Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

112. Gry Strategiczne PC Windows - według daty premiery

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 112. Gry z gatunku strategiczne na platformę PC ułożone według daty premiery.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
Starmageddon
Starmageddon

Strategiczne 30 kwietnia 2002

Starmageddon to kosmiczna strategia czasu rzeczywistego (RTS), wyprodukowana przez firmę Lemon Interactive. Akcja gry toczy się w odległej przyszłości, kiedy to trzy międzygalaktyczne rasy toczą ze sobą wyniszczającą wojnę o panowanie we Wszechświecie. Gra znana jest również pod tytułem Project Earth: Starmageddon.

Krzyżacy
Krzyżacy

Strategiczne 29 kwietnia 2002

Strategia turowa osadzona w polskich realiach historycznych, w okresie przed i po bitwie pod Grunwaldem, kiedy to rycerze Zakonu Krzyżackiego najeżdżali ziemie polskie. Możemy opowiedzieć się po obu stronach tej wojny. W grze zostały wiernie odwzorowane jednostki wojskowe i relacje sił stron konfliktu.

War Commander
War Commander

Strategiczne 16 kwietnia 2002

Strategia czasu rzeczywistego w której przenosimy się na pola europejskich bitew czasów II Wojny Światowej. Stajemy się dowódcą oddziału, który poprowadzi swoich podwładnych do wykonania wielu różnorodnych i niebezpiecznych zadań.

Heroes of Might and Magic IV
Heroes of Might and Magic IV

Strategiczne 29 marca 2002

Czwarta odsłona bestsellerowej serii strategicznej, zapoczątkowanej w 1995 roku przez studio New World Computing. Akcja gry przenosi nas do fantastycznego świata Jadame, znanego z gry Might & Magic VIII. Do dyspozycji graczy oddano tym razem sześć frakcji, posiadających własne typy miast, jednostek oraz technologii. Każde z nich dysponuje także oddzielną szkołą magii i może wynajmować tylko bohaterów określonej rasy. Mechanika rozgrywki uległa wielu modyfikacjom, ale i uproszczeniom.

GlobalPower
GlobalPower

Strategiczne 27 marca 2002

Strategia turowa nazywana przez twórców „kompletnym symulatorem świata”. Akcja toczy się w latach dziewięćdziesiątych XX wieku i pozwala graczowi poprowadzić wybraną nację do międzynarodowej dominacji.

Dragon Throne: Battle of Red Cliffs
Dragon Throne: Battle of Red Cliffs

Strategiczne 26 marca 2002

Strategia czasu rzeczywistego z rozbudowanymi elementami ekonomicznymi. Akcja przenosi nas do starożytnego Imperium Chińskiego, w czasy, gdy wojna podzieliła państwo na trzy księstwa - Shu, Wei i Wu. Gracz wciela się w rolę jednego z trzech władców księstw, a jego zadaniem jest zjednoczenie Chin.

Trains & Trucks Tycoon
Trains & Trucks Tycoon

Strategiczne 22 marca 2002

Strategia ekonomiczna, w której gracz staje się managerem początkującej firmy transportowej. Celem jest stworzenie wielkiego konsorcjum i dorobienie się milionów na transporcie ludzi i towarów.

Battalia
Battalia

Strategiczne 21 marca 2002

Strategia podejmująca temat bitew z okresu 1700-1870. W grze możemy odegrać starcia w ramach Amerykańskiej Wojny o Niepodległość czy Wojny Secesyjnej. Sama produkcja pokazuje wojnę z punktu widzenia naczelnego wodza armii i jest niezwykle rozbudowana. Twórcy przygotowali dwa sposoby ukazania pola bitwy: 2D i 3D.

Strange Adventures in Infinite Space
Strange Adventures in Infinite Space

Strategiczne 20 marca 2002

Strange Adventures in Infinite Space przygodowa gra strategiczna w klasycznym stylu, przenosząca nas w odległa przyszłość, gdy ludzkość kolonizowała wszechświat.

Dark Planet: Battle for Natrolis
Dark Planet: Battle for Natrolis

Strategiczne 19 marca 2002

Strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się w odległej przyszłości. Trzy nacje: Ludzie, Sorin oraz Dreil; walczą o dominację. Akcja gry toczy się w pełni trójwymiarowym środowisku i przy dynamicznie zmieniających się warunkach atmosferycznych oraz stałym upływie czasu.

Obrońca Korony (Digitally Remastered Collector's Edition)
Obrońca Korony (Digitally Remastered Collector's Edition)

Strategiczne 18 marca 2002

Reedycja gry strategicznej Defender of the Crown, wydana w serii Digitally Remastered Collector’s Edition, w której ukzaują się popularne niegdyś gry, napisane teraz na nowo przy użyciu najnowszych technologii.

Warlords: Battlecry II
Warlords: Battlecry II

Strategiczne 12 marca 2002

Warlords: Battlecry II jest kontynuacją wydanej w 2000 roku strategii czasu rzeczywistego (RTS) z elementami cRPG, stworzonej przez ekipę deweloperską Strategic Studies Group. Akcja gry osadzona została w fantastycznym świecie Etherii, targanym przez konflikt, w którym uczestniczy 12 ras. Gracz wybiera frakcję, której poczynaniami będzie kierował poprzez postać głównego bohatera.

Warrior Kings
Warrior Kings

Strategiczne 4 marca 2002

Warrior Kings to wyprodukowana przez studio Black Cactus strategia czasu rzeczywistego (RTS), której akcja osadzona została w fantastycznej krainie Orbis. Gracz wciela się w przywódcę zniszczonego królestwa, a jego zadaniem jest przywrócić mu dawną świetność i pokonać wszystkich wrogów. Rozgrywka umożliwia toczenie widowiskowych bitew z udziałem setek jednostek.

