120. Gry Strategiczne PC Windows - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 120. Gry z gatunku strategiczne na platformę PC ułożone według daty premiery.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Traffic Giant
Strategiczne 16 lipca 2000
Spróbuj swoich sił w niełatwym zadaniu prowadzeniu publicznego transportu miejskiego, zarządzając taborami autobusowymi, liniami tramwajowymi i kolejowymi oraz dbając o to aby zadowolić większość pasażerów.
Empire of the Ants (2000)
Strategiczne 15 lipca 2000
Strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się w świecie owadów, gdzie naszym zadaniem jest stworzenie prężnie rozwijającego się mrowiska.
F1 Manager
Strategiczne 10 lipca 2000
Gra sportowa, w które zostajemy managerem zespoły biorącego udział w zawodach Formuły 1. Musimy zorganizować swoją wyścigową stajnię na wzór najlepszych teamów i powalczyć o zwycięstwo w sezonie 2000. Zajmujemy się m.in. treningami, konstrukcją nowych bolidów i dbamy o finansową stronę przedsięwzięcia.
Warlords: Battlecry
Strategiczne 5 lipca 2000
Warlords: Battlecry to wyprodukowana przez ekipę Strategic Studies Group strategia czasu rzeczywistego (RTS) z domieszką cRPG. Akcja gry osadzona została w świecie fantasy. Gracz kieruje poczynaniami bohatera, który ma za zadanie zniszczyć dwie Łzy Nieba zanim te sprowadzą kataklizm na mieszkańców wyspy Dawn. Tytuł wykorzystuje elementy mechaniki systemu fabularnego Dungeons & Dragons.
Homeworld: Cataclysm
Strategiczne 30 czerwca 2000
Kontynuacja znakomitej kosmicznej strategii czasu rzeczywistego Homeworld. W dalekiej przyszłości rasa Kushan wygnana niegdyś w odległe zakątki Galaktyki wraca na swą macierzystą planetę i podejmuje walkę z nowym wrogiem, zwanym Bestią.
Dark Reign 2
Strategiczne 28 czerwca 2000
W apokaliptycznej przyszłości niestabilna ekologicznie Ziemia rządzona jest przez represyjne siły policyjne Jovian Detention Authority. Opozycyjne siły Sprawlerów, za pomocą swej niekonwencjonalnej broni muszą walczyć o wolność.
Star Trek Conquest Online
Strategiczne 21 czerwca 2000
W Star Trek Conquest Online zbiera się elementy gry, takie jak statki i postacie, którymi można walczyć z innym graczami w internecie.
Combat Mission: Beyond Overlord
Strategiczne 19 czerwca 2000
Combat Mission: Beyond Overlord jest strategią turową w realiach II wojny światowej, stworzoną przez ekipę deweloperską studia Battlefront.com. Twórcy z dużą starannością o zgodność historycznymi realiami odtworzyli front zachodni - od lądowania w Normandii aż po kapitulację III Rzeszy. Gracze mają okazję dowodzić jednostkami na poziomie taktycznym, rozgrywając scenariusze bazujące na autentycznych operacjach militarnych z tego okresu.
Earth 2150: Escape from the Blue Planet
Strategiczne 13 czerwca 2000
Ziemię i jej księżyc czeka kosmiczna katastrofa. Jedyną nadzieją na ocalenie jest ucieczka. Ponieważ do zbudowania jednostek ewakuacyjnych potrzebne są duże ilości surowców przeżyje ten, który przejmie nad nimi kontrolę.
Shogun: Total War
Strategiczne 13 czerwca 2000
Opracowana przez brytyjskie studio Creative Assembly epicka gra strategiczna, przenosząca nas w czasy XVI-wiecznej Japonii. W grze Shogun: Total War jako głowa jednego ze szlachetnych rodów mamy za zadanie rozwijać własną prowincję celem zapewnienia sobie większej strefy wpływów w wyniszczonym wojną kraju. Rozgrywka toczy się niejako w dwóch aspektach, łącząc elementy strategii turowej z bitwami w czasie rzeczywistym.
Ground Control
Strategiczne 1 czerwca 2000
Stań do toczącej się na lądzie i w powietrzu walki o ziemie Nowego Świata. Ciekawym rozwiązaniem jest całkowity brak klasycznego dla RTS-ów zarządzania surowcami, co powoduje koncentrację gracza na rozwiązaniach taktycznych.
Panzer Campaigns 2: Normandy '44
Strategiczne 12 maja 2000
Druga część strategicznej serii firmy HPS Simulations „Panzer Campaigns” przenosząca nas na piaszczyste plaże Normandii, gdzie 6 czerwca 1944 rozpoczęła się wielka operacja desantowa wojsk alianckich.
