The Deeper Dungeons
Strategiczne 30 listopada 1997
Oficjalny dodatek do oryginalnej gry strategicznej Dungeon Keeper autorstwa Petera Molyneux. Wraz z nim otrzymujemy piętnaście nowych misji przeznaczonych do zabawy z komputerem i tyle samo map dedykowanych do rozgrywek multiplayer. Twórcy nie zapomnieli też o szeregu poprawek, korygujących niedostatki pierwowzoru.
War Wind II: Human Onslaught
Strategiczne 30 listopada 1997
Kontynuacja RTS-a w klimatach fantasy, opowiadającego o losach wielkiej wojny na planecie Yavaun. W drugiej części gry, do znanych już ras skupionych w dwóch przeciwstawnych obozach, dołączają nowe siły ziemskich marines i naukowców. Produkcja kładzie nieco większy nacisk na rozwój badań i technologii.
Lords of Magic
Strategiczne 19 listopada 1997
Osadzona w realiach fantasy gra strategiczna, łącząca turową eksplorację z bitwami, rozgrywanymi w czasie rzeczywistym. Akcja toczy się w świecie Urak, w którym współistnieje ze sobą 8 różnych religii. Kiedy zły Lord Balkoth pragnie zniszczyć inne religie w imię własnego boga, przedstawiciele pozostałych wyznań muszą zjednoczyć siły w walce ze wspólnym przeciwnikiem.