Kozacy: Sztuka Wojny
Kozacy: Sztuka Wojny

Strategiczne 21 lutego 2002

Pierwszy oficjalny dodatek do gry Kozacy: Europejskie Boje, strategii czasu rzeczywistego od ukraińskiego studia GSC Game World odtwarzającej realia XVII i XVIII wieku. Rozszerzenie Sztuka Wojny przede wszystkim rozbudowuje zawartość przeznaczoną dla pojedynczego gracza, choć nie zabrakło w nim szeregu zmian w trybie multiplayer. Do najważniejszych nowości należą dwie grywalne nacje: Bawarczycy i Duńczycy.

Ski Park Manager: Zbuduj swoje Zakopane
Ski Park Manager: Zbuduj swoje Zakopane

Strategiczne 20 lutego 2002

Ski Park Manager jest strategią ekonomiczną, pozwalającą graczowi wcielić się w rolę zarządcy ośrodka narciarskiego. Wirtualni menedżerowie muszą m.in. dbać o stan infrastruktury obiektów wypoczynkowych, budować nowe hotele punkty gastronomii, wytyczać trasy zjazdowe, a nawet pilnować spraw pracowniczych. Deweloperzy ze studia Lankhor zadbali przy tym o intuicyjnie prosty interfejs oraz miłą dla oka oprawę wizualną swego dzieła.

Myth: Kodeks Absolutu
Myth: Kodeks Absolutu

Strategiczne 18 lutego 2002

Myth: Kodeks Absolutu to pełna kolekcja gier należących do jednej z najlepszych strategicznych serii w historii gier komputerowych.

Hooligans: Europejska Zadyma
Hooligans: Europejska Zadyma

Strategiczne 10 lutego 2002

Nietypowa i kontrowersyjna strategia czasu rzeczywistego, w której gracz staje się przywódcą agresywnej grupy kibiców piłkarskich. Akcja toczy się w Europie, a naszym zadaniem jest okaleczenie i zabicie wszystkich kibiców innych drużyn. Tytuł tylko dla graczy powyżej 18 roku życia.

Mall Tycoon
Mall Tycoon

Strategiczne 5 lutego 2002

Strategia ekonomiczna w stylu „zaprojektuj, zbuduj i zarządzaj” dająca graczom możliwość wykazania w roli managera wielkiego centrum handlowego.

UFO: Gniew Boga
UFO: Gniew Boga

Strategiczne 5 lutego 2002

Laser Squad Nemesis to turowa gra taktyczna (klimaty S-F) przeznaczona do rozgrywki jedno i dwuosobowej (przez e-mail lub w trybie hotseat). Warto zauważyć, iż pracowali nad nią autorzy serii X-Com.

Disciples II: Mroczne Proroctwo
Disciples II: Mroczne Proroctwo

Strategiczne 28 stycznia 2002

Strategia turowa osadzona w realiach fantasy, będąca bezpośrednią kontynuacją Disciples: Sacred Lands. Wkraczamy do magicznego świata przypominającego czasy średniowiecza, gdzie cztery rasy toczą walkę o rozległe terytoria. W porównaniu do poprzedniej części usprawniono grafikę, interfejs użytkownika, a także sztuczną inteligencję przeciwników. Gra posiada tryb multiplayer do czterech graczy.

Black & White: Creature Isle
Black & White: Creature Isle

Strategiczne 23 stycznia 2002

Dodatek do gry strategicznej, w której wcielamy się w bóstwo kontrolujące olbrzymią bestię. W rozszerzeniu twórcy starali się rozwinąć motyw wyborów pomiędzy dobrem i złem, aby dać graczom jeszcze więcej możliwości. Akcja rozgrywa się na nowej wyspie, zamieszkałej przez różne stworzenia. Jedną z nowości jest żeński chowaniec o imieniu Ewa.

911: Paramedic
911: Paramedic

Strategiczne 22 stycznia 2002

911: Paramedic łączy aspekty medyczne znane z serii Emergency Room z dramatycznymi decyzjami jakie musi podejmować sanitariusz pogotowia ratunkowego wzywany do nagłych przypadków.

Heroes of Might and Magic III Complete
Heroes of Might and Magic III Complete

Strategiczne 15 stycznia 2002

Kolekcjonerska edycja trzeciej odsłony popularnej serii turowych gier strategicznych w realiach fantasy, rozwijanej od 1995 roku przez studio New World Computing. W skład zestawu Heroes of Might and Magic III Complete weszła wydana w marcu roku 1999 gra podstawowa wraz z dwoma oficjalnymi dodatkami: Armageddon’s Blade i The Shadow of Death (na osobnych nośnikach).

Tropico: Rajska Wyspa
Tropico: Rajska Wyspa

Strategiczne 9 stycznia 2002

Oficjalny dodatek do wydanej wiosną 2001 roku strategii ekonomicznej Tropico studia PopTop Software. Podczas zabawy mamy ponownie okazję wcielić się w rolę dyktatora małej, karaibskiej wysepki i stosując różne strategie działania doprowadzić do jej rozkwitu. Rozszerzenie zatytułowane Rajska Wyspa (ang. Paradise Island) wprowadza do gry ponad 20 zupełnie nowych scenariuszy, szereg niedostępnych wcześniej budynków, nowe atrakcje dla odwiedzających, a także niespotykane dotąd typy turystów.