Army Men: Operation Meltdown
Strategiczne 4 maja 2000
Wojenne zmagania plastikowych żołnierzyków w klasycznej strategii czasu rzeczywistego wyprodukowanej i wydanej przez firmę 3DO. Twórcy Army Men: World War inspirowali się autentycznymi operacjami militarnymi z okresu II Wojny Światowej.
Mayday: Conflict Earth
Strategiczne 28 kwietnia 2000
Przedstawiciel gatunku strategii czasu rzeczywistego, w którym stajemy sie dowódca wojsk jednego z trzech wielkich ziemskich ugrupowan walczacych ze soba o wladze i dostep do surowców naturalnych.
Europe in Flames
Strategiczne 28 kwietnia 2000
Wszystkie kampanie II Wojny Światowej ze znanej serii gier strategicznych firmy Talonsoft, do których należą m.in. East Front i West Front.
Emergency Rescue: Firefighters
Strategiczne 26 kwietnia 2000
Strategia w której dowodzi się grupą strażaków ratujących ludzkie życie zagrożone w pożarach, wypadkach drogowych i katastrofach. Gracz ustala strategię wszystkich jednostek i wysyła je do gaszenia pożarów i ratowania ludzi. Do wykonania są 23 realistyczne misje.
Imperium Galactica II: Alliances
Strategiczne 19 kwietnia 2000
Strategia kosmiczna typu 4X rozgrywana w czasie rzeczywistym, w której celem jest stworzenie galaktycznego imperium jedną z trzech ras do wyboru. Aby zagwarantować dominację naszej frakcji kolonizujemy planety, rozwijamy gospodarkę, opracowujemy nowe technologie i prowadzimy wojny.
Armies of Armageddon: WDK 2K
Strategiczne 7 kwietnia 2000
Turowa strategia taktyczna zawierająca kampanię science fiction oraz rozbudowany edytor pozwalający na stworzenia własnego wymarzonego pola bitwy.
Theocracy
Strategiczne 30 marca 2000
Theocracy to wyprodukowana przez zespół deweloperski koncernu Ubisoft strategia czasu rzeczywistego (RTS), której akcja osadzona została w realiach XVI-wiecznej Ameryki Środkowej. Gracz przejmuje kontrolę nad jednym z azteckich plemion i stara się rozwinąć swoje państwo militarnie i ekonomicznie, by odeprzeć ataki hiszpańskich konkwistadorów.
Tzar: Ciężar Korony
Strategiczne 22 marca 2000
Wyprodukowana przez studio Haemimont Games strategia czasu rzeczywistego w realiach fantasy. Akcja gry Tzar: Ciężar Korony osadzona została w krainie Keanor, w której po śmierci króla Roana władzę przejął Władca Ciemności wraz ze swoimi sługami. Podczas zabawy wcielamy się w syna podstępnie zgładzonego monarchy - wychowanego przez maga księcia Sartora, który staje przed zadaniem pokonania zła i przywrócenia dawnej świetności swemu królestwu.
Star Trek: Armada
Strategiczne 22 marca 2000
Kosmiczna strategia czasu rzeczywistego nawiązująca do popularnego serialu Star Trek: The Next Generation. W obliczu inwazji Borgów siły Federacji, Klingonów i Romulan muszą działać wspólnie, by zażegnać śmiertelne niebezpieczeństwo.
Heroes of Might and Magic III: The Shadow of Death
Strategiczne 22 marca 2000
Drugie i tym razem samodzielne rozszerzenie do wydanej wiosną 1999 roku strategii turowej Heroes of Might and Magic III studia New World Computing. Fabuła dodatku zatytułowanego The Shadow of Death obraca się wokół nekromanty Sandro, który dla własnych korzyści manipuluje czwórką bohaterów, aby za ich pomocą połączyć dwa artefakty o potężnej mocy i uzyskać władzę nad światem. Jedynie współdziałanie wspomnianej czwórki może powstrzymać złoczyńcę od realizacji jego niecnych planów.
Star Wars: Force Commander
Strategiczne 20 marca 2000
Star Wars: Force Commander jest strategią czasu rzeczywistego wyprodukowaną przez firmę LucasArts. Akcja gry osadzona została w kosmicznym uniwersum, doskonale znanym fanom Gwiezdnych Wojen. Gracze mają okazję dowodzić wojskami Imperium lub rebeliantami w 24 misjach kampanii solowej i 35 przeznaczonych do rozgrywki multiplayer.
Risk II
Strategiczne 18 marca 2000
Risk II to druga część gry strategicznej stanowiącej adaptację popularnej planszówki. Podobnie jak w tekturowym pierwowzorze, akcja osadzona została w okresie imperialnym, czyli XVIII i XIX wieku. Zadaniem graczy jest zdobycie dominacji nad światem poprzez ekspansję militarną. Deweloperzy ze studia MicroProse zaimplementowali w swoim dziele dwa tryby rozgrywki - klasyczny oraz "Same Time Risk", a także opcję zabawy turniejowej.